Vlákno názorů k článku Zpráva SMS vyřadila z provozu záchranný systém od Martin Kopta - 1. Pan Kopta není extremista levý, ani pravý....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2001 20:55

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    1. Pan Kopta není extremista levý, ani pravý. Pan Kopta je extremista v prosazování liberálních demokratických myšlenek. Tenhle typ extremismu myslím ani BIS nesleduje.

    2. Určitě znáte příběh o dvou městech. V jednom jsou všichni občané sledováni na každém kroku a kdokoli může kdykoli sledovat kohokoli. Je to demokratická společnost. Ve druhém městě se o tom nesmí mluvit. A je to také demokratická společnost.

    3. V USA existuje celá jedna vládní agentura, která zaznamenává velkou část hovorů z celé Zeměkoule. Narozdíl od tamní policie jí záznamy neslouží k dokazování zločinů před soudem. Narozdíl od policie nepotřebuje k odposlechu povolení soudu.

    4. Svobodný člověk bude vždy klidnější, když bude vědět, že je sledován, než když se o tom bude jen domnívat.

    5. Pan Kopta je proti tomu, aby byl jeho každý krok sledován. Pokud už se tak děje, pak pan Kopta požaduje přísný dohled nad využíváním těchto obrovských databází.

    6. Když budu někoho určitého sledovat, je daleko jednodušší způsob, jak to činit.
  • 23. 7. 2001 21:40

    Roj (neregistrovaný)
    V uUSA i skoro vsech zemich existuji agentury, ktere se zabyvaji nezakonnym odposlechem. Pokud kterykoliv obcan zjisti, ze je na nem tento odposlech konan, ma pravo pozadovat odškodné. Nezakonne odposlechnuta data nesmeji byt pouzita jako dukaz u soudu, obcan demokraticke zeme je vsemozne chranen zakony pred takovymito praktikami...

    Demagogie tohoto typu, kterou predvadi pan Kopta, je neuveritelne nebezpecna a do teto doby jsem jejiho autora povazoval za rozumneho cloveka. Doufam, ze mu to vsechno jen tak ulitlo a ted uz jen nesmyslne haji svuj ulet a jen se do toho stale vic a vic zamotava.

    Pane Kopto, myslete! Svet nejsou jen jednicky a nuly :-)

  • 23. 7. 2001 22:56

    Petr Zima (klak) (neregistrovaný)

    1. Pan Kopta není extremista levý, ani pravý. Pan Kopta je extremista v prosazování liberálních demokratických myšlenek. Tenhle typ extremismu myslím ani BIS nesleduje.

    chyba,vy muzete byt extremista jen v prosazovani toho, co si myslite ze je "liberalne demokraticke" (volne v teto souvislosti prelozeno: "spravne"). myslim, ze jakykoliv extremismus je v dusledku skodlivy, a ze neexistuje zadne "jen v ..."

    2. Určitě znáte příběh o dvou městech. V jednom jsou všichni občané sledováni na každém kroku a kdokoli může kdykoli sledovat kohokoli. Je to demokratická společnost. Ve druhém městě se o tom nesmí mluvit. A je to také demokratická společnost.

    tady jste to nejak poplet, ne?

    3. V USA existuje celá jedna vládní agentura, která zaznamenává velkou část hovorů z celé Zeměkoule. Narozdíl od tamní policie jí záznamy neslouží k dokazování zločinů před soudem. Narozdíl od policie nepotřebuje k odposlechu povolení soudu.

    a? cechacek by rekl: "to se z tech USA mam po(sadit na zadek), nebo co?"

    4. Svobodný člověk bude vždy klidnější, když bude vědět, že je sledován, než když se o tom bude jen domnívat.

    pokud ma byt svobodny, tak by predevsim nemel byt bezduvodne tajne sledovan

    5. Pan Kopta je proti tomu, aby byl jeho každý krok sledován. Pokud už se tak děje, pak pan Kopta požaduje přísný dohled nad využíváním těchto obrovských databází.

    a nebylo by, pane Kopta, bezpecnejsi, kdyby ty databaze byly _mnohem_ mensi a ilegalni?

    6. Když budu někoho určitého sledovat, je daleko jednodušší způsob, jak to činit.

    vec nazoru ...

  • 24. 7. 2001 3:05

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    ---> Hmm, už několikrát jsem se podivoval nad tím, že stačí na Lupě cokoli napsat, a hned se pod článkem objeví reakce, která takřka nesouvisí s obsahem, ale zato útočí na osobu autora. Není to specifikum Lupy, dokonce to nemusí být jen specifikum webu, setkávám se s tím i v odborných elektronických konferencích. Jakkoli je to jev rozšířený, vždycky mě zaskočí.

