Konference již od začátku stojí na třech pilířích, které jsou u nás na konference poměrně neobvyklé.
Prvním pilířem je vysoká odbornost a velice úzká zaměřenost. “Cílovou skupinou není každý, koho zajímá téma User Experience, ale profesionál, který se věnuje primárně tomuto oboru a dennodenně v něm dělá,” říká pořadatel konference Jan Hlaváč. Konference UX z praxe má tak ambice dostat všechny UX profesionály v jeden den na jedno místo.
Tomu odpovídá i odbornost obsahu. “Nenajdete zde žádnou přednášku pro začátečníky nebo snad i pro širokou veřejnost. Témata přednášek jsou zaměřená na úzké pod obory UX jako interakční design, uživatelský výzkum a zčásti i na inovace v designovém procesu. Přednášky jsou pak vysoce praktické a těží ze skutečnosti, že řečníci se činnost, o které přednášejí, zabývají opravdu do hloubky a prakticky každý den,” dodává Hlaváč.
Druhým, nejvíce neobvyklým pilířem, jsou řečníci. Konference si vybírá hlavně neznámá jména jen z České republiky a vyhýbá se zaběhnutým hvězdám. “Chceme přinést účastníkům zcela unikátní obsah, který ještě nikde jinde neslyšeli. Zároveň chceme umožnit mezi komunitou sdílení opravdu top znalostí a zkušeností, které mají zpravidla jen špičkový specialisti, kteří na konferencích skoro nepřednáší,” říká o programové skladbě Jan Hlaváč
Cílem konference je také to, aby na scénu dostala nové řečníky, kteří by jinak sami od sebe na konference přednášet nešli.
Třetím pilířem je přístup k obsahu. Vše se řídí podle jediného pravidla a tím je přínosnost pro účastníky. Obsah musí být hlavně praktický, aby byl užitečný. “Konference nemá klasický model, kdy se za možnost přednášet platí. Naopak vybírám v první řadě kvalitní obsah a podle něj oslovuji odborníky, kteří o něm něco vědí,” upřesňuje Hlaváč.
Podobně se pravidlo projevuje i na výběru partnerů, opět nezvykle na české poměry. Partneři musí přinést nějakou užitečnou hodnotu účastníkům konference. Jejich propagace mezi účastníky pak leží právě v této přidané hodnotě. V tom konference vychází partnerům vstříc. Možnosti zajímavé a přínosné propagace budoucím partnerům připravili organizátoři předem.
Program třetího ročníku konference
- UX – ODKUD JDEME A KAM (Martin Kopta, Principal Researcher, Two Diamonds)
- KVALITATIVNÍ A KVANTITATIVNÍ TESTOVÁNÍ VIZUÁLNÍHO DESIGNU V KIWI.COM (Jiří Tvrdek, UX Team Lead, KIWI.com)
- JAK NA DESIGNOVÉ ZAKÁZKY V DALEKÉM ZAHRANIČÍ (Lukáš Zazvonil, Co-Founder, Bell&Hurry)
- GRAFICKÉ UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ PRO OVLÁDÁNÍ AUT (Ondřej Velebný, Lead HMI Designer Kontrolka.cz)
- POLOŽENÍ ZÁKLADŮ DESIGN SYSTÉMU V KIWI.COM A CO JSME SE PŘI TOM NAUČILI (Jan Toman, UX Designer, KIWI.com)
- JAK Z UX PROCESU NEDĚLAT ČERNOU DÍRU NA ČAS A PENÍZE (Michal Kardaš, Co-founder, Outboxers)
- PŘÍPADOVKA – VYUŽITÍ GAMIFIKACE A HOOKED MODELU K VĚTŠÍMU ZAPOJENÍ UŽIVATELŮ (Michal Maňák, Lead UX Designer, LMC)
- NEZAPOMÍNEJME, ŽE I GRAFICKÝ VZHLED JE SOUČÁSTÍ UX (Vojta Horák, 7divs.com)
Konferenci UX z praxe připravuje UX designér Jan Hlaváč, který se tomuto oboru věnuje od roku 2010. Pro UX designéry kromě konference UXZ a workshopů pořádá veletrh práce v UX unihunt.cz a nově pro ně založil UX KLUB.
Jan Hlaváč
E-mail: <a>kontakt@uxz.cz
Tel: 777 129 678
Registrace na webu: www.uxz.cz
Twitter konference: https://twitter.com/UXZ_CZ
FB: https://www.facebook.com/Konference-UXZ-971583932878472
Hashtag: #uxzcz