Hlavní navigace

Dial Telecom dokončuje 100G páteřní optickou síť v českých metropolích

 Autor: Dial Telecom
Síť Dial Telecomu v českých metropolích zažívá malou revoluci.
14. 9. 2021

Sdílet

Dial Telecom a.s. v těchto dnech dokončuje upgrade agregačních metropolitních sítí v Praze a Brně na technologii 100 Gigabit Ethernet (100GbE). Touto rychlostí budou nově proudit data firemních zákazníků Dial Telecomu. Projekt výstavby započal v roce 2020 a byl reakcí na růst sítě a v neposlední řadě pak na skokovou změnu potřeb partnerů a zákazníků během pandemických měsíců. V posledních dvou letech došlo v agregačních sítích k nárůstu provozu o více než 30%. Dial Telecom tak ve své síti posouvá technologii 100GbE z páteře do dalších vrstev sítě směrem k zákazníkům. Upgrade zahrnuje kromě zvýšení rychlosti zjednodušení struktury sítě, důsledně redundantní topologii a technologickou standardizaci. Technologie 100 Gigabit Ethernet slouží jako podklad pro další vrstvy sítě – např. MPLS (Mutiprotocol Label Switching). Ve výsledku znamená tento projekt vyšší kvalitu a dostupnost služeb pro zákazníky.


Optická vlákna – základ moderní komunikační sítě.

„Aktuálně jsme schopni dodat našim klientům konektivitu a datové okruhy o kapacitě 40Gbps, nejen v našich páteřních POPech, ale i metropolitních sítích v Brně a Praze. Další výhodou je, že umíme  služby na těchto rychlostech škálovat, tedy nebýt závislí pouze na optických vláknech a vlnových délkách. Kapacity můžeme dělit po jednotlivých 1Gbps. vyjádřil se Jaroslav Šaroch, manažer oddělení správy sítí.

Z 99% tvoří segment zákazníků Dial Telecomu firmy, korporace a velkoprodejní partneři. Firma trvale investuje do rozvoje své sítě Jejím cílem je budovat bezpečnou a spolehlivou profesionální síť odpovídající standardům 21. století. V posledních letech se v českých metropolích primárně zaměřila na rozšíření pokrytí své vlastní optické sítě a na rozvoj on-net služeb, které to umožňují. “Propojujeme obchodní centra, administrativních budovy, průmyslové areály a rozšiřujeme portfolio svých služeb. Pružně reagovat na neustále se zvyšující nároky našich klientů, na kvalitu a kapacity komunikačních služeb, je jednoznačně naší prioritou číslo jedna,” doplňuje Jaroslav Šaroch, manažer oddělení správy sítí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).