Proč by vás to mělo zajímat? Možná proto, že přicházíte o příležitost zvýšit loajalitu k vaší značce, nebo přicházíte o příležitost více prodat. Veškeré náklady na komunikaci můžete z 50 % odepsat, protože byla neúčinná. Co je ale skrytá hrozba, to je snižující se loajalita ke značce u zákazníka, který musí vaše neotevřené e-maily každý den nebo týden mazat. I když je to pro zákazníka frustrující, mnohdy lenost zvítězí nad odhlášením z e-mailingu. Mnohdy zákazník není líný označit e-mail za SPAM, protože jde jen o jedno kliknutí. Co asi málokdo ví, že SPAM filtry vyhodnocují množství odeslaných e-mailů z konkrétní IP adresy (e-mail serveru), kolik jich bylo otevřeno, kolik lidí označí zprávu za SPAM, a to vše dohromady snižuje kredibilitu vašeho e-mail serveru. Kredibilita má za následek, kolik e-mailů propustí poskytovatelé e-mail schránek a především kdy. Pak nemůžete spoléhat, že středeční nabídka dorazí opravdu ve středu.
Společnost VIVmail používá pro e-mailing moderní technologii Silverpop Engage, aby během několika týdnů zjistila, na jaký text v předmětu zprávy zákazníci reagují nejlépe, a tak počet příjemců, které začnou otevírat vaše e-maily, zdvojnásobí. Dokonce Silverpop zjistí na úrovni konkrétní e-mailové adresy, kdo a kdy si e-mail otevírá, aby další e-mail přistál v jeho inboxu právě v době, kdy typicky s e-maily pracuje. Tak vaše zpráva není mezi 20 dalšími neotevřenými newslettery.
VIVmail sleduje chování uživatele nejen v newsletteru, ale především na webu, aby obsah příští komunikace přesně odrážel potřeby uživatele. Když k tomu přidáme i nákupní historii, respektive jaké služby např. již využívá, víme přesně, co se děje v hlavě uživatele. Vždy si popíšeme jednotlivé fáze od příchodu na stránky až po prodej na webu nebo sjednání služby. Lidé z VIVmail pak připraví strategii, jak jednotlivé skupiny uživatelů motivovat, aby se z návštěvníků webu stali zákazníci. Takto připravují klientům taktiky pro zvýšení výkonnosti e-mailingu již dva roky. Společnosti profitující z řešení Silverpop technologie, bez které by to nešlo, jsou ČSA, Telefónica, Vodafone, Thomas Cook, Česká pojišťovna, Modrá pyramida, eProton, Obchody24, Euronics nebo Wustenrot.
Jaké výsledky můžete mít i vy s touto technologií a s tímto přístupem? Obchody24 jen při prvotním očištění databáze a zavedením rozesílání newsletterů dle předchozího času otevření e-mailu uživatelem zvýšily prodej z newsletteru o 50 %. Zde je vidět, jak je časování na úroveň unikátní adresy důležité. Nestačí jen časování na segment nebo celou DB, ale právě na úroveň unikátní adresy pomůže takto zvýšit výsledky. Testovali jsme i jednotný čas pro celou DB, ale zdaleka jsme nedosahovali těchto výsledků, říkají uživatelé Silverpop.
Novým fenoménem v ČR, ale v Evropě standardem, jsou automatické e-mailingové kampaně. Ty se spouštějí samy na základě události v newsletteru nebo webu klienta. Událostí typicky bývá nedokončená objednávka. Pak odchází na uživatele příjemné připomenutí, že má otevřenou objednávku a nabídka pomoci při platbě, zvolení vhodného způsobu doručení apod. V ČR 30–70 % objednávek bývá nedokončeno, a tak průměrná úspěšnost této automatizované kampaně je 50%. To už je velmi dobrý výsledek. Další automatická kampaň se spouští, pokud zákazník reagoval na určitý výrobek v newsletteru, pak brouzdal na webu v této kategorii, ale nakonec si nic nekoupil. Do 24hodin automaticky odchází e-mail s rozšířenou nabídkou sledovaných produktů s pobídkou si vybrat produkt a nakoupit. eProton vyzkoušel tuto taktiku a e-mail s rozšířenou nabídkou produktů, dle zájmu uživatele měl o 160 % vyšší otevíratelnost a navíc díky cílenému obsahu o 150 % vyšší proklikovost.
Výsledkem potom je, vyšší frekvence komunikace s těmi, kteří reagují na mé nabídky a s těmi, kteří neotevírají mé e-maily ani po zavedení těchto technik, nastavím naprosto odlišný způsob komunikace. A jaký? Pracuji intenzivně s předmětem e-mailu a s jménem v odesílací adrese. K tomu používám automatické A/B testování, které mi pomůže celou práci s e-mailingem automatizovat. Poslední dva roky je standardem ve světě v e-mailingu většinu činností automatizovat. Cílem je vždy zasílat cílenou nabídku těm, kteří ji očekávají. Jak to zjistím? Díky znalosti jak se mi uživatelé chovají v newsletteru a v e-mailech vůbec, co přesně dělají na mém webu a kombinuji tuto znalost s nákupní historii.
Pokud chcete přestat bombardovat trh necílenými nabídkami a chcete výsledky z e-mailingu zvýšit o stovky procent, pak vyzkoušejte výše popsané taktiky. Společnost VIVmail vám v rámci testu pomůže zvýšit výkonnost vašeho e-mailingu. Pokud máte zájem o více informací, jak takový test probíhá, požádejte o DEMO na stránkách www.vivmail.cz.