Jak na optimalizaci pro vyhledávače (SEO) Vašeho e-shopu nebo webové stránky?
Když se rozhodnete podnikat na internetu, očekává se, že by Vám slovní spojení optimalizace pro vyhledávače mělo něco říkat. Pravdou ale je, že často je to pro mnohé španělská vesnice.
Proto je dobré obrátit se na partnery, kteří Vám poskytnou nejen komplexní řešení e-shopu nebo webové stránky, ale i Vašeho dalšího vzdělávání a pokroku ve prospěch Vašeho byznysu.
Optimalizace pro vyhledávače je nezbytný krok k Vašemu úspěchu na internetu. Změny a vývoj algoritmů ovlivňují i Vaše SEO strategie. Kdysi se psaly stránky pro vyhledávače, poté zas pro samotné uživatele. Víte, jak je to nyní?
„Pro vyhledávač Google i Seznam jsou důležitá klíčová slova, které vyplníte např. v Title, tzv. H-nadpisech, alternativních textech u obrázků nebo v samotných názvech produktů a webových stránkách.
Google si zvlášť potrpí i na unikátní obsah. Aktuálně preferuje například stránky, které fungují na HTTPS, a v rámci mobilního vyhledávání upřednostňuje e-shopy nebo weby optimalizované pro mobilní zařízení, ideálně s responzivní verzí,“ dodává Peter Polakovič, CEO ByznysWeb.cz.
Vaším cílem by v rámci SEO mělo být dosažení ideální rovnováhy mezi uživatelsky optimalizovaným obsahem a přesvědčováním robotů, že Váš obsah je nejkvalitnější a nejrelevantnější.
Více informací o této strategii a pojmu Svět dvojitého algoritmu od Randyho Fishkina najdete i na našem blogu.
Co platí pro Google, bohužel neplatí pro Seznam
Google miluje bohaté texty a synonyma klíčových slov, které dokáže i skloňovat. Seznam má raději, když do webu zakomponujete konkrétní klíčová slova v přesné shodě. Proto je důležité najít ten správný kompromis.
Nepotřebujete žádné drahé studie, klíčová slova pro Google vyhledávač nebo Seznam si dokážete zjistit sami.Doporučujeme např. Google KeyWord Planner nebo Návrh klíčových slov.
optimalizace pro vyhledávače se neobejde bez relevantních klíčových slov, zkuste třeba Návrh klíčových slov v SKLIKu
Jak najít klíčová slova pro Google vyhledávač? Kromě Google Analytics máte k dispozici i KeyWord Planner
Obsahový marketing – nezbytná součást dnešního SEO
Nejlepší propagace jsou Vaše vlastní texty, které osloví zákazníky ještě před samotným odesláním objednávky. V obsahovém marketingu platí pravidlo „Dej, dostaneš!“ Nejdříve musíte nabídnout vhodný obsah v té nejvhodnější formě a až poté můžete očekávat výsledky.
Hodnotný obsah Vám pomůže:
- zvýšit atraktivitu a viditelnost Vaší nabídky,
- odlišit se od konkurence a působit důvěryhodněji,
- zvýšit návštěvnost webu a vyhledávanost na internetu
- motivovat zákazníky ke koupi nebo zájmu o Vaši nabídku.
Díky obsahovému marketingu dokážete pokrýt celý nákupní proces – tedy i fázi, kdy zákazník řeší konkrétní problém a hledá různé možnosti. Patří sem i e-mailová komunikace s Vašimi klienty v době, kdy již Vaše produkty užívají.
Když už znáte Vaše zákazníky, dokážete jim nabídnout i obsah, který hledají. Ten můžete prezentovat nejen textem, ale i infografikou, produktovými fotografiemi, videem nebo referencemi spokojených zákazníků. Rovněž jako své konkurenční výhody.
Ideální je, pokud Váš e-shop nebo web obsahuje možnost:
- psát články a nejlépe i vytvořit sekci FAQ – Časté dotazy,
- posílat newslettery,
- nabídnout dárkový certifikát, slevu na produkt nebo objednávku, bonus nebo nákup za kredity,
- vložit video, např. i do produktové fotogalerie
SEO a tvorba kvalitního obsahu e-shopu nebo webové stránky určitě není záležitost na pár minut. Věnujte jim tedy dostatek času a maximální pozornost. Naučit se psát texty, které jsou dobře vyhledatelné a zároveň uživatelsky přívětivé, není žádná věda, zvládnete to i sami. Začněte po malých krůčcích, uvidíte, že co nevidět budete pozorovat zvýšení návštěvnosti webu a e-shopu.
Základem však je správně si vybrat dodavatele e-shopu nebo webové stránky, který Vám to umožní a nabídne i rady zdarma.
Zkuste si sami, jak je SEO v ByznysWebu snadné – nezávazný a bezplatný 30denní test je k dispozici i pro Vás: