Jakým směrem se ubírá trh managed serverů v ČR?

Managed server, tedy komplexní serverové řešení, se stává čím dál oblíbenější službou nejen mezi malými a středními firmami.
27. 7. 2012
pr článek

Sdílet

Managed servery využívají stále častěji i velké společnosti a korporace, které zjišťují, že právě jim tato služba zajistí lepší dostupnost internetových projektů a sníží provozní náklady. Managed server není na trhu novou službou. Je však patrné, že se poskytovatelé managed serverů začínají více přizpůsobovat velkým klientům, což přináší značné výhody i menším firmám.

Managed servery jsou populární zejména díky své komplexnosti, kdy firmy nemusí najímat do firmy administrátory serverů, starat se o hardware a správu systémů, řešit zálohování a umisťování serverů do datového centra, atd. Důvody, proč firmy volí službu managed server, je možné shrnout takto – nemuset se starat o servery a razantně snížit provozní náklady. Klienti tak využívají služby managed serverů nejen pro velké internetové projekty a portály, ale čím dál častěji pro firemní mailové servery, internetové obchody, umístění většího počtu webů či například firemního intranetu. Firmy si tak začínají zvykat, že je služba managed server součástí jejich podnikání stejně jako třeba služby mobilního operátora a začínají v některých oblastech klást větší důraz na konkrétní parametry služby.

Vývojem prochází i firma VSHosting zajišťující správu tisíců serverů. Služeb VSHostingu využívá v posledních letech čím dál více firem provozujících rozsáhlé a náročné internetové projekty. Podle požadavků klientů lze určit několik okruhů, na které je v poslední době kladen podstatně větší důraz než dříve.

Odbornost

Uživatelé služby managed server mají stále větší nároky na odbornost poskytovatele a lze to určitě považovat za správný a odpovědný přístup. Jen firma s odpovídajícími znalostmi a provozními zkušenostmi s internetovými projekty velkého rozsahu může nabízet kvalitní služby a přispět k vysoké dostupnosti projektů a vyšší bezpečnosti. „Stále častějším požadavkem našich nových klientů je mít možnost promluvit si s jinými našimi klienty za účelem zjištění zkušeností s naší společností. Pokud stávající klient souhlasí s poskytnutím kontaktu, rádi tento kontakt či setkání zprostředkujeme“, říká Damir Špoljarič, ředitel společnosti VSHosting.

Rychlá komunikace a sjednocené postupy

U mnoha rostoucích firem se často projevuje nepružnost přizpůsobit se individuálním požadavkům klienta v kombinaci s nedostatečně rychlou komunikací s technickými pracovníky poskytovatele. VSHosting, jakožto rostoucí firma, tuto překážku pojala jako výzvu a snaží se tak s růstem firmy naopak komunikační bariéry odbourávat a zajistit klientovi ještě individuálnější přístup. „Například se nám před několika lety podařilo s růstem firmy zavést garanci response time na telefonický support do 1 minuty. Není nic horšího, než v případě urgentního technického požadavku čekat na telefonu,“ říká Jan Martinů, technický ředitel a autor nápadu.

Jednotné postupy jsou základem koncepčního zajištění administrace serverů, což mnoho velkých firem považuje za velice důležitý atribut služby. Poskytovatel musí zajistit služby ve stále stejné kvalitě i v případě, kdy konkrétní technickou úlohu řeší jiný jeho pracovník.

Ve VSHostingu se řešení s jednotnými dílčími postupy osvědčilo zejména v rychlosti řešení jednotlivých technických úkonů a v kombinaci s evidencí výjimek a parametrů jednotlivých serverů tak zůstává zachována schopnost se v plné míře přizpůsobit požadavkům klienta.

Techologické zázemí

Pravděpodobně nejčastějším požadavkem klientů při výběru vhodného poskytovatele je kvalitní a spolehlivé technologické zázemí, čemuž se VSHosting neustále přizpůsobuje.

V roce 2010 otevřel VSHosting nové moderní datové centrum, ve kterém dnes provozuje managed servery. Unikátní datové centrum díky energetické koncepci dvou plně zálohovaných nezávislých napájecích větví převyšuje standard TIER III. Společně s použitím spolehlivého chlazení v záloze N+2, zvýšenou fyzickou bezpečností (dva nezávislé kamerové okruhy, přepouštěcí komora a 3 bezpečností zóny) představuje dokonalé zázemí pro servery. Přímo v budově datového centra zřídil VSHosting non-stop technické oddělení se zkušenými linux administrátory s průměrnou dobou řešení požadavku do 10 minut.

Servery všech značek se mohou kdykoliv porouchat a poskytovatel musí být připraven problém okamžitě řešit a to i v případě, kdy klient nevyužívá fail-over cluster. VSHosting jako jediná firma v ČR nabízí možnost garance opravy serveru do 60 minut, což je zajištěno neustálou přítomností pracovníků a plnými sklady s novými servery přímo v datovém centru. I přes tuto garanci je průměrná doba opravy serveru kratší než 30 minut.

Lze tedy předpokládat, že poptávka po službách managed server dále poroste a stejně tak porostou požadavky na odbornost a kvalitu poskytovaných služeb ze strany uživatelů.

Více informací o službě Managed server od VSHosting naleznete zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).