    ---> Pan Roj o jednu úroveň nad námi píše, že mi možná ten poslední odstavec ulétl a teď už se jen nesmyslně hájím. Možná má částečně pravdu. Tolik odsuzovaný výraz "Dobrá zpráva" je totiž, více než přivítání omezení osobní svobody, jen překladem italského "nota bene", což je výraz, který se v korespondenci objevuje na konci textu ve formě zkratky NB a znamená "doušku", která nemá s tématem vlastního sdělení zase až tolik společného. Prostě něco jako post scriptum.

    Ano, považuji paušální zaznamenávání elektronické komunikace za omezení osobní svobody, které je v demokratických společnostech v době míru bezprecedentní. Vraťme se ale na konec mého článku a připomeňme si poslední odstavec:

    "Před dvěma týdny Evropská komise definitivně podpořila vznik právní normy, která by ukládala telekomunikačním operátorům uchovávat obsah veškeré hlasové a datové komunikace pro účely policejního vyšetřování. Takže zatímco teď ještě vtipálek unikl, po aplikaci této obávané normy už nebude mít velkou šanci."

    Odstavec (odhlédnete-li od nešťastného mezititulku) zcela postrádá hodnocení události a v prvním souvětí pouze konstatuje fakt.

    ---> Pokud se jedná o Vaše reakce:
    ad 1. Ano máte pravdu, extrémě se snažím dosahovat věcí, které považuji za správné.

    ad 2. První případ je utopie převzatá z knihy, druhý případ pochází z reality.

    ad 3. Chci říci, že se budu cítit svobodněji ve společnosti, kde přesně vím, kdy jsem odposloucháván a k čemu ten odposlech má sloužit, než když to nevím. V USA nebo Rusku se budu cítit méně svobodný, než v EU. Mimochodem, můžeme si o tom myslet, co chceme, oni už to dělají a dělat budou.

    ad 4. Mám spoustu výhrad proti pragmatismu, ale respektuji ho. Pragmatismus se stal exekutivní a legitimní filosofií západního světa. Nesouhlasím s tím, ale musím se vyrovnat s tím, že to tak je.

    ad 5. Nevím.

    ad 6. Ano. To je přesně to, co tu prezentuji. Své názory. A dělám to otevřeně a pod vlastním jménem. Připojuji na sebe kontakt. Cítím se jako svobodný jedinec. Jsem rád, že Vy také.
  • 24. 7. 2001 4:30

    Jerry III (neregistrovaný)
    ad 3. - Ty si ses 100% jisty ze te v EU nikdo neodposlouchava? A ze kdyz se nekdo mocny v EU rozhodne ze bude odposlouchavat ze ti to rekne? Dream on ...
  • 24. 7. 2001 5:37

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ne, Jerry, řekl jsem, že se budu v EU cítit svobodněji, když budu vědět, že mě odposlouchávají. Toť vše. Budu se kdekoli cítit svobodněji, když budu vědět, na čem jsem.
  • 24. 7. 2001 7:24

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Tomu nerozumim. Budto se domnivam, ze me odposlouchavaji a davam si pozor, nebo vim, ze me odposlouchavaji a davam si pozor. V cem je rozdil? V obou pripadech ziju stejny zivot. Policie je vybavovana stale vetsimi pravomocemi, ale nezda se mi, ze by se umerne tomu zvysovala kvalita tech, kteri s takovymi pravomocemi disponuji. Muj nazor je ten, ze policie jako celek neziskala tolik duvery abych ji chtel sverit takove pravomoce.
  • 24. 7. 2001 17:13

    Jan Havlicek (neregistrovaný)
    Hm, neznamena nota bene (ve striktnim prekladu) neco jako "dobre si poznamenej, pamatuj si, zapis si za usi"? A neni to spis latinsky nez italsky?
  • 27. 7. 2001 19:32

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Máte pravdu, děkuji, že to uvádíte na správnou míru. Prostě to byl špatně zvolený mezititulek.
  • 25. 7. 2001 2:12

    PK202 (neregistrovaný)
    ---> Hmm, už několikrát jsem se podivoval nad tím, že stačí na Lupě cokoli napsat, a hned se pod článkem objeví reakce, která takřka nesouvisí s obsahem, ale zato útočí na osobu autora. Není to specifikum Lupy, dokonce to nemusí být jen specifikum webu, setkávám se s tím i v odborných elektronických konferencích. Jakkoli je to jev rozšířený, vždycky mě zaskočí

    CHLAPE TY JSES ALE VUL !!!!!

    Pardon. Jinak to rici nejde, protoze slusna a normalni diskuse s timto skolenym manipulatorem jak vidno z predeslych prispevku neni mozna.

  • 25. 7. 2001 4:37

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Děkuji, to je přesně ten případ :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).