Na e-shopaře se dnes kladou vysoké nároky
E-commerce není jen o doručení zboží. Panuje tu tlak na přesnost a rychlost. „Zákazníci si zvykají kupovat spoustu věcí online a pro některé z nás, včetně mě, je to mnohem pohodlnější způsob nakupování – pokud má tedy prodávající dobře nastavené procesy,“ říká Jan Koprajda z integrační firmy Symmy, která pomáhá dalším firmám s propojením nástrojů.
Spousta e-shopů přesto stále funguje v manuálním režimu – objednávky přepisují ručně, data exportují mezi programy, faktury tvoří zpětně. A pak vznikají chyby. Zákazníci jsou nespokojení a zaměstnanci zavaleni papírováním a reklamacemi.
Život e-shopaře vám usnadní integrace e-shopu a účetního programu. Je toho dost, co propojením získáte:
1. Čas na důležitější práci nebo odpočinek
E-shop prodá, napojený systém zaúčtuje. Namísto ručního přepisování faktur nebo importování dat z Excelu se účetní program sám postará o vystavování dokladů, zaúčtování tržeb i evidenci DPH. Všechno běží jak na drátkách, proces zpracování objednávky je rychlý a bezproblémový. Vy mezitím můžete řešit byznys – nebo jít spát dřív než o půlnoci.
2. Méně chyb, více spokojených zákazníků
Když něco dělá člověk, nevyhne se chybám. A v účetnictví i e-commerce mohou přijít draho. Nespokojení zákazníci, kteří radši nakoupí jinde, jsou snad ještě větším průšvihem než kontrola z finančáku.
Automatizace snižuje riziko překlepů a nesouladů mezi skladem a e-shopem. E-shop si s účetním programem vyměňuje informace o pohybech zboží automaticky a téměř v reálném čase. Jakmile klient objedná, zboží se odepíše i ve skladovém modulu v účetním programu. Nestane se, že by se čísla lišila – a že by třeba zákazník koupil zboží, které už nemáte skladem.
3. Snazší růst a expanze
Rostoucí e-shop potřebuje pružné nástroje. Pokud systémy nemáte propojené, poroste množství manuální práce i chyb. Můžete najímat víc lidí, ale tak zároveň rostou náklady. Papírování se nezbavíte a chyby se kupí.
Čím dřív e-shop propojíte s účetním systémem, tím lépe. Všechna data máte na jednom místě, odkud řídíte celý chod firmy. Snadno napojíte i další e-shop nebo jazykovou mutaci webu – nic nebrání tomu, abyste rostli.
4. Nižší provozní náklady
Při manuálním režimu se musí o správu e-shopu starat celá plejáda lidí – a spolyká to spoustu peněz. K tomu přidejte řešení chyb, které při manuálním přenášení vznikají. Další práce navíc, další peníze. Když účetní program s e-shopem propojíte, administrativu řeší automatizace. Zaměstnanci se mohou věnovat smysluplné a důležité práci, na kterou doteď neměli prostor.
5. Možnosti automatizace, o kterých se vám nesnilo
Co se stane s objednávkou, která není už týden zaplacená? A co když produkt vyprodáte? Buď to můžete hlídat a nosit v hlavě, případně improvizovat. Nebo máte systémy propojené a můžete si na to nastavit automatizace. Účetní program automaticky pošle výzvu k zaplacení nebo pak zruší objednávku a informuje zákazníka. A vy jste v klidu, že na nic nezapomenete.
Více si můžete přečíst v podrobném článku zde.
Nechte systémy, aby vám skutečně pomáhaly
Pokud chcete ze svých systémů dostat maximum, začněte s integrací. Napojení e-shopu na účetní program je dnes otázkou několika kliknutí – pokud zvolíte systém, který to podporuje.
Třeba účetní program pro e-shop Money S3 pomocí modulu API propojíte s většinou velkých e-shopových platforem. Ať už prodáváte ručně šité batohy nebo komponenty pro 3D tisk, propojení vám uvolní ruce a otevře dveře k efektivnějšímu podnikání.