Čtvrtek 5. dubna 2018 – to je den, kdy se v hotelu Clarion koná Internet Advertising Conference 2018. Tady jsou ty nejdůležitější důvody, proč určitě dorazit.
Vesselin Popov – hvězda psychometrie
Jistě jste slyšeli o psychometrickém měření a cílení na konkrétní uživatele v průběhu amerických prezidentských voleb z dílny americké firmy Cambridge Analytica. Vzbudilo to mnoho reakcí, kontroverzí a vzrušených debat, od tezí o manipulacích jednotlivcem po obvinění z prázdného marketingu metody, která nemůže fungovat.
Ovšem začátek psychometrických metod v digitálním světě začal jinde – na britské univerzitě v Cambridge v Psychometrickém centru. Odtud je i Vesselin Popov, jedna z hvězd této progresivní části úvah o budoucím modelování, predikování a cílení obsahu na internetu. Na naší konferenci bude mluvit o tom, jak toto měření, big data a modelování využít pro efektivnější byznysovou strategii. Jestli si nějaké vystoupení nemůžete nechat ujít, pak právě tohle.
Rozhovor s Vesselinem v minulém roce přinesl Respekt a můžete se s ním naladit na jeho vystoupení už teď: https://www.respekt.cz/spolecnost/staci-nam-sto-padesat-lajku-a-zname-vas-lepe-nez-vasi-pratele
Zásoba inspirace pro práci s programatikem na měsíce dopředu
Programatická reklama postupně zabírá stále více prostoru v úvahách zadavatelů společně s tím, jak nabízí další a další pokročilé možnosti. Tím se stává náročnější na porozumění, správu i náklady, v úvahu lze brát obrovské množství faktorů, parametrů a cílů. Proto desítka přednášek bude zaměřena právě tímto směrem a rozebere programatik do hloubky a ze všech stran. Zahraniční zkušenosti i české case studies z první ruky, které jinde neuslyšíte, přinesou zásobu inspirace na několik měsíců dopředu – headerbidding, atribuční modely, integrace. Váš marketing díky ní může dostat úplně nové rozměry.
Záludnosti duopolu Facebooku a Googlu
Většina reklamních rozpočtů ve vyspělém světě končí v rukou dvou klíčových platforem. Mnohdy si ani neuvědomuje, jak velký dopad tato skutečnost má – na média, na inzerci, na mediální trh, na uživatele, na nás na všechny. Proto se některá úskalí pokusíme rozkrýt.
O trendech v rozložení sil na mediálním trhu bude mluvit výkonný ředitel WAN-IFRA (významné celosvětové asociace vydavatelů) Vincent Peyregne. Hubert Gall ze CNC se zaměří na problematické využívání dominance, kdy dochází z pozice síly k prosazování jednotné podoby webu pod byznysovým tlakem. Filip Struhárik ze slovenského Denníku N zase promluví o tom, jak obtížné je reagovat na změny, když k nim ze dne na den přikročí velký hráč jako Facebook. A že Facebook znamená pro každého uživatele něco jiného dokáže na unikátních datech z unikátního pokusu Josef Šlerka.
GDPR v mediální praxi teď a tady
Zkratka GDPR se stala postrachem a určitě je dobré se na pečlivější ochranu osobních údajů připravit. Možná nejtěžší v celé věci je oddělit informační zrno od plev a přesně rozlišit, co je třeba udělat a čeho se naopak není třeba bát. SPIR v této věci pro média, agentury a zadavatele už udělal velký kus práce, informuje průběžně o všech novinkách, způsobech řešení, ladí nejvhodnější postupy i osobně přímo s regulačními úřady.
Na Internet Advertising Conference 2018 proto uslyšíte skutečně praktické zkušenosti a rady, promluví zástupci mediálních firem, kteří GDPR aplikují, a podělí se s vámi o to, na co narazili a jak jednotlivé problémy řešili. Tři vystoupení pak završí dlouhá interaktivní debata s publikem, ve které budete moci položit konkrétní dotazy i vy sami.
3× mobilní reklama
O tom, jaký je právě dnes význam mobilní reklamy a jak se s ní nejlépe vypořádat promluví Petr Houzar za Google, v jehož ekosystému se podstatná část mobilního obsahu zobrazí. Kvůli mobilním platformám média musí řešit responzivitu nejen webu, ale i inzertních kreativ a nejprogresivnější cestou se ukazuje být flexibilita reklamních jednotek. Jedna z nejdůležitějších přednášek tak bude od Jiřího Waissera, který ukáže, jaký potenciál nové standardy reklamních kreativ nabízejí. A jak si poradit s mobilní reklamou na Facebooku a Instagramu zase ukáže Jakub Křenek z ADison.
Jak vidíte, Internet Advertising Conference 2018 bude nabitá podstatným prakticky zaměřeným obsahem, který reaguje na to nejdůležitější, s čím se reklamní trhu v digitálním prostředí potýká. A to jsme zdaleka nezmínili všechna vystoupení ani možnost celodenního networkingu se stovkami specialistů. Takže neváhejte a 5. dubna 2018 se na vás v Praze v hotelu Clarion budeme těšit!