JM
Navíc u uradu (asi myslíte USIS) v tomto smeru problém nebyl. Alespoň o žádném nevím
No rekl bych, ze u uradu nejaky problem byl. Jinak by prece prosla ta vladni verze, ze ? :-) Mimochodem, pokud se nepletu, tak pokud citi uz rok UVIS ci nekdo dalsi, ze ten zakon je spatne, proc nelezi nekde v parlementu novela?
Priznam se, ze by se mi take libilo, kdyby vsechny zakony, vyhlasky a dalsi predpisy byly elementarne spravne. Jenze mezi tim je dostanou do ruky pravnici a posleze jeste poslanci. Tak uz to chodi. Proste skupina kolem UVISu byla prelobbovana skupinou kolem SPISu (hodne zjednodusene). Parlamentni demokracie.
JM
Díky
JM
A jak se na nejaky odborny problem zacne nahlizet skrz politicke bryle, prakticky to nemuze dopadnout dobre.
Dane, ale tak funguje parlamentni demokracie. Kdyz to srovnas treba s Aquaparkem v Bublave ... neni ten zakon zas tak spatny vysledek (navic se da novelizovat).
Kdyby o techto navrzich rozhodovali odbornici, nepochybuji o tom, jak by to dopadlo - ale rozhodoval parlament, ktery teto veci houby rozumi - zato ale dobre rozumi tomu, jaka je nalada verejnosti a tomu, ze rychlym schvalenim lze nahnat kladne body, kdezto ten, kdo bude zdrzovat bude vlacen tiskem jako prekazka modernimu podnikani a zastance papirove statni byrokracie.
A jak se na nejaky odborny problem zacne nahlizet skrz politicke bryle, prakticky to nemuze dopadnout dobre.
Ale kdyz uz jste se zminil o tom, ze detaily mela upravit vyhlaska - to ano, to mela. Jeji vydani zakon sveril do ruky uradu, ktery k vydavani vyhlasek nebyl opravnen. Opravdu signifikantni zacatek ...
která norma legislativně převedená do podmínek ČR například popisuje algoritmus RSA?);
Pripada mi, ze tady ani jeden z diskutujicich spravne nepochopil zakladni princip tohoto zakona, ktery se nam vsem neustale tak vehementne snazi vstepovat prave p. doc. Smejkal.
Totiz ze by tento zakon (stejne tak jako z principu zakony vubec) mel byt co mozna nejvice nadcasovy a technologicky nezavisly. To znamena, ze je jen dobre, ze nezminuje zadne konkretni kryptograficke ci jine technologie a podobne veci, zavisejici na rychle se menicim aktualnim stavu technologickeho vyvoje. Ty by mely byt upraveny provadeci vyhlaskou, jejiz aktualizace je rychleji proveditelna, nebot nemusi prochazet celym dlouhym legislativnim procesem jako zakon. A tato vyhlaska je prave onim mistem, kde je zakopan pes a na niz je treba adresovat kritiku, nebot ta je napsana s chybama.
Zakony prece nejsou od toho, aby popisovaly kdejaky sifrovaci algoritmus! Maji se pouze snazit vyjadrit ta nejzakladnejsi pravidla pro fungovani spolecnosti, ktera se dlouhodobe pokud mozno nemeni a technicke podrobnosti nechat vyhlaskam ci jinym pravnim normam s nizsi pravni silou.
Adam
Nicmene, vazneji. O konecnou podobu zakona tehdy soutezily dve skupiny - a ja nemohu posoudit pravni stranku veci, ale pouze trochu tu odbornou, a po odborne strance mi ten druhy navrh pripadal podstatne propracovanejsi (napriklad meli alespon jasno ve vyznamech pojmu v kryptografii, coz se o navrhu skupiny kolem doc. Smejkala rict tak uplne neda).
Zatimco opacny pristup mohl znamenat, ze ten zakon nebudeme mit dodnes :-)
Obecne je problem v tom, ze nam tu funguje parlamentni demokracie a zakony nevydavaji rovnou pravnici :-)
A druhy, kdo se na podobe zakona tezce podepsal byl p. poslanec Mlynar, ktery uz videl, jak ma body za vyznamny zakon, takze hlavne ho zajimalo "rychle" a v zasade vubec ho nezajimalo "kvalitne" ...