Proč zákazníci nedokončí platbu na vašem e-shopu

Lámete si hlavu s tím, proč zákazník, který chce na vašem e-shopu něco koupit, nakonec svoji platbu nedokončí?
10. 8. 2020

Sdílet

Možná to sami znáte, chcete na e-shopu koupit dárek pro svou drahou polovičku, při placení ale zadáte kartu, na které nemáte povolené online platby, a celý nákup můžete dělat znovu. Přesně pro takovéto případy je pro e-shop důležité mít platební bránu s možností opakování platby. Neúspěšná platba může zákazníka odradit od nákupu, už se mu nechce zadávat vše znovu nebo si zatím všiml jiného zboží na dalším e-shopu.

Pokud dojde k situaci, že zákazník z jakéhokoliv důvodu svou platbu nedokončí, může se k ní díky platební bráně ComGate znovu vrátit. „Platební brána vybízí uživatele k dalším pokusům o zaplacení. Může si znovu vybrat platební metodu, kterou chce využít, a také zadat jinou platební kartu,” uvádí ředitel společnosti ComGate Payments Jakub Ouhrabka. 

Při zahájení platební transakce také přijde zákazníkovi e-mail s odkazem “Zjistit stav platby”. Po kliknutí se dozví, jestli byla platba dokončena a může rovnou i svou platbu zopakovat. Pokud ještě neopustil platební bránu, může pokus o zaplacení zopakovat rovnou.

 

A funguje to! Možnost opakování platby na platební bráně ComGate se využívá v průměru u 5 % transakcí. „Podle našich dat se ukazuje, že větší část zákazníků se vrátí k nezaplacené platbě během pár minut. Nejspíše se tedy jedná o překročení denního limitu pro placení na internetu, placení kartou se zablokovanými online transakcemi, kupující nemá po ruce mobil nebo podobné zádrhele, které může zákazník opravit během chvilky,“ popisuje zkušenosti z praxe Jakub Ouhrabka. 

Ne vždy se vše povede na první pokus, dopřejte svým zákazníkům možnost chybovat. Nejpozději napotřetí to přeci vyjde vždycky. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).