Agregátory online plateb
Provozovat e-shop není vůbec jednoduchá záležitost, tak proč si ji ještě ztěžovat. Naštěstí na českém trhu už existují řešení. Jedním z nich jsou agregátory platebních metod neboli platební brány. Agregátory plateb poskytnou provozovatelům e-shopu komplexní řešení v jednom balíčku. Například platební brána PayU nabízí deset různých metod. Sedm z nich představují tzv. rychlé online platby, tedy platební tlačítka tuzemských bank a platební karty. Výhodou je, že e-shop nemusí jednotlivé platební způsoby sjednávat zvlášť s každým poskytovatelem a kdo někdy zažil podobná jednání, ví, že je to pomoc opravdu výrazná. Gabriel Kalapoš z PayU navíc dodává: Platební brány mají celou řadu inteligentních funkcí. Jako hlavní výhodu pro e-shopy vnímám to, že jednou implementací získají komplexní modul pro správu plateb, a současně jedno místo k propojení všech částí e-shopu, které pracují s informací o platbě. PayU jednoduše distribuuje informaci o uhrazené platbě a e-shop díky tomu může automatizovat procesy, jako jsou aktualizace objednávky, komunikace se skladem, expedicí, informování zákazníka a další.
Hlavním cílem provozovatelů platebních bran je usnadnit majitelům e-shopů a potažmo jejich zákazníkům, platební proces. Provozujete-li e-shop a zatím svým klientům nabízíte jen platbu na dobírku, přinášíme vám stručný přehled důvodů, jak implementace platební brány pomůže povzbudit váš byznys:
1. Větší nabídka plateb, vyšší konverze, vyšší zisk
Poskytovatel platební brány svou nabídku platebních metod stále rozšiřuje a tak se automaticky, bez dalších smluv, zvyšuje počet plateb i e-shopu. Pochopitelně nerozšiřuje jen nabídku, ale snaží se i svůj produkt inovovat a rozvíjet, zavádět nové funkce. Zkrátka když už váš e-shop platební bránu jednou využívá, máte k dispozici automaticky každý její upgrade a vůbec významného pomocníka, který se stará o to, na co vy nemáte čas a prostor.
Někteří poskytovatelé platební metody dokonce podmiňují jiným produktem – banky například založením účtu. U platební brány máte veškeré platby od všech poskytovatelů na jednom účtu a platby od zákazníků si můžete převést na svůj firemní účet. Máte tak jednu smlouvu, jeden účet a jednoho poskytovatele pro deset a v budoucnu i více platebních metod najednou. V případě platební brány PayU trvá vybití peněz z účtu PayU na běžný bankovní účet firmy kolem 24 hodin. Naši klienti tak díky on-line platbám a operativnímu převodu peněz z PayU na firemní účet mají rychlý cash flow,
dodává Gabriel Kalapoš. Více o tom, jak může platební brána zvýšit vaše cash flow, jsme psali v minulém díle, a o tom, jak mohou on-line platby ovlivnit konverzi objednávek si můžete přečíst zde.
2. Kompletní outsoarcing pro platby šetří čas a náklady
Nejvíce času ztrácejí majitelé e-shopů zbytečnými administrativními a logistickými procesy. I tento problém však mohou zavedením platební brány optimalizovat. Platební brány jim pomohou v:
- komunikaci s účetnictvím
Například platební brána PayU umí exportovat výpisy plateb ve většině používaných formátů – ABO, SCV, PDF. - komunikaci se skladem a logistikou
Velmi důležitou funkcí platební brány, která šetří e-shopu čas, je kompatibilita se softwarem skladu – umí totiž automaticky aktualizovat statusy objednávek nebo informovat sklad či logistiku o možnosti expedice zboží. - refunding umožňuje rychlé vrácení peněz
Časově náročnou záležitostí pro e-shopy může být vracení peněz zákazníkovi, který není se zbožím spokojen anebo omylem zaplatí za jiné. Pro e-shop může být vrácení peněz nepříjemným a zdlouhavým procesem, který vyžaduje dohledání platby a další činnosti. Přitom je to pro zákazníka klíčová známka kvality e-shopu. Proto mohou naši klienti kdykoliv využít možnost vrátit jakoukoliv platbu,
říká Gabriel Kalapoš z PayU.
Pokud i vy patříte mezi provozovatele e-shopů, kteří hledají inteligentní řešení pro svůj byznys a máte zájem poskytovat vašim zákazníkům kvalitní služby a současně mít čas na vlastní rozvoj a inovace, pořiďte si platební bránu PayU.
Telefon: 800 227 228
E-mail: obchod@payu.cz
Web: www.payu.cz