Roste vám počet objednávek. Nabíráte nové zaměstnance. Ztrácíte přehled o stavu skladu. Trápíte se, jak ve firmě sdílet informace. Přibývají vám dodavatelé…
Vidíte se tam? Pak zpozorněte.
Všechno jsou to příznaky, které napovídají, že je nejvyšší čas automatizovat vaše firemní procesy. Abyste nebrzdili růst vašeho e-shopu.
Nebojte, zní to složitěji, než to ve skutečnosti je. V praxi totiž stačí, když si vyberete vhodného dodavatele ERP systému, který vám pomůže napojit e-shop právě na firemní informační systém. Automatizace je pak o výměně dat mezi e-shopem a ERP systémem.
„Z automatizace se stal buzzword, přitom ale nejde o nic nového. Napojení e-shopu na ERP systém je už léty ověřená praxe, jak efektivně zvládat velká množství objednávek a umožnit růst i případnou expanzi e-shopu,“ vysvětluje Radka Aschenbrennerová, obchodnice ERP systému Vario.
ERP systém představuje všechno to, co za e-shopem nevidíte
Napojením e-shopu na ERP systém vzniká jedno ucelené řešení – jeden systém na řízení všech firemních agend.
„E-shop plní roli výkladní skříně. Jakmile přijme objednávku, předává informaci do ERP systému, který už automatizuje a řídí všechny následné procesy, ať už jde například o výrobu, vyskladnění, expedici či fakturaci. ERP systém tak funguje jako mozek firmy, jen trochu ukrytý za oponou. Ve výsledku díky jeho funkčnostem jsou spokojení zákazníci, zaměstnanci i samotné vedení firmy,“ popisuje Radka Aschenbrennerová z Varia.
Proč že se do toho vyplatí jít?
Jednoduše… Protože efektivně řídíte celou firmu, která díky tomu může nerušeně růst.
Všechna data o zákaznících, produktech, zaměstnancích i financích máte na jednom místě. Veškeré firemní procesy nejen automatizujete, ale také digitalizujete. Zbavíte se tak rutinní práce, papírování i choasu ve skladu či výrobě. Máte spolehlivý nástroj na sledování aktuálního dění ve firmě, vyhodnocování i strategické plánování.
„Vyjmenovat všechny přínosy, to bychom tu byli opravdu dlouho. Jestli něco vyzdvihnout, tak zrychlené vyřizování objednávek, s tím je spojená řada dalších benefitů. A především spokojený zákazník, který vidí aktuální ceny, dostupnost na skladu i stav objednávky. Vedení pak má většinou radost z přehledných ekonomických reportů i legislativní opory, kterou s ERP systémem získává,“ vyjmenovává namátkou Radka Aschenbrennerová důvody, proč se napojení e-shopu na ERP systém vyplatí.
Propojení s kamennými prodejnami a pomoc při expanzi jako příklad z praxe
Jako praktický důkaz toho, že nejde o pouhou teorii, může posloužit úspěšný e-shop Freshlabels, který využívá ERP systém Vario.
„Potřebovali jsme zkombinovat ERP systém a skladové hospodářství s e-shopem a kamennými prodejnami. Na Vario se v tomto můžeme spolehnout,“ hodnotí Jan Matura, provozní manažer e-shopu Freshlabels. Ten se pro komplexní ERP systém rozhodl v momentě, kdy zaměstnancům přerostla agenda přes hlavu. A dnes už jim Vario pomáhá i při expanzi do zahraničí.