Tato dodávka je součástí celkového projektu bezpečnostního a komunikačního řešení pro nový madridský železniční tunel spojující hlavní nádraží vysokorychlostních i příměstských vlaků Atocha s nejdůležitějším severním a severozápadním železničním uzlem Chamartin. Celé řešení postavené na systému ERTMS/ETCS úrovní 1 a 2 bude stát 69 milionů eur. Systém ERTMS/ETCS úrovně 1 bude rozšířen také na další přípojné tratě pěti příměstských vlakových linek.
Pro nádraží Atocha dodá Alcatel svá interoperabilní řešení 6481 AlTrac/ETCS úrovně 2 s řídícím radiovým centrem (RBC) a 6413 AlTrac/ETCS úrovně 1, na příměstských linkách C3 a C4 propojujících jih Madridu a ve stanici Sol-Gran Vía postavené přímo v novém tunelu bude použito řešení 6413 AlTrac/ETCS úrovně 1.
Součástí projektu je také rozšíření staničního elektronického stavědlového systému Alcatel 6111 LockTrac tak, aby zajistil řízení provozu ve velké části osmikilometrového tunelu a ve stanici Sol-Gran Vía. Alcatel také poskytne rozhraní ERMTS/ETCS pro spojení se zabezpečovacími systémy jižního městského sektoru, které jsou povětšinou postaveny také na technologiích Alcatel.
Zakázka potvrzuje důvěru ředitelství španělských drah v řešení Alcatelu a rozšiřuje seznam důležitých projektů na jihu Evropy. Jen ve Španělsku se Alcatel podílí na výstavbě vysokorychlostních linek Madrid – Sevilla, Madrid – Zaragoza – Lleida, Lleida – Barcelona, Segovia – Valladolid, Córdoba – Málaga a trase nazvané Atlantická osa.