Muze byt a nemusi. Zalezi na tom, zda se v tom j=konkretnim pripadejedna o LLU (cela linka v rezii alternativce) nebo jen o preprodej (IP provoz smerovan za ustrednou k alternativcovi).
V obou pripadech silne zjednodusuji, tak me nebijte :-)
Když máš službu od jiného poskytovatelen než je TO2, tak se pouze používají dráty od TO2 (jsou pronajaté Tvému poskytovateli). ADSL jde přes zařízení Tvého poskytovatele,proto Ti navýšení rychlosti TO2 NEUDĚLÁ
Ukazte mi jednoho jedineho providera, ktery si vazi dlouholetych zakazniku :-(
U UPC jsem skoro 7 let a asi to brzy zrusim. Novy zakaznik ma modem za 1Kc, ja mam u nich stale jeste vratnou zalohu 2000. Novy zakaznik ma balicek TV+internet, ja musim jako blbec platit oboji extra. O nekolikrat zmenene "pevne" IP se snad ani sirit nebudu, zrovna tak o call centru, ktere funguje jen ve vsedni dny od do ...
Ma kauza s Radiokomunikacemi mela take pokracovani:
Po te, co po navyseni rychlosti z 4 Mbit/s na 8Mbit/s prestalo pripojeni zcela fungovat, jsem dva dny volal a urgoval a technici nabidli dve reseni:
a) snizit rychlost zpatky na 4 Mbit/s
b) koupit novy modem
Tak volam kvuli a) na obchodniky a nestacim se divit: Aby mi to prehodili zpet na 4Mbit/s, tak pry musim zaplatit 999 Kc! Argumentuju tim, ze to rozbili oni svym zasahem, ktery jsem neobjednal, tak at to koukaji vratit zpatky. Pry to chapou, ale zaplatit musim. Oni argumentuji Telefonicou (v jejich podani: "to se delo automaticky po cele republice!"). Vysvetluju, ze ja jsem jejich zakaznik a je mi jedno, jake lumparny jim dela subdodavatel. Take to pry chapou, ale zaplatit jim musim. Kdyz se mi to nelibi, mohu zamailovat na reklamace (z nefungujiciho pripojeni, ze). Proste kocourkov.
Nez abych zaplatil 999 Kc za vraceni puvodni rychlosti, tak radsi platim 1089 Kc (+dph) za novy modem, travim s jeho konfiguraci nekolik hodin a nakonec to zas beha (a dokonce rychle: 6.8 Mbit/s).
Secteno a potrzeno:
BlueTone vas o potrebe noveho modemu dopredu neinformuje (ackoliv mam overeno, ze v databazi meli uvedeno, jaky modem mam a byl to jejich standardni), proste vam to jednoho dne rozbiji a pak chteji od vas zaplatit (bud navrat na puvodni rychlost nebo novy modem). Komunikace s techniky je na dny.
Celkem: 9 dni vypadku, cca 7 hodin stravenych resenim na me strane, 1089 Kc zaplaceno. Nervy a postramocena image jejich firmy.
Jo a to jsem jeste nedodal, ze kvuli tomu, ze jsem jeden z jejich prvnich zakazniku, tak mi uctuji vic nez maji v soucasnem ceniku. Tak vypada zrejme odmena za loajalitu v jejich podani.
Resim podobnej problem uz 11 dni:
v nedeli prestal net u Radiokomunikaci (Bluetone) fungovat.
Po 4 dnech urgenci prisli se spasnym napadem, ze je to prenastavenim protokolu u O2 a at zmeni PPPoA na PPPoE. A ze to uzaviraj. Bohuzel zmena nepomohla, otevrela se "nova" zavada. A od te doby co hovor s infolinkou, to jina varianta reseni. Nejhorsi na tom je, ze se ty mrchy technicky neozvou, kazdej den jsem ujistovan o tom, ze je tam nastavena urgence a co ja vim co vsechno, ale nic se nedeje! Nidko mi nezvaola, nikoho to nezajima.
perlicka je, ze mam na lince rychlost 760 kbitu, ale platim cenu 4mbitu. Protoze v dobe zrizeni tam vic nez tech 760 kilo neslo, tarif administrativne navysovali, cenu nechali, rychlost take.
