překlepy by chlapče nevadily... ale horší je, že Ti kruciš někdo propíchl ušní bubínky! Nechceš tvrdit, že rákosnický udělátka hrajou stejně jako hifiny, cederomka je konstrukčně aj zvukově shodná s hifinou, česká Tesla-TVM je CANTON, B&W, Mark Levinson...:) Nebo na čem ty posloucháš-testuješ? na spíkrech od PC? tomu bych pak věřil!
To by prave stalo zato porovnat zda by v takovem pripade drahy prehravac se poradil se skrabanci lepe nez levny. Ale to je celkem jedno, testy se vetsinou provadeji na orig. CD ktera jsou bez chyb, coz je v poradku. Navic, zadny z vyrobcu high-end se nechlubi nejakou genialni nebo alespon lepsi opravou poskozenych a spatne vypalenych CD. jejich marketingova strategie smeruje uplne jinam takze prepokladam ze by testy ukazali ze je to se skrabanci stejne jako u vietnamskeho prehravace a o tridu horsi nez u vyrobcu spotrebni elektroniky (Sony, Philips, ...) kteri investuji spoustu penez do SKUTECNEHO vyvoje v kvalite vyrobku, nikoliv nejakych pozlacenych vyvodu pro digitalni signal.
myslim, ze tu byla rec o kvalite digitalniho vystupu prehravace, ale ani tak samozrejme neni pravda. predpokladam, ze cinsky prehravac za dve stovky si s kvalitou veci jako chybova korekce nebo "hodinky" digitalnich obvodu moc hlavu nelame. na druhou stranu, drazsi firmy jako napr. sony stejne nakupuji cinske mechaniky za par dolaru (tohle neni spekulace, to je fakt), takze si clovek stejne nevybere.
Zadne CD neni bez chyb. Pokud palite na kvalitni media normalni "zdravou" mechanikou, bude na kopii pravdepodobne radove mene C1 chyb nez na lisovanem originalu.
Je sice pravda, ze 20Hz dostanete snad jedine z velkych varhan, ale pres 20KHz se spolehlive dostanou vsechny akusticke nastroje. Dulezitou slozkou zvuku jsou totiz prave tyto vyssi harmonicke kmitocty, ktere na bezne CD nelze zaznamenat.
Ale ony v tom rozsahu pracují, ale všichni takoví taktně zamlčí, jak, s jakám výkonem, útlumem, zkreslením, takže taková práce se limitně blíží k nule.
Ty to asi nechceš pochopit, tak ještě jednou, ale trochu jinak, to, co tady napsali "předřečníci". Z principu digitálního přenosu levná šunka a super mašina přečte z CD úplně totéž, když tam bude třeba 1011001, tak to musí zvládnout úplně stejně všechny stroje. Samozřejmě neplatí pro poškozená média, ale za normální situace budou bohatě stačit opravné mechanismy levné šunky na 100% rekonstrukci signálu.
Mimochodem, Kubo, neuniklo ti, že Jarda psal o digitálním výstupu? O analogovém výstupu levných šunek si pravděpodobně ani Jarda nemyslí nic hezkého.
A trocha z jiného soudku, proč je na plastových krabičkách "Digital Sound", nebo jiný blábol? Právě proto, že to nic neznamená, takže to není právně postižitelné.
Jak je vidět, tak horní mezní kmitočet záznamu tu neustále někomu leží v žaludku. Pokud by někdo z vás tady byl muzikant, tak by věděl, že nejvyšší hudební tón je pětičárkové "c" t.j. 4186Hz. Všechno co je nad tímto kmitočtem jsou harmonické. 20kHz je tedy téměř pátá harmonická nejvyššího použitelného kmitočtu. Úroveň harmonických kmitočtů je možné vypočítat na základě Fourierovi transformace. Podle dostupné literatury to je na 20kHz -30dB. Na 30kHz už téměř -50dB, takže co nad těch 20kHz chcete zaznamenávat, když už je to za hranicí maskování. V případě LP je to na hranici šumu. Je to tu pořád dokola, jenže aby človět ty frekvence slyšel nebo vůbec vnímal, pak by musely být aspoň o 100dB silnější! Vždyť je to naprosto směšné. Hovořit o významu něčeho, co reálně de facto vůbec neexistuje! Když už chcete o něčem takovém mluvit, tak si aspoň ověřte základní fakta!
tak tím by se moc nechlubi na čem posloucháš (MDA2020).
