Hlavní navigace

10 indicií, jak poznáte, že nastal čas modernizovat váš sklad

 Autor: Vario WMS
Modernizace skladových procesů představuje velký potenciál, jak nakopnout růst firmy. Poznat tu správnou chvíli je ale umění. A také základ úspěchu.
25. 7. 2022

Sdílet

Fungování skladu založené na starých a těžkopádných principech je velmi často důvodem, proč mají firmy „zataženou ruční brzdu“, proč se jim nedaří naskočit na vlnu rozvoje a růstu. 

Řeč přitom není jen o obchodních firmách, které řeší desítky či stovky objednávek denně a na skladu mají až tisíce položek. Efektivní fungování skladu je téma také pro výrobní či servisní firmy.

Jenže sáhnout do zaběhnutých procesů chce odvahu. Hodně odvahy. Ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile. Pro zaměstnance jde o změnu, která klidně může diametrálně změnit jejich pracovní rozpoložení. To by pak pro firmu mělo úplně opačný efekt. Navíc dlouhá léta to přece nějak funguje…

Proto dokud neteče do bot, většinou se nic neřeší. Tímto přístupem si ale firma sama zavírá dveře k lepším zítřkům.

Jak se trefit přesně do té správné chvíle, že i zaměstnanci budou věřit, že jde o změnu, která za to stojí? Kdy je pro firmupřínosnéinvestovat domodernizace skladových procesů?

Co to vlastně znamená moderně řídit sklad aneb představení WMS

Jako první je potřeba vysvětlit, co se skrývá pod tím lákavým „moderním řízením skladu“.

Jednoduchá odpověď – nasadit WMS řešení.

Warehouse Management System nebo-li WMS, je nástroj na řízení a automatizaci všech skladových procesů.Řídí pohyb skladníků, proces naskladnění, vyskladnění, expedici či komunikaci s dopravci. Zároveň zajistí bezchybnou a aktuální evidenci zboží i materiálu včetně umístění na lokacích, takže firma v každou chvíli ví, co a kde se nachází. Vše pochopitelně online a bez papíru.

Velkou výhodu získají firmy, které mají WMS jako součást ERP systému – příkladem takového řešení je Vario WMS. Proč? Stejná data, stejné prostředí, stejný dodavatel, který navíc firmu zná. K tomu přirozená provázanost s ostatními částmi ERP systému. Jednoduše jeden systém na řízení celé firmy.

A z praktického pohledu – základem řešení Vario WMS jewebová aplikace, která komunikuje přímo s daty ERP systému Vario. Dále jsou potřeba skladové čtečky, sklad pokrytý čárovými kódy a k tomu samotné skladové moduly informačního systému Vario.


Autor: Vario

Základem řešení Vario WMS je webová aplikace pro čtečky

Kdy je ten správný čas nasadit WMS?

Odpověď na tu klíčovou otázku, kdy je ta správná chvíle na modernizaci skladových procesů, odkrývá 10 bodů uvedených níže.

Jde o 10 nejčastějších problémů, které firmy trápív souvislosti s fungováním skladu. A které zároveň dávají jasné signály, že je čas na změnu.

Správný čas na investici do WMS je, když:

  • chybí aktuální přehled o stavu skladu, skladových operacích, jejich efektivitě a produktivitě,

  • množí se počet reklamací, vratek či chybně vystavených objednávek,

  • skladníci ztrácí čas neustálým hledáním,

  • inventury probíhají nekonečně dlouho a zaměstnají v podstatě celou firmu,

  • ve skladu vládnou papíry a ruční přepisování,

  • zaškolení nových zaměstnanců či brigádníků trvá déle než den,

  • dochází skladové kapacity,

  • pomalé skladové procesy brání rychlejšímu odbavení objednávek,

  • firma není schopna plnit strategie výdeje (FIFO, FEFO a další),

  • firma je závislá na zaměstnancích, kteří „znají sklad nazpaměť“.

Přínosy WMS řešení v praxi

Příklady táhnou. Inspirací pro všechny firmy, které trápí skladové procesy, může být severočeský dodavatel profesionálního nářadí a vybavení Yssen Tools.

Tato velkoobchodní firma se dostala do situace, kdy zdlouhavé skladové procesy brzdily její rozvoj a bránily například plnému využití e-shopu.


Doporučení dostali na Vario WMS. Jeho nasazením se práce se zbožím zrychlila až čtyřnásobně. Přečtěte si celý příběh firmy Yssen Tools.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).