CD 16/44 se jeste da vytknout, ze ma napevno dana pasma a neumoznuje plnou dynamiku. Pri digitalnim zaznamu 24/96 se neda vytknout uz nic. To ze alba z 80tych let ztratily "zvuk" je dano hlavne tim, ze nebyly kvalitne nasamplovany / prevedeny do dogitzalni podoby /. Jinak u vsech alb na CD neni hlavni problem dokonalost technologie zaznamu, ale zvukar ve studiu. Troufnu si trdit, ze 90% alb na CD nevyuziva potencial technologie. Sum, ostre vysky, zahuhnane basy, to vse ma v rukou zvukar...
Právě že alba z 80. let zvuk neztratily, mají zvuk výborný. CD z té doby jsou zatím nejkvalitnější CD co jsem měl možnost slyšet.
Nahrál jste mi - já tady celou dobu říkám, že CD není dostatečně kvalitním nástupcem LP. Tím je až digitální záznam DVD-A nebo SACD. Bohužel se ty firmy nebyly schopné dohodnout, a tak se ani jeden masově nerozšířil, což je škoda, a jen to přispělo k degradaci zvukové kvality, reprezentované dnes vesměs masově jen MP3.
A s tím zvukem ve studiu - o tom já mluvím. Digitální záznam právě víc dovolí takto nahrávky zmršit, ovšem jsou stále dostatečně "kvalitní".
A s tím číslem - zobecnil bych to tak, že 99 % popových CD je nahráno vyloženě hulvátsky. Co mě tak napadá, tak jedinými vyjímkami co jsem slyšel je Moloko - Statues, a pak CD skupiny Kraftwerk, která si na kvalitním zvuku zakládá, a tak si nikdo nemůže dovolit ten zvuk nějak zmršit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).