Pomocí řazení a filtrování lze srovnávat ceny, vyhledávat nabídky internetových obchodů ve Vašem okolí a zjišťovat jejich skladovou dostupnost. Ve službě Zboží.cz je registrováno více než 16 000 obchodů a inzertních serverů nabízejících více než 62 milionů nabídek.
Přinášíme Vám několik rad pro zvýšení výkonu prezentace, které by měly pomoci k dosažení většího počtu zobrazení a objednávek.
1) Víte že, že téměř 80% e-shopů zaregistrovaných na Zboží.cz nevyužívá naplno možnosti prezentace? Většina obchodů totiž funguje v tzv. standardním režimu, kde je proklik zpoplatněn 1 Kč bez DPH. Jestliže si nastavíte alespoň minimální výši aukčního prokliku, pak bude velmi pravděpodobné, že se výrazně zlepší viditelnost vašich nabídek ve vyhledávání a potenciální zákazníci Vaše položky uvidí na předních pozicích.
2) Víte, že máte možnost nastavit aukční prokliky v administračním rozhraní Zboží.cz (www.admin.zbozi.cz)? V záložce Provozovna
vyberte ze sloupce Akce
volbu Správa kampaně
. Zde naleznete tři možnosti nastavení aukčních prokliků. Můžete je zadávat pro konkrétní položky skrze volbu Nastavení položek hromadně
, podobně lze aukční prokliky nastavit také pro jednotlivé kategorie (volba Nastavení pro kategorie
). V poslední řadě je možné je nastavit prostřednictvím vámi definovaných cenových rozsahů (Nastavení pro cenové rozsahy
). Tímto máte plnou kontrolu nad nastavením aukčních prokliků a možnost si nastavit vše podle vašich preferencí.
3) Víte, že jedním z důležitých ukazatelů kvality prezentace na Zboží.cz je tzv. spárovanost? Ta indikuje počet vašich nabídek, které robot Zboží.cz automaticky přiřadil k příslušnému detailu produktu. Čím je toto číslo vyšší, tím jsou vaše položky viditelnější.
Přehled spárovanosti je k dispozici ke stažení v administračním rozhraní Zboží.cz, konkrétně v záložce Položka
a kliknutí na tlačítko Vygenerovat
. Po stažení CSV souboru není pak nic jednoduššího než následně u nespárovaných položek změnit jejich název v XML feedu tak, aby byl shodný s názvem relevantního kandidátského produktu. O vše ostatní se pak během 48 hodin postará automatizovaný systém Zboží.cz.
Zároveň vám také připomínáme, že obohacování názvů o přídavná jména, jako jsou například kvalitní
a značkové
, či fráze typu u nás nejlevnější
nebo výhodný nákup
množství spárovaných položek dokáže rapidně snížit. Spárovanost tedy zlepšíte i správným uváděním konkrétních a originálních názvů položek v XML feedu.
4) Víte, že díky vyšší spárovanosti docílíte mimo jiné i doplněním EAN kódů či produktových čísel do XML feedu? Tyto kódy jsou totiž ve Zboží.cz jedním z klíčových párovacích elementů, neváhejte je tedy do vašeho datového souboru implementovat. V případě, že se je však nepodaří získat, zkuste o ně požádat vašeho dodavatele, případně využijte tento on-line nástroj, kde lze EAN kódy dohledat – http://www.ean-search.org/ .
5) Víte, že implementací konverzního kódu získají vaši zákazníci po nákupu možnost váš obchod ohodnotit a vyjádřit tak svou spokojenost s poskytnutými službami? Počet kladných hodnocení dokáže pozitivně ovlivnit pozice ve vyhledávání, díky konverznímu kódu navíc budete také moci sledovat počet objednávek uskutečněných skrze Zboží.cz. Tento unikátní kód naleznete po přihlášení do administračního rozhraní pod volbou Provozovna
, kde ve sloupci Akce
vyberete možnost Správa provozovny
a následně zvolíte Počítání konverzí
.