Problém spíš bude v tom, že klasické (telefonování po datové síti) VOIP nemá co nabídnout domácnostem. Spousta z nich zrušila pevné linky jen proto, že mají mobily a nic víc nepotřebují... Navíc velcí poskytovatelé internetového připojení (pořád píšu o domácnostech) VOIP poněkud přehlížejí a tu možnost nepropagují. O cenách telefonů pro domácnosti nepřijatelných, ani nemluvě...
Na druhou stranu pro komerční sféru je to myslím velmi zajímavé řešení...
No, já zrovna uvažuji, že si od svého poskytovatele vyžádám jedno číslo geografické domů (právě k tomu drahému mobilu, přístroj cca 1.700.-) a jedno nomadické do mobilu (tady to beru spíš jako test, ale s výjimkou vlastní sítě mám ostatní destinace levnější a mobil VoIP nativně umí)
Blizi se doba, kdy mobily budou umet SIP/IAX volani v blizkosti WiFi (nebo po datovych linkach poskytovatele). To pak muzete rikat na co pevna linka, kdyz mam dve sluzby v jednom pristroji... Krom toho uz jsou mobily s podporou SIP (viz Nokie) a i s podporou videotelefonie pres SIP. Jedny problem je s cenou, ktera neodpovida pozadavkum beznych uzivatelu na mobilni pristroj.
Mám Nokii E65 s nativním VoIP klientem. Nepoznám rozdíl v kvalitě mezi GSM/3G/VoIP hovorem. Na SIP ústřednu mám latenci kolem 400 ms, takže žádná sláva - hovor byl zatím vždy perfektní.
Svoji Nokii E65 jsem kupoval sice v bazaru, ale měla ještě všechny krycí fólie a byla bez škrábance - 3350 Kč. Nová E51 byla v únoru u jednoho operátora pod 5000 Kč - neblokovaná a bez jakýchkoliv služeb (ceny s tarifem jsou nižší).
Ano, není to mobil za 1000 Kč, ale srovnejme to s cenami mobilů před několika lety
většina středních a zejména větších VoIP operátorů (cca nad 1.000 resp. nad 10.000 aktivních telefonů) nakonec dojde k názoru, že je výhodné nebo dokonce nutné aby z různých důvodů VoIP hovory chodily raději přes ústřednu. Důvody jsou růzbné: transkodekování, obsluha IP telefonů za NATy, dohled na průběh hovorů z důvodů billingu, analyzovatelnost některých techn. problémů atd. U menších operátorů se to ještě dá řešit variantně, u středních to jde obtížně a u velkých už to je zcela neúnosné. Z toho důvodů je tedy skutečně zajímavá kvalita IP konektivity vůči VoIP ústředně.
Nesouhlasim s tim ze VoIP umira. V soucasne ekonomicke krizi, firmy jdou po snizovani nakladu a taky po levnejsich hovorech. Pro firmu neni problem vyplaznout 1.500 za Linksys ci VoIP telefon nebo 15.000 za BRI modul na propojeni se stavajici ustrednou, kdyz vi, ze se jim uspora vrati do pul roku. Naopak vidim umirani ve spolecnostech poskytujici klasicke analogove linky, ktere pozaduji mesicni pausal a vysoke ceny za hovory.
Vyhodou VoIPu je, jak jiz uvedl autor v clanku, propojeni s jakymkoliv softwarem. Dneska se propojuji nejen CRM systemy s call centrem, ale i s vlastnimi IT systemy, s webovymi strankami, s vratniky, ... Vse co je na PC a ma svoji IP se da do hlasu spojit.
V blizke dobe, bych si dovolil vestit z kristalove koule, VoIP firmy budou mit vyhodu ve video hovorech, coz dodnes ani mobilni operatori moc nenabizeji (nepropaguji). Ceka se jen na pristroje, kde cena bude akceptovatelna koncovymi uzivateli
Proč dvě? jedno bohatě stačí. Já mám v NB VoIP klienta s číslem 22....... a v pohodě z něj volám kdekoli, kde se mohu připojit k internetu. Teoreticky je to sice zakázané, ale prakticky nelze zjistit, odkud doopravdy voláš a také to nikoho nezajímá.
Osobní důvod: protože když už se na to náhodou přijde, tak s tím bude mít problémy hlavně VoIP operátor. A osobně nevidím důvod, proč mu za 10 Kč aktivace + 1 Kč měsíčně za číslo ty případné problémy dělat. Když se ke mě operátor chová slušně, rád mu oplatím stejnou mincí.