Vlákno názorů k článku Změní Bezrealitky.cz stav českého realitního trhu? od Jirka - Server bezrealitky.cz není realitka. Jejím provozovatelem je sro,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2008 21:09

    Jirka (neregistrovaný)
    Server bezrealitky.cz není realitka. Jejím provozovatelem je sro, která má jednatele v několika společnostech, které provozují realitní činnost, v každém případě zde jsou inzeráty realitních kanceláří, takže zájemce o koupi nemovitostí stejně zaplatí odměnu realitní kanceláři, jako všude jinde. Tento portál se snaží asi nalákat na neznalost našich podnikatelů v realitní oblasti. Bez realitky láká své inzerenty na to, že jsou zde inzeráty pouze od soukromých osob..což je nesmysl, navíc ne portálech jako např. sreality.cz, reality.cz, nemovitosti.cz, realtop.cz a mnoha jiných, které si snad asi člověk nemusí pamatovat najdete ty samé inzeráty za ceny i v cenách o statisíce nižších, takže na severu bezrealitky.cz koupíte vmnoho nemovitostí o hodně dráž. To, že jednatel této firmy jednatelem v několika jiných RK je prokazatelné i z aktuálních výpiusů společností. Abych pouze nekritizoval, ve světě je běžné, že provize RK je součást kupní ceny, v ČR to nemusí být pravda. U serveru bezreality vám cenu nikdo nebude navyšovat, protože je v této ceně provize realitní kanceláře vždy započítaná, v tom je jediné plus, u ostatních serverů musíte hledat, ale takyx se jich už najde několik, kde je tomu tak rovněž...takže přibil se dá říct, že přibyl jeden z mnoha tuctových a bezvýznamných serverů, nedá se mluvit o projektu, pokud ovšem někdo nemyslí, že je uvedení v omyl projektem. Toto celé je můj názor. Server české reality.cz, respektive inzerci na tomto serveru zajišťuje rovněž jedno sro, které na svém serveru rovněž inzeruje pochopitelně i v preferovaných pozicích, jednatelé rk prolux jsou jednateli společnosti provozující a hlavně protěžijící svých nabídek na e-reality.cz, rk evropa rovněž provozuje a protěžuje své nabídky na veřejném serveru pro jiné inzerenty, bez reality je oproti těmto silně nekorektní, protože je toto skryto pod nesmyslným tvrzením, že je toto bez reality...
  • 17. 1. 2008 12:59

    Hynek Hruska (neregistrovaný)
    Ano, zivi mne, coz jsem priznal uz v prvnim clanku.
    Ale zivi mne cely realitni trh a ten se opravdu nebojim ze jen tak skonci :)
    Ale myslim ze debata dale nema cenu, kdyz prece hledam byt tak je mi jedno jestli ho nabizi RK nebo soukroma osoba, ne ?
    A co se tyce kvality dat, tak to bych taky nevytahoval ...
    Ale v zasade at si kazdy pouziva co chce, to je jeho vec.
  • 16. 1. 2008 11:00

    Honza (neregistrovaný)
    Když jsem viděl to protěžování serveru bezrealitky, nemohl jsem se ubránit dojmu, že jde o neférové protěžování serveru a neb. protěžování jiným způsobem. Server provozuje firma, jejíž náplní je realitní činnost, jednatel této společnosti je v několika dalších svých firmách, jejíž náplň je rovněž realitní činnost. Tento server slouží k inzerci realitních nabídek (vázaných exklusivními smlouvami) těchto firem. Je paradox, že na serveru bezrealitky najdete mnoho inzerátů, které jsou například na sreality.cz, nemovitosti.cz, realtop.cz a dalších potrálech nabízeny třeba i o 200 tis. levněji. (Odměnu realitní kanceláři pochopitelně kupující zaplatí prostřednictvím kupní ceny, ze které odměnu vyplatí realitní kanceláři prodávající) Tento způsob je všude ve světě běžný, server bezrealitky.cz tvrdí, že se jedná o soukromou inzerci, nemá cenu toto dále dementovat, věci zde naznačené se dají bez problémů dohledat. Pokud si někdo myslí, že server bezrealitky.cz je provozován někým, kdo podniká v prodeji realit, zakládá další realitní kanceláře a nechce mít z těchto svých obchodů žádné peníze, necháme ho při tom..ale bylo by to spíš na psychiatrické vyšetření, nepopírám, že se mezi těmito inzeráty najde i dost soukromých, ale tuto možnost máte např i na portálech realtop.cz nebo rcreal.cz, které mají návštěvnost v řádech tisíců denních přístupů a navíc inzerují nabídky transparentě, nikomu neslibují bezrealitky..
  • 16. 1. 2008 15:20

    anonymní
    Tyto servery jak jste sam zminil ve vasem clanku propadly inzerci realitnich kancelari a vetsina nabidek jsou realitni kancelare nebo neaktualni nabidky.

