Chápal bych ten článek v případě, kdyby CZ.NIC neumožňoval veřejný přístup ke své databázi, a Zoner by zneužil svého členství k tomu aby získal údaje, ke kterým by se jinak dostat nemohl.
Odesilatel takove zpravy by mel udelat vse proto, aby jeho zprava prijemce neobtezovala - coz dela vyberem prijemcu (a samozrejme obsahem zpravy). Pokud svoji praci udela dobre, pak si na nej nikdo stezovat nebude. Pokud ji udela s malymi chybami, postezuje si jeden - a jeden lavinu do pohybu neuvede. Pokud si postezuje lidi vice, uz je to zrejme, ze svoji praci neudelal dobre - a za spatne udelanou praci snad neni zas az tak nesmyslne ocekavat nejake nasledky ...
A subjektivni hlediska jsou u posuzovani etickych problemu pomerne bezna - a nevyhyba se jim dokonce zcela ani pravo. Pokud budete obtezovat damu, tak ja se zeptam ji, jestli se povazuje za obtezovanou - ne vas, jestli se povazujete za obtezujiciho - a podle jejiho nazoru se pak zaridim (ano, mate pravdu, jeste se podivam na vase ramena). A tak je to (az na tu kontrolu ramen) snad spravne.
Oznacim je tedy za spamery, podle vasi "dulezite" podminky (maily jsou to nevyzadane a jste obtezujici)?
PS: Tohle byl, s prominutim, argument srovnatelny s vasim vyse uvedenym primerem "verejnych veci" a "verejnou dopravou". Proste hrusky s redkvickama ...
Vase modelove situace jsou mimoradne snadno posouditelne - vetsinou je posouzeni, zda je korespondence opravnena ci nikoliv podstatne slozitejsi a leckdy i mene jednoznacna. Pokud tedy stale plati, ze vase argumenty jsou srovnatelne s mymi, beru to jako kompliment.
Jo - prirovnani je treba vzdy brat s rezervou - to plyne z povahy veci ...
To, ze tak ucini primo clen sdruzeni, ktere databazi spravuje neni hlavni podstatou problemu (to skutecne mohl udelat kazdy) - to je jen zarazejici doplnujici informace, protoze cleny takovychto sdruzeni se (obvykle) stavaji spise velke, etablovane a seriozni firmy - a takove se zase (obvykle) k podobnym informacnim kampanim neuchyluji - proto to stalo za pozornost. A stoji to za pozornost bez toho, ze je nutne rozsoudit, ktery z dvou moznych duvodu pozornosti (1. cleny sdruzeni nejsou jen seriozni firmy; nebo 2. seriozni firma pouzila tento typ informacni kampane) je ten pravy.