Ta může inzerentům například pomoci znovu zacílit na uživatele, kteří už jednou u nich byli, ale nákup neuskutečnili. Nyní Sklik Retargeting vstupuje do ostrého provozu. Jak může marketérům pomoci se dozvíte v tomto článku.
Co je Retargeting?
Retargeting je funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Jak to funguje? Na své stránky umístíte retargetingový kód Sklik, který je unikátní pro každý účet. Reklamní systém si díky němu zapamatuje, která URL každý konkrétní uživatel vašeho webu navštívil. Pak si stačí vytvořit seznamy uživatelů, kteří navštívili ta URL, jež jsou pro vás obchodně zajímavá a těmto seznamům přiřadit odpovídající reklamní sestavy Sklik. Ty jsou poté uživatelům zobrazovány v naší obsahové síti (Novinky.cz, iHned.cz a dalších téměř 4500 webů).
K čemu je Retargeting?
Díky Retargetingu můžete svou reklamu zacílit na uživatele, kteří:
- Prohlíželi vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup nebo nákup nedokončili. Můžete je tak oslovit znovu, případně se speciální nabídkou.
- Zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně chcete nabízet k těmto produktům příslušenství nebo jiné poprodejní/doplňkové služby (např. hry k zakoupené herní konzoli, fotokurz k zakoupené zrcadlovce)
- Pravděpodobně budou nákup opakovat. Příkladem takového typu uživatelů jsou majitelé domácích mazlíčků, kteří jim pravidelně kupují krmivo nebo uživatelé kontaktních čoček.
- Navštívili váš informační web a nyní jim chcete nabídnout váš hlavní produkt či službu.
- Použili časově omezenou bezplatnou verzi vašeho produktu/služby a Vy jim chcete nabídnout plnou, placenou verzi.
Retargetingové seznamy
Skupiny uživatelů, kteří navštívili konkrétní stránky a na které chcete zacílit svou reklamu, se v Skliku nazývají retargetingové seznamy. Vytváření seznamu probíhá pomocí definování URL, která uživatelé navštívili. Tato definice může být velice jednoduchá, např. typu zahrň do seznamu návštěvníky, kteří navštívili URL, jež obsahuje řetězec lcd-televizory
, ale podmínky je možné i kombinovat a navzájem omezovat. Více naleznete v Sklik nápovědě.
Nesnažte se uživatele uštvat
Kromě sledování CPC (cena za proklik) si můžete také zvolit, kolikrát za den se má inzerát maximálně zobrazit jednomu uživateli. Výchozí hodnota je 30 zobrazení za den, maximální potom 50 zobrazení za den. Je důležité, abyste velmi pečlivě zvážili, jakou hodnotu stanovíte, protože v případě retargetingových inzerátů mohou někteří uživatelé vnímat časté zobrazování reklamy negativně.
Stejně pečlivě zvažte i délku období, po které budete na uživatele cílit a snažte se seznamy vždy omezovat podmínkou nákupu (tzn. nenabízet uživateli zboží, které už si zakoupil). Berte v úvahu, jak dlouho vaši zákazníci zboží vybírají. Např. u běžného spotřebního zboží zpravidla postačuje zobrazování po dobu 14 dní. Pokud stanovíte obě hodnoty příliš vysoké, mohou vám výsledky snižovat kvalitu kampaní. Ačkoliv Sklik Retargeting nyní běží už v plném provozu, rozhodně neplánujeme usnout na vavřínech a už teď připravujeme další vylepšení.
Jak na Sklik Retargeting reagují jeho testeři?
Retargetingová kampaň s produkty našeho e-shopu vykazovala ze začátku zhruba pětinovou cenu za získání jedné objednávky oproti běžným kampaním ve vyhledávání (bez brandu) a za 30 dní nám získala o 150 % objednávek navíc,
Petra Henychová, E-commerce manager v e-shopu dámskou módou Blancheporte.
Základní kampaň cílená na návštěvníky našeho e-shopu pomocí Sklik retargetingu nám oproti vyhledávacím produktovým kampaním navýšila počet objednávek o zhruba 20 %. Průměrná cena za jednu objednávku navíc byla cca čtvrtinová. Určitě budeme testovat možnosti retargetingu dál,
Tomáš Janata, Marketingový manažer e-shop s potřebami pro domácí mazlíčky PROFIZOO s.r.o.
Další informace o Retargetingu naleznete v Sklik nápovědě či na Sklik blogu.
Autor – Tomáš Kovařík, produktový manažer Sklik.cz a David Velechovský, manažer obchodního týmu PPC konzultace ve společnosti Seznam.cz.