    Navic na jednu stranu kritizujete nedostatek informaci o jednotlivich nemovitostech na nasem serveru a na druhou mluvite o nabidkach na annonci. Videl jste nekdy soukromou nabidku na annonci a její strukturu?

    Opakuji, že máme nejvíce aktuálních soukromých nabídek v čitelné a srovnatelné formě v Praze.

    Začínám mít pocit, že z Vašeho na první pohled objektivního pohledu se začína klubat něco subjektivního. Nemá to nějakou souvislost s tím, že Vás naši kamarádi z realitních kanceláří živí....
  • 30. 7. 2008 13:08

    Lili (neregistrovaný)
    Absolutně nesouhlasím, jako pracovník realitní společnosti vím že v USA je naprosto nemožné prodat nemovitost bez RK, budí to tady nedůvěryhodnost nemovitosti a nelze prodat nemovitost bez RK. Lidé tady nekupují bez asistence vůbec nic.
  • 16. 1. 2008 12:45

    anonymní
    Dobrý den,

    do diskuze jsem nechtěl vůbec zasahovat, ale bohužel názory typu bezrealitky.cz je realitní kancelář akceptovat nemohu. Server bezrealitky.cz je provozován firmou, která není žádnou formou spojena s realitní činností. Samozřejme má jedno živnostenské oprávnění "Pronájem nemovitostí,bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb zajišťujících řádný provoz nemovitostí,bytů a nebytových prostor" - tato aktivita je běžná pro většinu firem a není spojena s jakýmkoliv poskytováním služeb na realitním trhu, ale pouze udržbu vlastních. Živnostenské oprávnění pro realitní kanceláře je "Realitní činnost". Takže doporučuji si zajít na živnostenský úřad (ne všechny oprávněni jsou zobrazeny na www.justice.cz) a podívat se na živnostenská oprávnění firmy Pricetown s.r.o., která server provozuje. Garantuji Vám, že realitní činnost neprovozuje ani nikdo z její jednatelů.

    Rád bych shrnul myšlenku bezrealitky.cz bez zbytečných komplikací.

    Server byl vytvořen, aby zatlačil na realitní kanceláře a zlepšil fungování realitního trhu v Čechách. Možnost prodeje a pronájmu bez realitních kanceláří tzn. napřímo je velmi populární v zemích jako Francie či USA. Tuto alternativu proto chceme vytvořit i zde, v ČR. Provize, které se nyní platí realitním makléřům jsou neúnosné a o kvalité služeb ani nemluvím. V dnešní situaci se opravdu vyplatí využít služeb advokáta raději než služeb realitního makléře, protože při současném stavu realitních zprostředkovatelů by si toho advokáta měl vzít každý včetně těch, kteří spolupracují s realitní kanceláři.

    Rádi příjmeme veškerou konstruktivní a jasnou kritiku, určitě by nám dále pomohla k vylepšování služeb. Co ale nemám rád je schováváni se za nezávislého rádce a přitom prosazovat zájmy, jedné skupiny.


    Žijeme ve svobodné zemi, a proto se pokusme vnímat bezrealitky.cz jako možnost. Nenutíme celý národ, aby začal obchodovat s nemovitostmi bez asistence realitních kanceláři, ale chceme každému dát volbu. Do vzniku našeho serveru tuto volbu nikdo neměl. Jsme rádi, že za tři měsíce existence jsem vytvořili nejvíce soukromých nabídek na jednom mistě (alespoň v Praze) a tuto volbu tak postupně přinášeli.


    Děkuji za podporu všem, kteří našemu projektu drží palce a podprují nás.

