Hlavní navigace

Marketing Monday: Quo vadis, televizní seriále?

Marketing Monday: Televizní seriál v éře rychlého internetu a oslabených autorských práv. Jak již název napovídá, tématem nadcházejícího setkání bude kromě tvorby televizního seriálu i jeho distribuce k divákům.
11. 5. 2011

Sdílet

Sdružení TUESDAY Business Network pořádá další díl ze seriálu akcí Marketing Monday, kde se pravidelně setkávají odborníci nejen z mediálního, ale i z trhu informačních a komunikačních technologií. Téma následujícího setkání bude Televizní seriál v éře rychlého internetu a oslabených autorských práv.

Seriály byly, jsou a budou v České republice fenoménem, který vždy připoutal diváky k televizním obrazovkám, dnes i počítačovým monitorům. Současná technologie, ale i diváci jsou stále více náročnější. Digitalizace televizního vysílání konkurenční boj vyostřila ještě víc. Diváci si seriály stahují, klasická televizní reklama nezabírá jako dřív. Čeští broadcasteři zkoušejí nabízet svůj obsah na webu. Vyvstává otázka, zda to funguje a jak to ovlivňuje tvorbu televizního seriálu a jeho distribuci.

Tomáš Baldýnský (TV Nova) otevře setkání o tvorbě seriálů pro internet a televizi příspěvkem S Ozzákem na internet, všem dobře známým seriálem, který by v předinternetové době nevznikl, anebo by měl úplně jinou podobu. Studnicí nápadů pro další řady jsou právě fanouškovské stránky a diskusní fóra na internetu.

Posluchači se dále dozví Jak (ne)natočit seriál pro internet a televizi zároveň. Vratislav Šlajer (Bionaut) spolu s Lukášem Vychopněm (vychopen.org) a Petrem Cífkou (moviezone.cz) představí projekt mystifikačního seriálu, který se měl z částí odehrávat v televizi, částečně měl běžet on-line. Dále budou mluvit o tom, jaké jsou možnosti product placementu, jak do projektu dostat reklamu a proč se již zmíněný projekt v pokročilé fázi realizace musel zastavit.

Z úst Jiřího Suchomela (Český rozhlas Leonardo) v přednášce Check-in v růžové zahradě zazní, že současní uživatelé chytrých telefonů pomocí služeb Miso a GetGlue hlásí do světa, na jaký seriál nebo film se právě dívají, z čehož plyne, že seriály mají své místo i v mobilních sítích.

Kam tedy kráčí televizní seriál? Tuto odpověď budou hledat v závěrečné Panelové diskusi již zmínění producenti, redaktoři, kritici a další odborníci, čímž se uzavře celé setkání o zákulisí výroby televizního seriálu.

Akce se koná v pondělí 16. května 2011 od 18 hod. v Hotelu Palace (Praha) a zájemci se tedy mohou registrovat na stránkách sdružení TUESDAY Business Network – http://jdem.cz/k5y83.

Marketing Monday: Televizní seriál v éře rychlého internetu a oslabených autorských práv

Termín konání: 16. května 2011 (18:00 – 22:00 h)
Místo konání: Hotel Palace, Panská 12, Praha 1

Program:

S Ozzákem na internet
Tomáš Baldýnský (kreativní producent a Global Format Leader, TV Nova)

Jak (ne)natočit seriál pro internet a televizi zároveň
Vratislav Šlajer (producent, Bionaut), Lukáš Vychopeň (vychopen.org), Petr Cífka (moviezone.cz)

Check-in v růžové zahradě
Jiří Suchomel (redaktor Českého rozhlasu Leonardo a student nových médií na FF UK)

Panelová diskuse Kam kráčíš, televizní seriále?
moderuje Petr Koubský (TUESDAY Business Network)
Tomáš Baldýnský (kreativní producent a Global Format Leader, TV Nova)
Vratislav Šlajer (producent, Bionaut)
Jiří Suchomel (redaktor Českého rozhlasu Leonardo a student nových médií na FF UK)
Jan Gregor (filmový kritik, Respekt)
Lukáš Vychopeň (vychopen.org)
Petr Cífka (moviezone.cz)

Networking

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).