Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Zprávy z Depa (3): Automaticky zřizovaným datovým schránkám se nevyhnou ani podnikatelé od RRŠ - S těmi zemědělci souhlas: sám znám dva hospodařící...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 4. 2021 12:22

    RRŠ

    S těmi zemědělci souhlas: sám znám dva hospodařící staré pány (80+), kteří žádný počítač nemají, jeden má (hloupý) mobilní telefon a druhý je v místě bez signálu, takže funguje na staré telefonní lince (a internet tam nebude) - holt předkové ten statek stavěli bez ohledu na to, že jednou se všichni pominou a bez mobilu a datové schránky ani ránu.
    Začátek toho všeho ale vidím už v posedlosti "doporučenými dopisy": protože spolehnout se na to, že pošta doručí obyčejný dopis, se tu už hodně dlouho nedá, začalo se vše posílat "doporučeně", což ovšem vedlo jen k tomu, že ani to už není tak úplně spolehlivé a příjemce aby si chodil na poštu. Proto ouřad vymyslel komunikaci elektronickou, ale protože obyčejným e-mailům se věří stejně málo jako obyčejným dopisům, vznikly "datové schránky", stvořené zřejmě společným úsilím právníků a úředníků. A protože pro "normálního občana" jde o stěží použitelný produkt, je potřeba to zákonem cpát každému, bez ohledu na to, zda vůbec elektronicky komunikovat chce a může. (I kdo nemůže, musí!)
    Že by často stačilo poslat obyčejný papírový dopis, to už nikoho ani nenapadne.

  • 26. 4. 2021 20:43

    RRŠ

    Dyš vono je to těžký!
    Pokud by ta "elektronizace" znamenala usnadnění pro "spotřebitele" i pro státní správu, kdyby ty nástroje byly možná nedokonalé, ale uživatelsky přívětivé, a kdyby to nebylo "povinné", netrvalo by dlouho a se státem by chtěl elektronicky komunikovat "každý". (A byl by prostor na zdokonalování.)
    Jenže tady vznikají nástroje, jejichž použití je uživatelsky nepřívětivé, určené pro činění úkonů, které jsou i v papírové podobě vyloženě "uživatelsky nepřátelské". Zjednodušení to není ani na straně státu. Jediný způsob, jak to uvést do praxe podle (pětiletého?) plánu je: dát to befelem.
    Nikdo se nezamyslel, zda je možná snadnější cesta, zda lze ten proces redefinovat a zjednodušit, nikdo se ani nepokusil seškrtat na nutné minimum nutnost komunikace "občana" ("firmy"...) se "státem" - namísto toho bylo věnováno spoustu úsilí řešení otázky: "co všechno by se pod to ještě dalo podstrčit?", případně: "a nešlo by k tomu ještě něco přidat?"

  • 26. 4. 2021 13:51

    bman

    Ale to může být problém i pro starší generaci OSVČ jako kadeřnice, pedikérky, elektrikáři apod. Mají-li tuto lide kolem 60ky, tak často si počítačem moc netykají.
    Někteři to nedávají, někteří ani moc nechtějí.

    Ale teď si vemte, že některé COVID podpory (např. nájem) šlo žádat jen elektronicky přes APIS a tam je potřeba identita, tzn. třeba bankovní.
    Takže takový člověk se tam přihlásí pro podporu a automaticky by měl DS.

    Jasně 2023 už to bude asi jinak, ale bojím se, že tento princip se ujme.

  • 26. 4. 2021 20:06

    Zek

    V tom pripade by mela byt vsudemozne nejaka kampan. Coz je v tomhle state bohuzel scifi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).