Sorry, ale to si děláte srandu, že jo? Psal jsem, že rozdíl není žádný, jen u toho druhého se hůř pozná, že je to PR. Přečtěte si to vaše http://www.iinfo.cz/pro-inzerenty/marketvoice/ a zjistíte, že je to prostě PR článek, u něhož má čtenář hůř poznat, že je to PR článek. V čem je ten "velký rozdíl" pro čtenáře?
Nepsal jsem, že "90 % obsahu jiných vydavatelů je PR". Úplně stačí, že "90 % vydavatelů vydává občas neoznačené PR články". Když nevím, které to jsou, automaticky za takový článek musím považovat každý. A mám plné právo takovému vydavateli v diskusi napsat, že "všechno je žumpa a píšete jen PR". Když vám prodám 100 lahví piva a řeknu vám, že některé jsou otrávené, budete spokojen, že je jich otráveno méně než 90 procent? Asi ne, co? A asi si ode mne nic příště nekoupíte.
Česká média jsou fakt stoka, sorry.
Ad 1) Rozdíl je velký, vizte http://www.iinfo.cz/pro-inzerenty/marketvoice/
Ad 2) Nebylo to myšleno tak, že 90 % obsahu jiných vydavatelů je PR, ale že 90 % vydavatelů vydává občas neoznačené PR články.
Dvě poznámky:
1. Jaký je rozdíl mezi PR článkem a tímto "Market voicem"? Nápověda: žádný, jen u toho druhého se to hůř pozná. To je skoro na Kříšťálovku.
2. Nedávno se tu váš kolega David Slížek http://www.lupa.cz/clanky/re-code-diskuse-pod-clanky-nejsou-potreba-ctenari-debatuji-na-socialnich-sitich/nazory/693536/ hrozně rozhořčoval nad diskutujícími pod články na webu, že >>Zpětná vazba se bohužel velmi často redukuje na bezcenné výkřiky typu "všechno je žumpa a píšete jen PR" <<. Teď se od vás dozvíme, že "90 % jiných vydavatelů" vydává něco, co bychom směle mohli označit jako žumpu a PR. Lhát se musí umět, zejména nemůže jeden popírat druhého, to působí strašně nevěrohodně.
jen ho taky zneužije. To máte těžké. Prostě je třeba myslet vlastní hlavou a nespoléhat na názory ostatních. Když totiž uděláte vlastní blbost, máte šanci se z ní poučit a dostanete se dále. Když nekriticky přejímáte názory ostatních, tak se s nimi lehce dostanete do průšvihu, ale nepoučíte se z něho, protože budete mít pocit, že to není váš průšvih, že za něj může někdo jiný.
Tak znovu: formát je označený a je snadné zjistit, jaký je původ obsahu. Pokud bychom chtěli být za hranou a podvádět čtenáře, uděláme to jako 90 % jiných vydavatelů - dodaný PR článek vydáme pod redakcí a vy byste ani neměl šanci zjistit, že máte důvod se nad něčím pozastavit. Chceme to dělat jinak, proto jsme stejně jako světové odborné i zpravodajské tituly zavedli vlastní formát pro nativní reklamu.
...a právě proto je tam "MarketVoice je způsob, jak mohou firmy oslovit přímo čtenáře serveru Lupa.cz jejich vlastním obsahem. Redakce není jejím autorem."
Mimochodem, novela zákona o regulaci reklamy, kterou předložilo MPO vládě, a která by měla platit od ledna, uvolňuje u skryté reklamy současné znění na méně náročnou úroveň evropské směrnice, která zakazuje jen placenou reklamu v médiích v redakčním sdělení - advertorial (příloha I, bod 11), pokud nelze z obsahu, obrázků nebo zvuků jednoznačně poznat, že se jedná o placenou reklamu.
Naše označení formátu nativní reklamy, které vychází ze shodných vzorů tohoto druhu obsahové reklamy v zahraničí (Forbes, Wired, Buzzfeed), podle nás splňuje tyto legislativní podmínky.