Surfovat po internetu v mobilu již navíc není žádný luxus. Ceny připojení padají dolů a mnohé chytré telefony se umí připojit i k veřejným bezdrátovým sítím. Domovské portály operátorů na mobilním internetu jsou dokonce zcela zadarmo! Výjimkou není ani mobilní portál české Telefóniky.Ten nabízí bezplatný přístup k množství užitečných a zajímavých informací jako zpravodajství, jízdní řády, předpověď počasí a další,“
jmenuje Tereza Hubičková z O2 přednosti portálu, který mají všichni zákazníci od tohoto operátora nastavený v mobilním telefonu jako domovskou stránku. Brouzdat po něm mohou skutečně zcela bezplatně, a to včetně připojení k internetu! Jak je to možné? Přístup jim zaplatí bannerová reklama!
Bannery v mobilu? Proč ne!
Bannerová reklama funguje v mobilu podobně jako na internetu. Zákazníkům O2 se při surfování v mobilním telefonu automaticky načte mobilní portál O2 Mobil, kde jsou informace prokládány bannery inzerentů. Reklama na portálu O2 Mobil může mít řadu podob – od stahování placeného obsahu, přes klasické bannery až po brouzdání na stránkách s nabídkou inzerenta,
vysvětluje Jana Pavlasová z O2. Pokud inzerát zákazníka zaujme, klikne na něj a dostane se na reklamní stránku inzerenta. Tam si může přečíst informaci o produktu a má-li zájem, jedním kliknutím se dovolá na bezplatnou linku inzerenta anebo sám určí, kdy si přeje být inzerentem osloven,
upřesňuje princip bannerové reklamy v mobilu Jana Pavlasová.
Stejně jako na celém mobilním portálu O2, také po reklamních stránkách inzerenta surfuje zákazník zadarmo! Za brouzdání nezaplatí ani korunu. A když se rozhodne kontaktovat telefonicky inzerenta, má to také zadarmo. Všechno platí inzerent,
zdůrazňuje Tereza Hubičková.
A co na to inzerenti?
Internet v Česku navštěvuje prostřednictvím mobilu víc než milion lidí měsíčně, a to už je dostatečně vysoké číslo, aby zaujalo i zadavatele reklamy a mediální agentury, které firmám radí, kde inzerovat. Mobil je s vámi pořád. Je s vámi, když právě potřebujete určitou službu na internetu, a proto pomůže účinněji než PC na pracovním stole,
pochvaluje si reklamu v mobilu Tomáš Řehák, ředitel digitální divize mediální agentury OMD.
V nedávné kampani umístila své bannery na mobilní portál O2 společnost Monster.cz, která patří k největším personálním firmám na světě. Cílem bylo zvýšit počet návštěvníků na internetové stránce Monster.cz. Účinností reklamní kampaně v mobilu jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR (míra prokliku z reklamy na stránku inzerenta, pozn. red.) přes 6%, což je číslo, které je oproti průměrnému CTR na internetu více jak desetkrát vyšší,
pochvaloval si Jaroslav Macnar, marketingový ředitel společnosti Monster pro Východní Evropu.
Po bannerech na mobilním portálu O2 sáhla nedávno také společnost Nokia. Snažili jsme se najít taková média, která přímo oslovují uživatele určitých typů telefonů Nokia. Proto jsme kromě jiných zvolili i mobilní portály. Nabízejí totiž prostředí, které je pro komunikaci našichproduktů nejpřirozenější,
popisuje své zkušenosti marketingová manažerka společnosti Nokia Pavla Tomsová s tím, že komunikace mobilních telefonů jako produktů prostřednictvím bannerů v mobilním telefonu zkrátka funguje.
Pro více informací o produktech O2 Media navštivte www.petmilionu.cz.
Pavel Pavlovský
http://blog.1188.cz/autori-blogu/pavel-pavlovsky/
Další články k seriálu o mobilní reklamě:
