Polský online trh prudce roste. Šanci na něm uspět mají i čeští obchodníci

Autor: Depositphotos
Odvětví e-commerce se za poslední dva roky rozvinulo téměř po celém světě. V málokteré zemi však on-line prodej rostl tak dynamicky jako v Polsku. Uspět tam mohou i Češi.
3. 3. 2022
MarketVoice Co je to?

Sdílet

Podle odhadů bude navíc růst dál pokračovat a profitovat z toho mohou i čeští obchodníci. Vstup na polský online trh navíc není nic složitého.

Polský trh e-commerce – co se vyplatí vědět?

Jak již bylo zmíněno, polský e-commerce trh patří mezi nejrychleji rozvíjející se trhy. Podle zprávy E-commerce v Polsku 2021, kterou připravila společnost Gemius, již 77 % polských uživatelů internetu nakupuje online (nárůst o 4 % ve srovnání s odpovídající zprávou z roku 2020 a až o 15 % ve srovnání s údaji na rok 2019 ). V Polsku je zároveň téměř 29 milionů uživatelů internetu, což ukazuje, jak obrovský trh to je.

Zajímavá je také složení těch, kteří nakupují online. Mezi Poláky, kteří nakupují přes internet, mají převahu ženy (53 %) a obyvatelé měst nad 200 tisíc obyvatel (32 %). Nejčastěji nakupují lidé ve věku 35–49 let (34 %). Výzkum Gemius také uvádí, že většina uživatelů nakupuje primárně na polských e-shopech, na těch zahraničních nakupuje pouze 32 procent z nich.

Zároveň je při úvahách, zda vstoupit na polský e-commerce trh, nutné zvážit, jak to udělat.

Allegro – jedna z největších platforem e-commerce

Jednou z možností je využít marketplace platformy Allegro, která patří k největším stránkám tohoto typu na světě, a je už nyní lídrem na polském trhu.

Na dotaz ohledně názvů webových stránek souvisejících s online nakupováním celých 84 % respondentů v Polsku uvedlo právě Allegro. Web navštíví v průměru 21 milionů lidí měsíčně a zobrazení stránek se počítají v miliardách.

Jakou značku si lidé v Polsku vybaví, když se řekne online obchodování?(zdroj: E-commerce v Polsku 2021 / Gemius)

Zvyšuje se i počet aktivních účtů a zároveň narůstá i průměrná hodnota nákupního košíku. Ve třetím čtvrtletí roku 2021 přesáhla průměrná hodnota ročních nákupů jednoho aktivního uživatele 3 000 PLN (cca 660 EUR / 16500 korun).

Platforma přitahuje kupující díky:

  • velmi široké nabídce a konkurenceschopným cenám
  • rychlým dodáním
  • možnosti využít odložené platby
  • službě Allegro SMART!, která umožňuje získat neomezené doručení zdarma v rámci atraktivního ročního předplatného

Jak začít prodávat na Allegru v Polsku?

Pro samotné prodejce představuje Allegro snadnou bránu, jak vstoupit na polský trh a je zcela jedno, jaké zboží klientům nabídnete. Připojit se k platformě je velmi jednoduché – vyžaduje to jen založení účtu a minimální formality.

Neexistují žádné požadavky na počet prodaných produktů – noví prodejci mohou začít klidně i s jednou nabídkou. Seznámit se se všemi funkcemi webu usnadňují transparentní průvodci a bezplatná školení, která jsou k dispozici v Akademii Allegro.

Za co nejvíc utrácejí lidé, kteří v Polsku nakupují online? (zdroj: E-commerce v Polsku 2021 / Gemius)

Noví prodejci navíc mohou využít Uvítací Balíček. Jedná se o balíček slev a výhod, které usnadňují začátek na platformě a získání prvních zákazníků.

Mezi další výhody marketplace patří mimo jiné širší rozsah služeb:

  • až 100% sleva na provizi z prodeje – sleva celkem až 30 tisíc PLN
  • balíček 100 zvýrazněných nabídek – zajistí větší viditelnost nabídek
  • přístup k profesionálnímu předplatnému zdarma – včetně nástrojů umožňujícím sledování a optimalizaci prodeje

Posledně uvedené předplatné je Allegru dostupné v prvních 90 dnech provozu a za určitých podmínek je lze částečně prodloužit na další 3 měsíce. Novým prodávajícím to dává příležitost vyzkoušet platformu prakticky bez nákladů. 

Advertisement
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).