Hlavní navigace

Outsourcing jako cesta k expanzi

Ecommerce v Evropské unii nabízí nesčetně možností, jak expandovat. E-shopy, které prosperují doma, začínají využívat i zahraniční možnosti a export se tak stává stále častějším jevem.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Expanze do zahraničí představuje obrovský potenciál rozšiřovat svůj byznys, zejména v zemích střední a východní Evropy se online trh prudce rozjíždí. Na druhé straně, rozličná legislativa, administrativní procesy, marketingové trendy a cizí jazyky znamenají bariéru, kterou je těžké překonat jen s lokálním know-how. A právě s myšlenkou zastřešit všechny parametry důležité pro komplexní export se dlouhodobě pohrával Tomáš Vrtík, který v roce 2015 založil lídra na trhu v oblasti expanze, společnost Expandeco. Ta se svým 50členným týmem patří k nejrychleji rostoucím online agenturám v CEE regionu a do konce roku plánuje přijmout dalších 25 zaměstnanců.

Expandeco zajišťuje mimo jiné podporu v 10 jazycích, stejně jako překlady, administrativní procesy (například zakládání bankovních účtů) či reverzní logistiku. Společnost rozjela spolupráci už s více než 120 klienty. Mezi jinými i s firmami Notino, Footshop, Eyerim či 4home.

Zaměřuje se primárně na CEE region, který patří k nejslibnějším trhům budoucnosti. Maďarský ecommerce trh se za poslední 4 roky zvětšil 2,5násobně a Rumunsko zaznamenalo nárůst v ecommerce až o 33 %. Do východní a střední Evropy se proto jednoznačně vyplatí expandovat.

"Na naše požadavky je vždy rychle a flexibilně reagováno, kvalita překladů je skutečně na vysoké úrovni. Důležité je, že překladatelé znají specifickou terminologii a lokální zvyklosti v ecommerce businessu dané země, díky čemuž náš web působí opravdu profesionálně a především lokálně – to je na maďarském trhu velmi důležitý faktor, " říká Ing. Kateřina Bílková z 4home.

Outsourcing u firem s otestovaným know-how se vyplatí. Důsledná lokalizace, bez které expanze nemusí dopadnout úspěšně, a mezinárodní prostředí uvnitř firmy jsou pro Expandeco alfou a omegou.

„E-shopáři nejvíce oceňují komplexnost služeb a rychlost, s jakou dokáží s naší pomocí vstupovat na nové trhy,“ shrnuje hlavní přidanou hodnotu svého modelu CEO Tomáš Vrtík. Lokalizace totiž znamená zocelení všech prvků chodu e-shopu do jednoho synchronizovaného bodu. A právě tím se Expandeco snaží být.