Já to mám snadné: číslo není v seznamu = otrava. Kdo se mi chce dovolat z cizího čísla, musí se autorizovat SMSkou. :-)
(A vůbec by mi nevadilo, kdyby mobilní operátoři zavedli nějaký podobný systém autorizací oficiálně, přímo na vlastní infrastruktuře, klidně i jako opt-out. Když to můžou mít v sobě IM systémy, proč ne mobilní telefony?)
Ono by stacilo, kdyby operator dal do smlouvy, ze pokud bude na cislo vic nez X stiznosti, ze ho automaticky zrusi a dotycnej subj se ocitne na blacklistu - podobne jako dluznik na seznamu dluzniku ... jenze to by operator musel chtit spokojene zakazniky a ne vycucat z nich prachy at to stoji co to stoji.
To ne , na rozdíl od pře prodejců energie, vody, pojištění atd... virtuálové mají levné volání . Dalo by se říci v rámci svého podnikání "zadarmo" čekejte tedy spíš nárůst xx% telemarketingu.
Blbé je, že pokud dostanou rozsahy čísel od normálních operátorů těžko půjde prvotně( před katalogizací) rozlišit jestli volá otrava, nebo někdo normální.