    Jakub Havrlant
  • 16. 1. 2008 14:23

    Hynek Hruska (neregistrovaný)
    Vazeny pane Havrlant,
    muzete mi prosim rict co myslite tim ze do te doby nikdo volbu nemel ?
    Znate servery Annonce a Sbazar ?
    Jak muzete tvrdit, ze mate nejvice soukromych nabidek na ceskem internetu, tyto oba servery maji nasobne vic nabidek.

    Diky za vysvetleni
  • 5. 12. 2008 0:01

    JEREMY (neregistrovaný)
    Ahoj, pár poznámek. Pochybuju, že bezrealitky je realitka v tom pravém slova smyslu. Na druhou stranu chápu, že lidi štvou inzeráty realitek na tomto serveru, popř, reklamy na nové projekty. Ale upřímně, pokud provozujete takový server, tak ho musíte z něčeho financovat (reklama na projekty). Co se týče inzerce realitek... chápu že se to špatně filtruje... a když Vám to vadí koukněte třeba na onlinereal.cz nebo nemovitostionline.cz popř. další servery zaměřené na prodej nemovitostí od vlastníků bez realitní kanceláře...
  • 5. 2. 2009 8:42

    sisi (neregistrovaný)
    jaké jsou ještě servry bez realitky?Víte někdo nějaký servr kde nejsou RK?Chci koupit byt v Brně bez RK.Děkuji za odpověd!!!
  • 31. 1. 2011 21:25

    John009 (neregistrovaný)

    Takzvaní "realitní makléři" si myslí, že přečtou pár inzerátů a vyinkasují za to pár desítek tisíc. Za nic neručí, nic neumí, nemají vzdělání, nemusí skládat zkoušky a na smlouvy mají stejně právníka, takže tím, že se do toho vloží jeden laxní nezainteresovaný (jestli do zainteresovanosti nepočítám zainteresovanost shránout provizi) nevzdělanec navíc, obchod MUSÍ a vím že u mě vždy končil naprostým fiaskem. Fiasko bylo o to větší, čím větší oblek, sebejistý úsměv, siláčtější řeši a zdání profesionality se daný človběk snažil na začátku budit. Takže realitní kanceláře a podobnou svoloč v podmínkách ČR rozhodně nebrat a vím dobře o čem mluvím.

  • 16. 3. 2008 22:49

    Jana (neregistrovaný)
    Nemohla jsem si odustit logickou úvahu, poznámku: Pokud jsou některé inzeráty zveřejňeny i na jiných serverech než na serveru bezrealitky.cz a to levněji, v částkách o statisíce nižších (máte v tomto tvrzení pravdu,což lze při letmém porovnání snadno zjistit) napadá mne, i další varianta, že k inzerátům, které jsou inzerovány na jiných portálech si někdo něco přihodí a nabízí dále jako přímý majitel.

    To není čestný způsob podnikání, ale máte pravdu...bez realitky logicky nabízí mnoho inzerátů zprostředkovatelů a to jestli jsou to jejich zpřátelené realitní kanceláře a nebo zcela jiní zprostředkovatelé není vůbec podstatné.

    Možná že název bezrealitky někdo naletí, ale jenom neznalý poměrů.

    Je rovněž možné, že jsou inzeráty staženy z jiných webů, mezitím skutečný inzerent na jiném webu cenu nemovitosti sníží, portál bez realiky nezkontroluje opětovně inzerát na webu ze kterého jej stáhl a tudíž cenu ponechá původní, tu vyšší, z tohoto by vyplývalo, že se jedná o inzerci realitních kanceláři přetaženou z jiných portálů. J
  • 17. 3. 2008 15:30

    anonymní
    Nechci vás poučovat o realitní praxi v jiných státech než ČR, je zřejmě pro vás špatné, že se odvoláváte na neexistující zvyklosti. V USA i ve Francii je pravidlem prodávat vše přez zprostředkovatelské služby.