Mimochodem už jsi něco slyšel o dlouhodobé toleranci lidského sluchu na reprodukovaný zvuk (to si pak člověk libuje jak to jeho zažízení skvěle hraje a jiné je blbé...)
Demon
Výrobci (všichni bez výjimky) rádi kopírují nesmyslné údaje, že zesilovač/reproduktor/sluchátka pracují v pásmu 20Hz-20kHz.
Jednak v 99% případů v tak extrémním rozsahu prostě nepracují (hlavně ne low-endy), jde jen o klamavou reklamu a jednak by člověk nebyl schopen ty zvuky ani vnímat, nehledě na to, že v tomto rozsahu žádné hudební nástroje nehrají.
Doufam ze po precteni tohoto clanku nejeden zakaznik High-endove kampelicky na hlinenych nohach zaplakal nad penezma ktere zbuhdarma hodil do kanalu :-) Dokonce jsem v casopise Stereo-Video cetl, a to prisaham, ze v jednom testu porovnavali kabely ktery prenaseji DIGITALNI SIGNAL (!!!) z CD do zesilovace. To ze digitalni signal po kabelu bud jede (pak zvuk je) nebo ne (pak zvuk neni) autora moc netrapilo. Rozhodne se to neprojevi slabsi reprodukci hudby, jak tam naznacoval nejaky redaktor nedovzdelanej-trouba. Nesmyslne testovani CD prehravacu je v takovem casopise na dennim poradku. A ted jedna informace pro idioty-ctenare podobnych platku: Kazdy CD z Vietnamske trznice s normalnim digitalnim vystupem (at uz SPDIF nebo Opt) ktery FUNGUJE ma naprosto stejny zvuk jako nejdrazsi high-endovy CD prehravac za pul-druheho milionu z dilny renomovane anglicke firmy. Rozdil muze byt jen ve vzhledu nebo kvalite zhotoveni, ve zvuku (z definice digitalniho prenosu) nikoliv. Cely obor High-End je marketingova bublina namirena k hodnym syneckum bohatych tatinku kteri uz nevedi coby a tak si za statisice kupuji novodobe kouzelne lektvary. Ale rikam, dobre jim tak, prispivaji do rozpoctu a penize maji evidentne dost.
Přeci jen je třeba připustit, že kvalitní (ne nutně drahý) přehrávač dokáže lépe a ve více případech nahradit data nepřečtená z opotřebovaného nebo nekvalitně vypáleného CD.
ad High End: také jsem narazil na jednoho takového, který se mě snažil přesvědčit, že pozná origilnální CD od jeho bitové kopie ...
Pokud jsem správně pochopil, tak gramec a elektronkový zesák hrají pouze "líbivěji", nikoliv však "věrněji". Vzhledem ke svému vzdělání a praxi musím dát autorovi článku za pravdu. I když je pravda, že od doby NC1470, zesilovače s MDA2020 a reprobeden z 5cm tlustých fošen a rezonanční deskou z dvojité 15mm překližky jsem nic lepšího neslyšel (a pravda taky neposlouchal).
Jak vidím, asi jste nikdy nic neslyšel o tom, jak vůbec nějaký CD přehrávač funguje a jak z něj dostanete zvuk. Ano, mechanika CD přečte. A pak to jako už má hrát nebo co??? Signál jde přes plno dalších obvodů, a tam se mohou ztrácet (ztrácí) ty detaily. A kvalita té další cesty signálu je různá. To by asi jinak stály všechny přehrávače stejně, ne? Proto jsou tu levné přehrávače, kde se na tu kvalitu kašle, a dražší přehrávače, kde o tu kvalitu jde. Tak je to u všeho. Výsledný zvuk závisí i na kvalitě transformátoru vstupního proudu, kvalitě kondenzátorů (obecně kvalitě použitých součástek), kvalitě kabelů a tak dále. Takže proto mohou kvalitnější přehrávače, ač se vám to příčí, hrát lépe. Nebo si fakt myslíte, že ten ťamanský CD přehrávač za 1000 Kč bude hrát stejně jako kvalitní CD přehrávač dejme tomu Denon za 25 000 Kč? Že je to digitální, tak je to všechno stejné? To je právě ten průser, jak jsem zmínil jinde. "Digital sound", který je pořád stejný a stejně superhifikvalitní prostě neexistuje.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).