Hlavní navigace

Proč zákazníci nedokončí platbu na vašem e-shopu

Komerční sdělení
Lámete si hlavu s tím, proč zákazník, který chce na vašem e-shopu něco koupit, nakonec svoji platbu nedokončí?
10. 8. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Možná to sami znáte, chcete na e-shopu koupit dárek pro svou drahou polovičku, při placení ale zadáte kartu, na které nemáte povolené online platby, a celý nákup můžete dělat znovu. Přesně pro takovéto případy je pro e-shop důležité mít platební bránu s možností opakování platby. Neúspěšná platba může zákazníka odradit od nákupu, už se mu nechce zadávat vše znovu nebo si zatím všiml jiného zboží na dalším e-shopu.

Pokud dojde k situaci, že zákazník z jakéhokoliv důvodu svou platbu nedokončí, může se k ní díky platební bráně ComGate znovu vrátit. „Platební brána vybízí uživatele k dalším pokusům o zaplacení. Může si znovu vybrat platební metodu, kterou chce využít, a také zadat jinou platební kartu,” uvádí ředitel společnosti ComGate Payments Jakub Ouhrabka. 

Při zahájení platební transakce také přijde zákazníkovi e-mail s odkazem “Zjistit stav platby”. Po kliknutí se dozví, jestli byla platba dokončena a může rovnou i svou platbu zopakovat. Pokud ještě neopustil platební bránu, může pokus o zaplacení zopakovat rovnou.

 

A funguje to! Možnost opakování platby na platební bráně ComGate se využívá v průměru u 5 % transakcí. „Podle našich dat se ukazuje, že větší část zákazníků se vrátí k nezaplacené platbě během pár minut. Nejspíše se tedy jedná o překročení denního limitu pro placení na internetu, placení kartou se zablokovanými online transakcemi, kupující nemá po ruce mobil nebo podobné zádrhele, které může zákazník opravit během chvilky,“ popisuje zkušenosti z praxe Jakub Ouhrabka. 

Ne vždy se vše povede na první pokus, dopřejte svým zákazníkům možnost chybovat. Nejpozději napotřetí to přeci vyjde vždycky.