Hlavní navigace

Zaměstnanci na internetu, noční můra zaměstnavatele

Chování zaměstnanců na internetu je důležitým faktorem ovlivňujícím výkonnost a efektivitu podniku.
15. 11. 2012

Sdílet

Efektivní a spolehlivý způsob jak dosáhnout maximální a neustále aktuální míry bezpečnosti přístupu zaměstnanců k internetu nabízí O2 Web Security Gateway. Spočívá v posunutí bezpečnostní hranice z podnikové sítě do specializovaných bezpečnostních datových center, která zajišťují ochranu před útoky, sledování a filtrování provozu. Do podnikové sítě jsou doručována pouze bezpečná data. Komunikace mezi zaměstnanci a internetem odpovídá politikám nastaveným administrátorem. Přesunutí ochrany do bezpečnostních datových center zajišťuje bezpečnost všech podnikových zařízení včetně mobilních, ať přistupují k internetu z kteréhokoli místa na světě. V okamžiku, kdy se uživatel připojí k jakékoli, i veřejné, síti, je veškerá jeho komunikace do internetu bezpečně směrována přes O2 Web Security Gateway, kde se kontroluje a filtruje. Změny nastavení bezpečnostních politik se projeví okamžitě pro všechny připojené uživatele bez ohledu na místo, kde se právě nacházejí, a zařízení, které používají.

Antivirus, antispyware a antimalware chrání podnikové počítače před napadením viry a nežádoucími programy. Skenování všech souborů, které vstupují do podnikové sítě včetně víceúrovňových archivů nebo zdrojových kódů prohlížených webových stránek na skryté hrozby probíhá v reálném čase bez dopadu na rychlost či zpoždění přenosu.

Filtrování webového obsahu umožňuje řídit přístup zaměstnanců k webovým stránkám. Součástí je filtrování dynamických stránek, bezpečné prohlížení obrázků a videoklipů a regulace používání sociálních sítí, např. Skype nebo Facebook. Citlivá data a další neveřejné informace zaměstnanci často posílají elektronickou poštou i na soukromé adresy. Korespondenci procházející veřejnými sítěmi je jednoduché vysledovat, přečíst či zfalšovat. Ochrana proti ztrátě a zneužití dat zjistí v přenášených datech privátní údaje, např. čísla kreditních karet nebo firemní dokumenty, finanční či lékařské zprávy, a zabrání jejich odeslání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).