1. Aktualita má smysl a informativní charakter
Je důležité zamyslet se nad tím, zda aktualita skutečně někoho zajímá a jestli patří do oblasti zaměření našeho serveru.
Nemůžeme akceptovat aktuality reklamního charakteru, případně aktuality přímo opsané z jiného serveru.
Vyhýbáme se posměšným a hanlivým aktualitám, které nemají žádný smysl a jen vyvolávají hádky. Rozhodně se ale nebráníme dobrému a vkusnému humoru.
2. Aktualita má vhodný název
Volba názvu se řídí stejnými pravidly jako v případě předmětu v e-mailu. Název tedy musí souviset s textem aktuality a v krátkosti vystihnout její podstatu. Správný název tedy například říká, že Vysokorychlostní připojení má již dva miliony uživatelů.
3. Aktualita má alespoň dva odstavce
Odstavce uzavřete mezi <p> a </p>. Délka zprávičky je velmi důležitá. Krátké zprávičky jako:
Je tu UMTS.
nemají smysl. V případě nových verzí doplňte, co je nového, případně nějakou informaci ze zákulisí. Nemusíte se bát přidat vlastní názor na věc.
4. Aktualita má alespoň jeden odkaz
Každá aktualita z něčeho pramení a na něco odkazuje. Informace bez uvedení zdroje je sama o sobě k ničemu. U nových verzí vkládejte odkaz na stažení, případně na changelog.
Odkazy vkládejte pomocí běžného tagu, nezapomeňte uvádět celou cestu i s protokolem. <a href=„http://www.digizone.cz/“>odkaz</a>.
Nikdy pro odkazy nepoužívejte slova jako tady, zde, tu a podobná. Snažte se, aby odkazem bylo slovo nebo slovní spojení, které nějak s odkazem souvisí.
Příklady špatných zpráviček
Příklad dobré aktuality se všemi náležitostmi
Slashdot dnes oznámil, že je to právě deset let, co se poprvé na Internetu objevilo streamované audio. Je až neuvěřitelné, že před deseti lety ještě žádné internetové rádio ani VoIP neexistovalo.
Můžete se podívat na originální tiskovou zprávu firmy Progressive Networks (dnes Real Networks), která v roce 1995 oznámila spuštění prvního internetového zvukového proudu. Haló! Tady Internet!