Internet změnil způsob nakupování od základů. Díky většímu množství výhod dává hodně lidí on-line nakupování přednost. V poslední době se navíc velmi často jednalo o jediný způsob, jak si pořídit to, co potřebujeme. V on-line nakupování najdete cestu, která bude sedět přesně vám na míru. Navíc se vyhnete davům a díky časové flexibilitě si tak svůj nákup můžete odbýt kdykoliv: Při cestě tramvají, večer doma nebo třeba na víkendové chatě.
Větší výběr produktů než v kamenných prodejnách
Ať už hledáte cokoliv, budete mít jistotu, že na internetu najdete těch produktů hodně. Žádný kamenný obchod není nafukovací. Loňské kolekce musí prodejny nahradit těmi letošními, regály neustále čelí dalšímu doplňování zboží a velmi často se obměňují. Výběr tak může být omezený. E-shopy oproti tomu nabízí daleko širší výběr a najdete tam prakticky cokoliv, i oblečení z druhé ruky.
Přehledné filtrování toho, co zrovna hledáte
Ne vždy v obchodě narazíte na kousek, který zrovna hledáte. Ať už se jedná o barvu, anebo střih, na e-shopech si vše můžete přehledně vyfiltrovat. Pokud tak hledáte pánské mikiny z konkrétního materiálu, v určitém střihu nebo barvě, pomocí dostupných filtrů si je snadno najdete. A ušetříte hodiny v nákupních centrech, což právě nejen mužské osazenstvo velmi ocení.
Doplňky a oblečení nakupujte v akci
Magické výprodeje a věci v akci můžete mít pohodlně a na jedno kliknutí. Většina e-shopů s oblečením nabízí přímo výprodejové sekce, kde si můžete nakoupit vysněné kousky za zvýhodněné ceny. Ať chcete dámské nebo pánské batohy, šaty, ponožky, boty nebo zimní kabáty, najdete je všechny po kupě. A kdykoliv v roce.
Pohodlný způsob vrácení zboží
Většina internetových obchodů už usnadňuje zákazníkům nejen proces nákupu, ale i vrácení zboží. Velmi často se právě u oblečení může stát, že vám konkrétní kus nebude sedět tak, jak jste si mysleli. Nevadí, stačí jej ve většině případů zanést na nejbližší pobočku přepravní společnosti, přibalit štítek pro vrácení zboží, a do pár dnů máte peníze zpátky na účtu. Pro jistotu si ale vždy raději přečtěte konkrétní podmínky daného e-shopu, mohou se lišit.

Jak technologie mění módní průmysl
I módní návrháři a potažmo značky zavádějí nejnovější technologie do svých řetězců. V posledních letech se módní průmysl a zejména chování zákazníků proměňuje. Masově vyráběná „fast“ fashion ztrácí na atraktivitě, na druhé straně jsou zákazníci naučení mít okamžitý přístup k nejnovějším světovým trendům. Reálný život se také více prolíná s digitálním světem. Jak na to reagují velké společnosti?
Jednou z klíčových technologií je i v módním průmyslu umělá inteligence, která umí zlepšit nákupní zážitek, analyzovat data a předpovídat trendy. Spojení reálného světa a on-line prostoru zase slibuje virtuální realita, díky které si můžete virtuálně vyzkoušet oblečení, což vám umožní vybrat si lépe produkt na míru. Vzhledem k obrovské nadprodukci textilního odpadu, kdy spousta oděvů končí na skládkách, se stále více spotřebitelů obrací k trendu udržitelnosti a fair trade. Větší množství značek se proto zaměřuje i na tento směr a snaží se svým zákazníkům dát, co chtějí: Udržitelné materiály, férou mzdu pro zaměstnance i omezení emisí při výrobě i přepravě módního zboží.