jsem zabrousil na stránky Pcworld.cz a jejich web server si dokázal sám nadetekoval že mám ve Firefoxu zapnutý Adblock. Čili mne hláškou požádal abych jim povolil vy jímku, neb jsou z reklam placeni.
Takže, jak předpokládám i tato informace "klient má zapnutý Adblock " bude součástí zmíněné anonymní cookie uživatele, a o takovéto klienty nebude v aukci zájem vůbec -proč platit za něco co se vůbec nezobrazí. Tím líp, to spíš té reklamy ubyde...:)
... a se zlepšováním detekce se bude zlepšovat adblock. Stránka nemá jak zjistit, zda se uživateli inzerát fakt zobrazí, zatím jen zjišťuje, zda se stáhl. Ledaže by snad udělali captcha s využitím reklamních bannerů (sakra, to je nápad, neměl bych si ho patentovat)?
K ničemu dobrému to stejně nepovede. Ještě jsem neslyšel o obchodním modelu, kde k úspěchu vede vítěztství v boji na život a na smrt se zákazníky.
PS: Nevadí mi reklamy, které nemají moc velký datový objem a nezaberou mi veškeré CPU. Kvůli nim to blokování nemám.
Nevadi mi reklama, ktera je k veci - priklad, pisu o nejake zajimave destinaci, prihodim odkazy na par cestovek (odkazy = male logo max, ne blikajici hruzu pres pul stranky). Pokud reklama naprosto nesouvisi, je to reklama ohovne a to ze se nezobrazi je ve finale naopak prinosem.
Nehlede na to, ze vynucovat si zobrazeni reklamy = nasirani zakazniku. A v pripade blokovani reklam, bych si dovolil tvrdit, naprumerne inteligentnich a prevazne taky naprumerne movitych zakazniku.