V rámci 17. ročníku prestižní soutěže WebTop100 máte opět příležitost porovnat se s vlastní konkurencí v daném oboru. Kromě hlavní kategorie Firemní web s 12 žebříčky rozdělenými na jednotlivé obory můžete přihlásit své firemní prezentace také do dalších 8 kategorií. Stejně jako v loňském roce i letos můžete získat některé ze 4 speciálních ocenění, a to za nejlepší design, nejlepší UX, digitální agenturu a osobnost digitálního marketingu roku.
V porotě zasedne více než 50 odborníků na digitální marketing v ČR pod vedením Luboše Plotěného, předsedy poroty WebTop100 a ředitele agentury Sherpas. Přihlášené projekty budou hodnotit z hlediska user experience, grafiky, technického řešení a obsahu na základě detailně vypracované metodiky. Zpětná vazba od špiček na digitální marketing pak pro přihlášené firmy představuje užitečného pomocníka při vylepšování a posouvání vlastních projektů.
Ptali jsme se Absolutního vítěze loňské soutěže
Martin Škoda, zástupce majitele, Milan Škoda-FOTO
Proč jste se do soutěže WebTop100 přihlásili?
„Webtop100 pro nás znamená každoroční nezávislý audit našeho webu. Uvědomujeme si, že ani my, ani naši vývojáři z Praguebestu nemůžeme už mít pohled úplně nezávislý a porotu WebTop100 považujeme za velice odbornou a objektivní. Komentáře a podrobné hodnocení bereme jako významný zdroj informací a využíváme je při rozvoji webu. A v neposlední řadě: Podaří-li se nám získat v soutěži nějaké ocenění, jsme rádi za publicitu s ním spojenou.“
Měli jste nějaká konkrétní očekávání?
„Naše očekávání naprosto splňuje zpětná vazba od odborné poroty, to je primární věc, kvůli, které se soutěže účastníme. Ale ano, po předchozích letech jsme doufali, že bychom mohli být mezi finalisty.“
Jaké byly reakce na to, že jste se stali absolutními vítězi kategorie Firemní web?
„Jsme nadšení – Je to pro nás i naše vývojáře potvrzení toho, že jdeme správným směrem, nicméně cítíme i odpovědnost web nadále rozvíjet.“
Jak hodnotíte zpětnou vazbu od odborné poroty a jak jste s ní naložili?
„Velmi kladně. Na základě názorů poroty aktuálně chystáme hned několik úprav. Na hodnocení porotců jsme navázali podrobnějšími analýzami chování návštěvníků na zmíněných částech webu a připravujeme novinky.“
Ptali jsme se porotců loňské soutěže:
Jaké byly nejčastější chyby přihlášených projektů v roce 2017 ve vaší oblasti?
Rostislav Blaha, odborný garant Web – User Experience: „Asi nejčastější chyba je chybějící okamžitá validace ve formulářových prvcích. Uživatel se tak o tom, že špatně vyplnil třeba e-mailovou adresu, dozví, až když se pokusí odeslat formulář. V nejhorším případě jsou pak všechny vyplněné údaje smazány a uživatel musí začít vyplňovat od začátku.“
V čem může zpětná vazba porotců firmám pomoci?
Michal Špaček, odborný garant Web – Technické řešení: „Pomůžeme jim dát základní přehled, jak jsou na tom jejich technická řešení a na co se mají při zlepšování stávajícího, nebo tvorbě následujícího webu zaměřit, aby firmy neohrožovaly své příjmy ani uživatele.“
Pokud chcete získat podrobnější informace o soutěži nebo se přihlásit, navštivte oficiální stránky WebTop100.
Pořadatelem soutěže je digitální agentura Sherpas. Mediálně soutěž podporují servery Lupa.cz a Podnikatel.cz.