Hlavní navigace

Affiliate součástí marketingového mixu velkých e-shopů

V prostředí českých internetových obchodů v letošním roce výrazně posiluje využívání možností tzv. affiliate marketingu.

Doba čtení: 2 minuty

Affiliate je výkonnostní reklamní model, ve kterém se neplatí za zobrazení či proklik, ale formou provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy. Dobrou zkušenost s touto marketingovou disciplínou má celá řada úspěšných e-shopů, jako například Kasa, ZOOT či Baťa, anebo slovenský Zľavomat a největší zpravodajský portál SME.sk. 

5. listopad patří do kalendáře všech e-shopů!

Novinky z oboru přinese 5.listopadu již 8. Affiliate konference, která nastolí nové trendy tohoto ryze výkonnostního marketingového nástroje. Jedná se o největší setkání affiliate marketing specialistů ve střední a východní Evropě. Inzerenti zde budou mít jedinečnou šanci setkat se svými partnery a prohloubit stávající či nastartovat budoucí spolupráci. Partneři se zde zase budou moci přiučit novým finesám, o kterých budou přednášet jejich kolegové. Na konferenci rovněž proběhnou přednášky o e-mailingu, copywritingu, UX anebo o tom, jak se vypořádat s nasazováním xml feedů. Samozřejmostí jsou i přednášky předních affiliate specialistů z domova a ze zahraničí. Program a registrace na konferenci jsou k nalezení na stránkách www.affiliatekonference.cz.

Za affiliate hovoří výsledky

Skutečnost, že se affiliate pevně usadil v marketingovém mixu úspěšných marketérů velkých e-shopů v Čechách i na Slovensku, svědčí čísla. Například díky největší české affiliate síti VIVnetworks, jejíchž služeb využívá téměř 190 českých e-shopů a zhruba 10 000 webových portálů, se jen za prvních 8 měsíců letošního roku prodalo zboží v hodnotě 910 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 32 %. A to stále nezačala předvánoční sezóna, která je pro oblasti internetové komerce zcela klíčovým obdobím. Spolupráce mezi partnerem (web zobrazující reklamu inzerenta) a inzerentem (např. e-shopem) v tomto období obvykle nabírá na intenzitě. Letos o to více, neboť se předpokládá meziroční růst obratu e-shopů o 25 %. Inzerenti mohou díky affiliate spolupráci v tomto období velice rychle šířit efektivně svoji marketingovou propagaci, a to včetně slevových kuponů.


Zdroj: VIVnetworks.com

Affiliate zajistí 10–13 % obratu

Celkový počet zprostředkovaných obchodů od ledna do srpna v rámci VIVnetworks překročil hranici půl milionu. Průměrný nákup přitom v segmentu elektro, bílá a černá technika činil 4350 Kč, v segmentu módy pak 1480 Kč. Množství objednávek, které dnes přivádí affiliate do velkých českých e-shopů, jako je Kasa.cz, Zoot.cz či Bata.cz, pak osciluje mezi 10–13 %.

Pestrá síť partnerů

V síti VIVnetworks funguje pestré složení partnerů. Na rozdíl od USA, kde je affiliate marketing zcela běžnou a neopomenutelnou marketingovou disciplínou a kde 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek, v ČR se kuponové stránky podílely na obratu jen 25 %, Cashbacky 16,6 % a obsahové weby 21 %. Celkem na stránky e-shopů zapojených do sítě VIVnetworks přišlo ve sledovaném období 17 milionů návštěv.