podle mého názoru jsme svědky prvních smrtelných křečí "hudebního průmyslu" a této snaze cenzurovat provoz na netu se můžeme jen smát. tedy... pokud by to nebylo i dosti smutné. myslel jsem, že něco takového je možné jen v Číně.
válka proti kopírování, kterou RIAA vede, je předem prohraná, nicméně je mocná a proto se jí možná podaří svůj konec trošku oddálit. ale astronomické obraty nahrávacích společností patří, kvůli/díky internetu, minulosti.
IMHO v budoucnu již nebudou odměnou hudebníků tučné honoráře za prodej nosičů a vydělávat na živobytí si budou moci pouze koncertováním. hudbou už nikdo nezbohatne, podobně jako třeba divadlem...
"Až všichni všechněm všechno dáme,
tak všichni všechno budou mít dohromady!"
Jen tak do nich, vyděračů muzikanckejch, nenažranejch, enteligenckejch!
Proč by měla ňáká Madóna mít víc, než dělňas, co celej den tahá gumy v Mišelince? No né? Víte, jak sou těžký?
Když se nebude vydělávat na nosičích, nebude důvod je vydávat. Tudíž nebude důvod nahrávat koncerty, natož si najímat studia. A na netu budou tak leda nahrávky, jaký jsme si pořizovali v 70.-80. na koncertech Hutky, Třešňáka, Nohavici... Nebo Kryla ze Svobodky.
Jenže tam šlo hlavně o slova. Dokud se dalo domyslet, bylo fšecko fajn. Nakonec, Kryla znal stejně každý nazpaměť, tak ani rušení UÁ-UÁ tak moc nevadilo.
Jsem zvědav na vás.
Jde o to, že v současnosti je možné jednoduchým způsobem vyřadit aktuální distribuční řetězec, který sežere většinu peněz, které člověk do CD investuje. V konečném důsledku mohou umělci vydělat, protože tím, že se nebudou vydávat nosiče by se odbouraly náklady na jejich pořízení a živení distribučního řetězce.
Ostatně srovnejte cenu MC a CD. Proč je MC levnější, ikdyž jeho výroba musí být mnohem dražší? Stejně si kupuji autorské dílo a ne kousek umělé hmoty. Dle mého názoru si tím zakoupením nosiče kupujete právo na poslech daného umělce. Takže až budete chtít levněji CD, kupte si kazetu a CD si od někoho zkopírujte. Zcela jistě vyhovíte autorskému zákonu. Stejně tak si prostě mohu koupit přímo od umělcovy agentury MP3 (nebo něco kvalitnějšího) s jeho hulákáním. Umělec vydělá a netratí a pokud bude přehrávání a kopírování nejak zajištěno, tak není ani problém s pirátskými kopiemi (teď narážím hlavně na projekt Palladium)
Ahoj Davide,
problem NENI v aktualnim distribucnim retezci. Ten zere, pokud je mi znamo nejaky 20%, coz je standardni marze. Problem je v "agenturach provazanych s vydavatelstvimi".