Uz jsem v koncich, nevim co s tim, nikdo mi neni schopen pomoci. Tradicne prehazujou vinu jeden na druhyho. Obavam se ze v zajmu snizeni poctu meziclanku je ve finale jedina sance Telefonica bez dalsich alternativcu. Od Bluetone odchazim.
Ono je uplne jedno, jaky je to operator. Pokud je sluzba realizovana pres okruh TO2, tak ISP s migraci neudela VUBEC nic. Nejde to stornovat, nejde to zrusit, proste to tak je. Vypadek cca tyden? TO2 se neobtezuje...
"zavolate na infolinku, dve minuty vytukavate cisla, pak si vas tam vyslechnou, reknou ze zavola technik; ten to zkousi tak jednou denne"
To jste stastny clovek. Ja pri vypadku ADSL pred pul rokem (padalo to kazde 2 minuty) jsem volal na O2 kazdy den, vzdy jsem cekal priblizne 10 minut na operatora, a pokazde to "urgovali" a ze mi urcite zavolaji. A po trech tydnech jedu v aute po meste a vola mi rozcileny technik O2, jaktoze nejsem doma (ano, takze nakonec preci jen zavolali).
A u tchana, ktery mel ADSL v kancelari, se ozvali dokonce az po mesici a pul, kdyby mu linku neprehodil mezitim znamy, tak by to mohl rovnou zavrit.
vas CRa na zmenu protokolu alespon upozornily, u me si O2 myslelo, ze to ani delat nemusi a tak se jednoho krasneho vecera rozhodli, ze to zmeni a nikomu ani muk.
Jsou tu zřejmé dva aspekty, které se obecně vůbec neprobírají:
1/
Pokud si vezmu ADSL od jiného operátora, než Telefoniky, s oblibou na sebe hážou problémy stylem, já za to nemůžu, může za to váš poskytovatel/může za to provozovatel linky.
2/
Se zvyšováním rychlostí může vyvstat i problém s tím, že vám třeba ta vyšší rychlost nemusí fungovat, viz. http://www.redaktori.cz/?q=node/266
Souhlasim tedy s predrecnikem, jeden lepsi, nez druhy... a ja dodavam, ze v ceskem ADSL je desny bordel
Mame dve linky - jednu od Radiokomunikaci (Bluetone), druhou od Telefonicy. Ani u jednech to neprobiha moc dobre
Telefonica:
- s Telefonicou byly problemy hned od zacatku - dlouhe cekani na zavedeni, sluzba mela caste mnohaminutove vypadky, technik poradil vymenu modemu, to trvalo vecnost a nepomohlo to, pak prisel osobne, trochu to posteloval a uz je to lepsi; zda se povedlo zvyseni rychlosti nevim, radeji ted jedeme pres spolehlivejsi (!) a rychlejsi wifi
- poukazku na novy modem od nich mam, ale uz ma proslou platnost; tak premyslim, jestli mi ten modem stejne daji
BlueTone
- BlueTone fungoval spolehlive mnoho let; ted poslali mail, at si na modemu prenastavim protokol, navod byl na uplne jiny typ modemu, ale s technickymi znalostmi to slo zvladnout (bezny uzivatel by to imho podle zaslaneho navodu nezvladl), sice prechod na novy protokol nesel udelat bez vypadku (kdybych postupoval podle jejich doporuceni, tak mnohadenniho), ale ok
- ted ale prislo druhe kolo - minulou stredu prestalo pripojeni fungovat zcela; byl jsem na dovolene, tak jsem to zacal resit az od utery - zavolate na infolinku, dve minuty vytukavate cisla, pak si vas tam vyslechnou, reknou ze zavola technik; ten to zkousi tak jednou denne, bohuzel volal zrovna v dobe, kdy jsem to nemohl zvednout - tedy dva dny to uz nejede, ja technikovi zpatky zavolat nemohu (presmeruji to na infolinku) ani nenapisu (smsky neprijimaji), proste cekani na godota
- kazdopadne duvod tusim - mam jejich standardni modem z doby pred cca 3-4 lety; predpokladam, ze ADSL2 neumi; jenze to se vam Radiokomunikace vubec neuraci oznamit, proste vas bez premysleni prepoji
Tedy jeden lepsi nez druhy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).