Když je e-shop v zisku, má stabilní pozici na trhu, tak se logicky poohlíží po možnostech rozšíření jednak své produktové nabídky, jednak po dalších trzích, na které by byla snadná expanze.
Prvním krokem expanze bývá obvykle rozhodnutí o “směru expanze”. Zatímco na západ na e-shopy sice čeká velká kupní síla, zákazníci zvyklí nakupovat online, ale i a velká konkurence, na východ je potřeba počítat s menší nákupní silou a zákazníky, kteří si teprve zvykají na nákupy online. Samozřejmě tohle je poté kompenzováno menší konkurencí.
Pravidla, kterých se držet při výběru země k expanzi:
-
Vždy expandujte naráz pouze do jedné země (obzvlášť, pokud je to vaše první expanze na zahraniční trh)
-
Slovensko je dobrým trhem pro prvotní expanzi, díky podobným nákupním návykům, jazyku a cenám dopravy.
-
Vždy si proveďte analýzu trhu, kam chcete expandovat (s tím vám mohou pomoci firmy, specializující se na expanzi)
Před expanzí do zahraničí
Samozřejmě předtím, než se pustíte s vaším e-shopem do expanze do zahraničí, je kromě marketingu potřeba vyřešit mnoho důležitých otázek, jako například:
-
Kdo bude dělat podporu pro lokální jazyk?
-
Odkud se bude zboží zasílat?
-
Kdo udělá překlad e-shopu?
-
Kdo nám udělá průzkum trhu?
Na tyto otázky vám může pomoci odpovědět například firma Expandeco, která se na expanzi do zahraničí specializuje.
Co dál? Expanze s pomocí affiliate marketingu
V případě, že už máte funkční e-shop v zahraničí, začíná ta nejtěžší práce a to je začít prodávat. Nyní přichází na řadu affiliate marketing, který je mimo jiné vhodný právě pro nastartování prodejů v zahraničí.
Affiliate partneři jsou vlastně obdobou offline obchodníků. Namísto firemních škodovek a telefonu mají ale sociální sítě, weby a PPC systémy. Proto je ideální tyto obchodníky využít v zahraničí, obzvlášť pokud nemáte interní marketingový tým, který je schopný ihned začít v zahraničí pracovat.
Jaké jsou druhy affiliate partnerů?
-
recenzní portály
-
specializované blogy, zájmové blogy
-
produktové katalogy
-
PPC specialisté
-
speciální typy affiliate partnerů (například Děkovačka)
Všechny typy partnerů spolu s příklady najdete v článku o affiliate managementu.
Proč affiliate partnery využít pro expanzi?
Asi ta nejdůležitější otázka celého článku. Proč affiliate marketing využít? V čem je přínosem?
Affiliate využijte jednoduše proto, že affiliate partneři už mají vybudovaný zdroj návštěvnosti, který mohou poměrně jednoduše přesměrovat na váš e-shop. Další velkou výhodou je jejich znalost lokálního trhu, jazyka a zákazníků.
Máte už vlastní provizní program pro český e-shop?
Pak je pro vás tou nejjednodušší cestou využít stávající výkonné partnery i pro expanzi.
Není výjimkou, že kvalitní čeští partneři mají své fungující weby i v zahraničí – a dokáží vám tak přivést konverzní návštěvnost celkem rychle.
Oslovte je, ptejte se, zjišťujte!
Příklad z praxe:
Podívejme se například na recenzi hodinek Apple Watch 7 na recenzním webu Testado.cz.
Odkaz vede aktuálně do jednoho konkrétního českého e-shopu. Stránka s recenzí má dobrou návštěvnost a web je považovaný za autoritu. Váš úkol je kontaktovat web podobný Testadu v zahraničí a zajistit, aby odkaz směřoval do vašeho e-shopu.
Takovýchto webů v zahraničí existují desítky a dokáží přinášet velmi kvalitní a konverzní návštěvnost! Takže můžete začít budovat affiliate program v česku a poté expandovat už s jistými partnery.
Další výhody využití affiliate programu v zahraničí:
-
Zpětné odkazy z autoritativních webů = pomoc při budování SEO strategie v zahraničí.
-
Propagace značky e-shopu v zahraničí (desítky zmínek značky Vašeho e-shopu na silných a navštěvovaných webech).
-
Stabilní PNO = provizi za nákup určujete vy, proto se dá s náklady dopředu počítat.
Budujte affiliate strategii s AffilBoxem
AffilBox je jednička na českém a slovenském trhu v affiliate aplikacích/software a nedávno oslavil 10 let na trhu.
AffilBox je plně připravený pro vaší expanzi!
Hlavní výhody expanze s AffilBoxem jsou:
-
Aplikace je kompletně přeložená do 7 jazyků a další přibývají každý měsíc.
-
Různá výše provize podle kategorií.
-
Neomezené množství měn.
-
Všechny vaše e-shopy a jazykové mutace v rámci jedné administrace.
-
Náš tým má zkušenosti s managementem evropských a amerických affiliate programů, které vám můžeme předat.
-
Podpora je rychlá, ochotná a v češtině.
-
Multijazyčná administrace (vy v češtině a například španělé ve španělštině.)
Pokud Vás zajímá, co AffilBox dovede, podívejte se na všechny parametry.
Ať už přemýšlíte o expanzi nebo o zřízení affiliate programu pro tuzemský trh, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme s každou fází procesu.