Hlavní navigace

ABC Českého Hospodářství: Objem obchodů přes B2B tržiště vzrostl během prvního pololetí 2007 o víc než polovinu

[Tisková zpráva] PRAHA, 9. sprna 2007 – Nejstarší internetové B2B tržiště v zemi zaznamenalo enormní nárůst návštěvnosti. Služby ABC Českého Hospodářství využilo v prvním pololetí čtyřikrát více zákazníků, než ve stejném období loni. Registrovaných uživatelů je o čtyři tisíce více. Objem obchodů, které zprostředkovává portál www.abc.cz, vzrostl o víc než 52 procent. Nejvyšší známá hodnota transakce přes toto B2B tržiště dosáhla pěti milionů korun.

Sdílet

„Klienti s tržištěm více pracují a více využívají zařazování svých nabídek nejen do oborů, ale i do pododborů a tím blíže specifikují jejich zasílání konkrétním uživatelům,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. „Typická firma vkládá své nabídky opakovaně, pravidelně – například jednou za čtrnáct dní – a vkládá větší počet nabídek, které jsou více specifikovány.“

Především díky optimalizaci a lepší propagaci prostřednictvím reklamních systémů na mezinárodních i českých vyhledávačích, rostoucímu počtu zveřejněných poptávek a veřejných zakázek se zvýšil rozsah internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství rozeslalo v letošním prvním pololetí klientům o 14 procent větší počet mailů s obchodními příležitostmi než v minulém období – denně je obdrží víc než 33 tisíc uživatelů. Převažuje zájem především o poptávky od klientů a firemní nabídky.

„Oproti loňskému roku jsme zaznamenali stále častější přímou reakci našich uživatelů na poptávky a nabídky. Ve větší míře se využívá reklamní prostor v katalogu firem, kde se u jednotlivých oborů doporučují tři firmy a zveřejňuje se jejich logo. Firmy si taky více objednávají službu ABC doporučuje, kde se prezentuje konkrétní nabídka firmy a její obrázek na naší úvodní stránce www.abc.cz,“ uvedl Dukič.

Největší zájem mezi uživateli trvá o nabídky a poptávky z oborů stavebnictví, průmyslu – například průmyslové potřeby, zařízení a přístroje – strojírenství a hutnictví. Právě v těchto oblastech se dá realizovat největší úspora proti běžným prodejům. Právě v oboru strojírenství byl přes tržiště www.abc.cz uzavřen i obchod za pět milionů korun.

„Na jednom stroji nakoupeném přes tržiště se dají ušetřit velké částky. Ovšem výrazně se může ušetřit například i u reklamních předmětů. Finanční úspora není na první pohled až tak razantní, jelikož finanční objem se nepohybuje v milionech, ale při pravidelnějším a větším objemu se dají ušetřit dlouhodobě deseti až sta tisíce. Záleží na konkrétní komoditě,“ vysvětlil Predrag Dukič.

Zájmu o obor stavebnictví přispěl příznivý průběh zimy, který umožnil provádět stavbařům všechny související práce. Zvýšily se objemy prací ve všech směrech výstavby, což se projevilo i na B2B tržišti. Největší nárůst zájmu pak je o oblasti dopravy, nábytku a komodit souvisejících se zařízením budov. Sezónně v posledních jarních měsících vzrostl počet nabídek letních komodit a sportovního zařízení a vybavení pro volný čas a zahrádkáře – bazény, grily, zahradní nábytek a technika, či realizace zahrad. Klienti dále poptávali a nabízeli především automobily a příslušenství, stroje, výrobní linky, manipulační techniku, průmyslové potřeby, nářadí a nástroje.

Služby tržiště využívá taky stále víc drobných živnostníků. „Je to pro ně výhodné, jelikož jim to snižuje náklady až o třetinu a zároveň získají informace o dodavatelích úplně zdarma. Zadat do systému poptávku je nic nestojí,“ shrnul Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. „V současné době našich služeb využívá více než 38 tisíc registrovaných uživatelů, v prvním pololetí loňského roku jich bylo 28 tisíc. Je vidět, že za se jedná o stálejší a věrnější klientelu.“

O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství
Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jde o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firma začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.

V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD-ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty firem na internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii WAP. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá e-mailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendry firem z Česka i zahraničí.

V tuto chvíli má společnost více než 38 tisíc aktivních zákazníků. Za celý rok 2006 stránky ABC Českého Hospodářství otevřelo více než 650 tisíc unikátních návštěvníků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).