Pomineme-li zcela otazku obtezovani (ktere, zda se, pomazujete za "normalni"), zustava stale jeste toto. Ano, to je prave ten problem. Jine druhy reklamy se vyznacuji podstatne nepriznivejsim (pro zadavatele) pomerem nakladu, ktere musi vynalozit on a nakladu, ktere musi vynalozit cil reklamy. Vsemi ostatnimi zpusoby sirena reklama stoji toho, kdo ji porada vic nez jejich prijemci spolecne vynaozi v souvislosti s jejim prijmem. Naproti tomu e-mail vam umoznuje oslovit prakticky cely svet za castku zcela mizivou - mensi, nez kolik oslovene v souctu prijde jeji zpracovani nebo dokonce jen pouha likvidace.
Domnivate se, ze by rozesilani nevyzadanych informaci melo byt povazovano za prijatelne ? Pokud tento druh "reklamy" nebude regulovan - a zatim je v prevazne casti sveta silne regulovan prave etickymi pravidly, hrozi, IMHO, to, ze se stane beznym - a to, pri jeho cene znamena, ze prakticky kazdy se bude snazit oslovit prakticky cely svet. A pak nebudete mit ve schrance denne desitky reklamnich dopisu, jak mam v tyto dny ja, ale stovky a pravdepodobne tisice. A vsichni mezi nimi budeme slozite hledat dopisy, ktere nas skutecne zajimaji ( o tom, ze to bude stat cas a penize nemluve). Je to nepravdepodobne ? Myslite, ze takovy vyvoj, pokud tomuto typu reklamy prestaneme branit nenastane ?
Databaze CZ.NIC je pro domenovy svet Internetu skutecne obdobou Zlatych stranek pro svet telefonni - a tak, jako by se vam nelibilo, kdyby vasi pani nekdo volal poptavkou po urcitem typu specialnich sexualnich sluzeb (vzdyt si jeji cislo a informaci, ze je zenska nasel v telefonnim seznamu). Budete se rozcilovat pravem - protoze k tomuto ucelu proste ten seznam zverejnen neni. I databaze CZ.NIC ma urcity ucel, pro ktery musi byt zverejnena - coz ale naprosto shodne znamena, ze ani s ni si nemuzete delat uplne cokoliv.