Hlavní navigace

P&G Ventures představil na CES chytrou nálepku pro déle čerstvé jídlo

Komerční sdělení
P&G Ventures, interní start up společnosti Procter & Gamble, vyhlásil v rámci virtuálního veletrhu CES vítěze své soutěže Innovation Challenge.

Sdílet

Vítězem se stala chytrá nálepka SAVRPak, která díky jednoduché technologii dovede udržet jídlo čerstvé a zamezí tak plýtvání a vyhazování zbytků. V chytré domácnosti budoucnosti by určitě neměla scházet. 

Plýtvání potravinami = obrovský problém v rozvinutých zemích. Jen v Americe skončí každý rok na skládkách až 36 miliard tun potravin.  Dochází tak k plýtvání nejen půdou, ale i časem, vodou, prací, penězi – produkujeme a prodáváme zboží, které posléze vyhodíme.  Aby vyhozeného jídla ubylo, vznikla vychytávka SAVRPak, u jejíhož zrodu stál raketový vědec Bill Birgen. Jedná se o chytrou opakovaně použitelnou nálepku, která odsává vlhkost z nádoby, ve které je jídlo uskladněno. Snižuje tak vlhkost v nádobě až o 45 %, díky čemuž vydrží jídlo déle čerstvé, křehké a konzumovatelné. SAVRPak staví na zákonu termodynamiky a aktivně čerpá vlhkost ze vzduchu. 

Led, který se nachází uvnitř náplasti, poskytuje extrakční sílu a odčerpává přebytečnou vlhkost, kterou potraviny produkují. Náplast během snižování vlhkosti snižuje také okolní teplotu o 5 %. Pokud se tedy stane, že uvaříte více jídla, než jste schopni sníst, snadno si jej budete moci v dobré kondici uchovat na příští dny. Nalepit ji můžete nejen na dno zavíratelných krabiček a boxů, ale můžete ji umístit také na víko plastové jednorázové krabičky, plastového sáčku nebo třeba krabice na pizzu. Už se vám nestane, že dovezené jídlo bude studené, hranolky gumové či zelenina „unavená“ – jednoduše stačí přilepit na víčko tuto chytrou věcičku a máte po starostech.

Jaké další nápady se dostaly do finále P&G Ventures Innovation Challenge a při troše štěstí se můžeme těšit, že se v nejbližších letech objeví na trhu?

Glimpse Diagnosticsřeší ušní obtíže dětí

Projekt si dal za cíl vyřešit ušní infekce, které jsou nejčastějším důvodem návštěvy u lékaře mezi dětmi. Kvůli ušním problémům se každoročně uskuteční na 30 milionů lékařských prohlídek. Poté, co doktor Courtney Hill během praxe zjistil, kolik se vyskytuje komplikací s diagnostikou a léčbou ušních infekcí, začal pracovat na vývoji umělé inteligence, která dokáže kvalitně diagnostikovat infekce uší i následnou péči o dětské pacienty v pohodlí domova. Nejenom že systém dokáže kvalitně diagnostikovat, ale umožňuje rodičům také objednávat recepty prostřednictvím aplikace.

spotLESS Materials představuje revoluci v úklidu

SpotLESS Materialsbyl původně vyvinutý pro domácnosti bez přístupu k moderním toaletám a kvalitní hygieně, což celosvětově činí pět miliard lidí! Technologie, kterou spotLESS Materials využívá, dokáže odpuzovat kapaliny, bakterie a kaly s minimální spotřebou vody. Vytvoří nepřilnavý povlak, na jehož povrchu zanechává lehce kluzkou bariéru, což snižuje spotřebu vody k čištění povrchů o 90 %. Díky revoluční technologii se tak spotřebuje mnohem méně vody i čistících chemikálií, ale také se ušetří spousta času.

Fluo Labs vyzrál na sezónní alergie

Tvůrci této nové technologie se zabývali tím, jak pomoci lidem zvládnout sezónní alergie – celosvětově trpí tímto typem více než miliarda lidí z nichž 60 % není spokojeno se současnou nabídkou trhu – léky a dalšími produkty. Proto vyvinulo Fluo Labs ruční zařízení, která snižuje zánět a alergické obtíže, čímž snižuje potřebu užívání chemie a léků. Tohoto efektu lze dosáhnout již za 12 sekund.

Zařízení Fluo Labs funguje na základě světelné terapie, takzvané fotobiomodulace. Bylo klinicky dokázáno, že svícení určité dávky vyvolává v těle biochemickou odpověď, a tedy lze účinně léčit např. alergickou rýmu. Určitě nelze tedy tvrdit, že pokud byste si svítili do nosu jakýmkoliv světýlkem, dosáhli byste stejných výsledků. Světlo, které užívá Fluo Labs, se také zásadně liší odlišným spektrem. Užívá červené světlo a světlo, které je blízké infračervenému záření. Fluo Labs umí léčit příznaky sezónních alergií a snižuje potřebu užívání chemických léků. Hodí se tak zejména pro léčbu těhotných žen či dětí, ale i pro všechny ostatní, kteří chtějí tlumit příznaky své sezónní alergie jinak než chemicky. 

Domácnosti budoucnosti k virtuální prohlídce v P&G LifeLab

P&G Ventures je interní start-upové studio společnosti Procter & Gamble, které spolupracuje s dalšími start-upy a investory za účelem co nejefektivnější spolupráce na inovacích již od roku 2015. Mezi vychytávky, které v tomto studiu spatřily světlo světa v minulých letech, patří například technologie Opté pro péči o pleť, která díky digitálnímu scanu určí, které partie obličeje mají být více či méně zakryty korektorem a poté sama provede korekci. Jak bude vypadat díky start upu P&G Ventures  a značkám P&G domácnost budoucnosti se můžete podívat na virtuální platformě pglifelab.com.