Mateřskou firmou české a slovenské WLW je německá Wer liefert was? GmbH, Hamburg, která v roce 1932 vydala první knižní podobu „Wer liefert was?“ (Kdo co dodává?) a tak začala dobývat německý trh svou příručkou pro nákupčí.
Postupný technologický vývoj přivedl v roce 1970 celé knižní vydání „Wer liefert was?“ na filmový materiál, tzv. mikrofiš a tak byla všechna data o firmách přístupná na zmenšených analogových obrázcích. V roce 1986, víc než padesát let od vzniku společnosti, spatřil světlo světa první CD-ROM. Všechny údaje bylo již možné prohlížet a ukládat na počítači.
Svoji inovativní sílu potvrzuje WLW i v následné internetové revoluci – již v roce 1995 spouští první německý katalog firem na internetu – nabízí rychlé a přesné vyhledávání dodavatelů na internetu. Po ukončení vydávání modrých knih v roce 2000 a CD-ROMů v roce 2004 ukončila společnost svůj přerod v internetový vyhledávač výrobků a služeb. Dnes je WLW čistě internetovou společností, svůj vyhledávač nabízí v 6 evropských zemích.
Na český a slovenský trh vstoupil vyhledávač v roce 1994, od té doby si udržel pozici lídra v B2B vyhledávání. Svědčí o tom nejen neustále se zvyšující návštěvnost (v roce 2007 1 400 000 visits), ale i zkvalitňování databáze i vyhledávácího procesu a průběžné vylepšování vyhledávače o nové funkce a možnosti. Všechny tyto atributy řadí WLW mezi moderní internetové nástroje.
O inovativním přístupu WLW svědčí i nový projekt WLW Hotel Selector, který byl spuštěn v červnu tohoto roku. Úspěch projektu i snahu obohatit český Internet ocenila i porota soutěže Internet Effectiveness Awards (IEA 2007). V kategorii Malé invenční projekty si Hotel Selector odnesl cenu za první místo, v kategorii Turistický ruch byl porotou nominován mezi dva nejúspěšnější projekty. V soutěži IEA se oceňují a medializují obchodní úspěchy a inovace na internetu. „Za toto ocenění jsme velice rádi, neboť potvrdilo naši snahu přinášet pomocí moderních technologií nové nástroje a internetová řešení. Zároveň nás velice těší, že jsme uspěli mezi velmi kvalitní konkurencí,“ říká k úspěch projektu František Grunt, marketingový ředitel WLW.
WLW – přední evropský internetový B2B vyhledávač. Základem fungování WLW je poskytování přesných, jasně strukturovaných, ověřených a aktuálních informací o firmách na B2B trhu, a to podle definovaných klíčových slov a oborů podnikání. WLW působí na českém trhu od roku 1995, jeho historie však sahá až do roku 1932, kdy začala společnost Wer Liefert Was? v Německu poskytovat specializované obchodní a kontaktní informace o firmách na průmyslovém trhu. Pražská pobočka společnosti má na starosti obchod a marketing pro Čechy a Slovensko, sesterské společnosti fungují ještě v Rakousku, Švýcarsku a Chorvatsku.