    Máte pravdu v jedné věci, že metody práce našich rk těžce pokulhávají, tamější zprostředkovatelé vykonají úplně vše, což se u nás rozhodně neděje. Odměna zprostředkovatele je vždy součástí kupní ceny a nikdy není oddělována a to ani u pronájmů, kdy pokud je pronájem realizován přez zprostředkovatele (majitelé nemovitostí si pronajímají své prostory, pokud je to jejich živobytím) si realitní kancelář bere procenta z vybraného nájmu 7-10%, v žádném případě si nepřipočítává nárazovou provizi, která je mnohdy výrazně zatěžujícím faktorem oddalující případný pronájem)

    Tyto procenta má zprostředkovatel po celou dobu pronájmu, zprostředkovatel řeší případné neplacení za majitele, běžnou údržbu a pod. To znamená, že šetří veškeré možné následné problémy majitelům nemovitosti. U prodejů často zajišťují i drobné kosmetické úpravy, případně i funkčnost některých nezbytností domu jako i jeho běžnou údržbu pochopitelně v případech kdy nemovitot není obydlená. U nás se toto téměř neděje. Vyjma některých ojedinělých případů... (takže ma vašem místě bych se zbytečně neovolával na neexistující praktiky)

    v Asii je situace podobná, pronajmete si byt, nikomu navíc nic nedáváte, protože realitní agent má v ceně, kterou vybírá promajitele svých 8% ceny, které dostává vždy, každý měsíc po dobu trvání nájmu. Tento systém pronájmu je výhodný pro majitele, kteří se o nic nestarají i pro zájemce o pronájem, kteří nemusí shánět nesmyslné částky i pro rk, které nechtějí nesmyslné násobky běžného nájmu.

    (bohužel pro nás - čím bude realitka více natahovat ceny svých často nekvAlitních a neprofesionálních služeb, tím více může inzerovat, takže při výběru rk by se u nás mělo spíše hledat v řadách rk, které nenabízí stovky inzerátů, ze kterých jich z pochopitelných důvodů musí řadu zanedsbávat)
  • 24. 6. 2008 13:27

    l. (neregistrovaný)
    Můj názor k portálu bez realitky je odlišný od předchozího přispěvku. Na tomto serveru jsou nemovitosti k prodeji i pronájmu ve většině případech výrazně dražší než na jiných realitních portálech. Jsou tam rovněž prokazatelně inzeráty realitních kanceláří. Server se zřejmě má tvářit jako bez realitky, ale zcela jistě s úmyslem protěžovat nabídky některých realitních kanceláří. Takže 0 od nuly pojde.

    Pokud bych měl někomu doporučit nějaé portály k soukromé inzerci, tak bych se přikláněl k inzerci na sreality.cz (placené formou sms), rcreal.cz (pro soukr. inzerenta jeden inzerát zdarma), realtop.cz (jeden inzerát pro soukr. osobu zdarma), dále bazos.cz(zdarma - kontaktuje vás potom mnoho aktivních realitních makléřů) Bez realitky bych zcela jistě v tuto chvíli vynechal. Láďa

    (na justice.cz jsou jména zůčastněných, přičemž jeden člověk doopravdy figuruje ne v jedné, ale v několika realitních kancelářích, myslím, že některé byly zmíněné i v černých ovcích, což asi není podstatné)
  • 17. 1. 2008 17:33

    bredy.jinak.cz (neregistrovaný)
    Taky souhlasím. V zásadě mám negativní zkušenost jako s realitkami tak soukromými osobami. S většími realitkami se dá jednat, když něco nejde, postačí formální doporučený dopis s připomenutím, že to nejde. Nebo rovnou zajít do realitky, dopis odevzat osobně a nechat si potvrdit kopii (že bylo převzato). To udělá hodně,realitkám jde nezřídka o pověst a o bezproblémový chod. Tohle udělat soukromé osobě, tak se nepohne ani myš.

    A pokud hledám bydlení, tak je opravdu jedno, kdo to zajišťuje. Ale jen si představte, když si kupující všimne, že realitka má nějakou provizi a představí si, že by to mohl o provizi koupit levněji. Ale taky ne, cena je přece záležitost prodávajícího a ten si může provizi započítat a cenu navýšit, ale také nemusí (a zaplatit ji defacto ze svého).

    Jediný, co mě na realitkách mrzí je jakási "rezervační záloha". Ani né tak ten institut ale její výše. Chápu, že kupující jsou horké hlavy a mohou si to rozmyslet. Ale proč nutit kupujícího skládat 100 nebo 200 tisíc? Motivačně poslouží i částka 20x nižší, určitě ty náklady na jednu prohlídku a 5ti denní rezervaci před podpisem SSBK nejsou tak vysoké (pokud by si to kupující rozmyslel).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).