Pokud se nepletu, tak počítač je pro úředníka nástroj, stejně jako pro truhláře hoblovka nebo pro obkladače řezačka dlaždic. Stejně jako nemíním platit zedníka, co neumí zapnout míchačku, nemíním platit úřednictvo, co neumí bezpečně odeslat a přijmout mail. Takže bych se přimlouval kašlat na drahý školení a ty, co neumí dělat svou práci, prostě vyhodit. Máme nejnižší nezaměstnanost, tak kdy jindy to udělat, než teď?
co znamená "bezpečně poslat email"? Jsem v počítačích začátečník a také je to můj nástroj pro práci, chceš mě s tím poslat na ulici?
Chyby, které se v článku zmiňují jsou systémové a vůbec se neřeší prevence, odhalení nebo důsledky nějakého průniku, Tomáš3 o kousek výše navrhuje dobré řešení, centralizovat nebo otevřít, současný stav je směšný.
Řeknete to těm lidem do očí?
Ono to taky něco stojí hledat schopné pracovníky. Taky ne každý chce pracovat na úřadě za ten plat. Ono kvalitní personál vyžaduje především kvalitní vedení (ne správu - management, ale vedení - leadership). Tím se katalyzuje motivace a přístup k věci.
Vycházet z toho, že se všichni koncentrují na práci celý den je mimo a tak je to správně. Někdy člověk musí vypnout, mít i jiné cíle v životě, než odbavit 100 registrací řidičského průkazu za den nebo tak. Lidi jsou placení za ca. 40 hodin týdně. Nic víc, nic míň. Kdo pochopil, že se do toho počítá i školení a další v ten moment neproduktivní úlohy se může někam jako správce nebo vedoucí posunout.
Samozřejmě zaměstnavatel má určité právo a nárok na to, aby pracovník odváděl dobrou práci. K tomu patří zdraví - třeba to, že zaměstnanec aspoň občas dělá nějaký sport, nebo třeba aspoň jezdí do práce na kole/ nachodí nějaké kilometry. Dostatek spánku, zdravé a dostatečné stravování, nějaký koníček je taky potřeba. Dá se to podpořit např. kvalitní jídelnou/ příspěvky na jídlo v ní, uvolnění na preventivní lékařské prohlídky, ergonomické pracoviště, dobré větrání/ topení, osobní kontakt se zaměstnanci atd.
To, že je nezaměstnanost nízká neznamená, že mají všichni dobrou práci nebo že jsme efektivní. Spousta kancelářských prací by se dala zcela jistě automatizovat nebo by nemusela vůbec probíhat. Velké procento návštěv úřadů by nemuselo být potřeba. I potom ale potřebujete nějaký charakter, abyste pomohl svým svěřencům najít si jinou práci a dosavadní úkoly kvalitně předat. Státní aparát přece má být pro všechny občany především užitečný a nápomocný. Nemusí být charita, ale taky nemusí hned všechny trochu méně šťastné jedince odkopnout.