Jak vytvořit výdělečný a úspěšný e-shop? Začněte podnikat s tím, co vás baví. Nebo zkuste naše ověřené tipy:
1. Hodnocení produktu
Čím se řídíte vy, když si chcete koupit třeba robotický vysavač? Stačí vám pouze oficiální popis od výrobce? Někomu ano, ale většina z nás hledá i konkrétní zkušenosti uživatelů, kteří jej již mají doma. To jsou ty pravé informace, které potřebujeme – vysaje zvířecí srst? Jak si poradí s kobercem?
Ve svém e-shopu proto umožněte zákazníkům vyjádřit jejich zkušenosti. Přidá vám to na důvěryhodnosti a zvýší prodejnost. Negativní hodnocení je pro vás rovněž skvělá zpětná vazba. Pomůže vám třeba identifikovat špatný produkt, který je potřeba z nabídky odstranit.
Ze statistik vyplývá, že:
- díky recenzím se může váš prodej zvýšit v průměru o 18 %,
- 63 % zákazníků upřednostňuje stránky, které recenze nabízejí,
- hodnocení spotřebitelů je téměř 12krát důvěryhodnější než popis od výrobce,
- 88 % zákazníků důvěřuje online recenzím stejně jako osobnímu doporučení,
- 72 % zákazníků tvrdí, že pozitivní reference zvyšují důvěryhodnost obchodníka.
2. Kvalitní obrázky
Dobré fotografie nahradí naše smyslové vnímání. Před koupí si potřebujeme produkt detailně prohlédnout, proto své produkty nafoťte z různých úhlů.
V dnešní době vám k tomu stačí smartphone, dostatek světla, zajímavé aranžmá a v rámci postprodukce nějaká aplikace na úpravu kontrastu apod.
Důležité je ukázat své produkty v akci. Ideálně i prostřednictvím videa:

*zdroj obrázku – hopsej.cz
3. Různé možnosti platby a doručení v e-shopu
Dejte svým zákazníkům na výběr z více platebních možností a více způsobů doručení. Pokud vaše e-shopové řešení nabízí možnost přímého napojení na dopravce, ušetříte spoustu času i peněz. Aktivace je jednoduchá a rychlá, což ocení i samotní zákazníci.
4. Související produkty
Ke zvýšení počtu objednávek pomůže i up-selling, kdy zákazníkovi nabízíte alternativní produkt ve vyšší cenové kategorii a cross-selling, který zákazníkovi doporučuje tzv. související produkty:

cross-selling – jak získat nové zákazníky e-shopu
*zdroj obrázku – oxalisdessous.cz
5. Skvělé texty
Kdo by nechtěl na svém webu perfektní, dobře navržené texty, které dokážou zvýšit počet konverzí? Ne vždy ale máte prostředky k tomu, abyste si zaplatili copywritera, který dokáže poznatky z behaviorální psychologie aplikovat do praxe. Prodejní texty si můžete napsat i sami, stačí postupovat podle následujících doporučení:
- Zaměřte se na benefity – co váš produkt zákazníkům přináší, jaký problém vyřeší?
- Vysvětlete, proč by si zákazníci měli váš produkt koupit.
- Používejte jednoduchá slova, odborné termíny nemusí každý znát.
- Abyste zlepšili čitelnost textu, pište krátké věty a text strukturujte.
- Pište tak, jak se zákazníky komunikujete v kamenné prodejně nebo u běžné komunikace.
- Najděte si vlastní styl psaní, který vás vystihuje. Tento styl aplikujte do všech svých textů a kampaní.
Ukázka využití prodejních textů v remarketingové kampani:

kreativní copywriting v remarketingu
*zdroj obrázku – remarketingová kampaň nahodsa.sk
Dbejte také na rychlé načtení e-shopu a webové stránky (do 3 vteřin), responzivní webdesign a perfektní zákaznický servis. Kromě funkčních a aktuálních kontaktních údajů si dejte záležet na propracované sekci FAQ (nejčastěji kladených dotazů) a budování vztahu se zákazníky. A to i v případě řešení problémů.
Pokud o vytvoření e-shopu zatím jen přemýšlíte, vyzkoušejte si náš e-shopový systém na 30 dní zdarma.