Hlavní navigace

Auto-moto: Internet je při koupi auta nejoblíbenějším pomocníkem

[Tisková zpráva] Podle průzkumu agentury Netpop Research (červenec 2010) je internet nejoblíbenějším místem, kde začít s nákupem vozu. Internet je klíčový zejména v základním vyhledávání informací a porovnání vlastností vozů. Až 80 % respondentů ho využívá ke zjišťování informací o vozidlech i k vyhledávání dalších relevantních webových stránek. 70 % respondentů považuje online videa za praktický způsob, jak získat informace o automobilech.

Sdílet

Internet je využíván v každé fázi nákupu aut. Více než dvě třetiny kupců začínají své hledání nového vozu na internetu. 8 z 10 z nich používá internet v některé fázi procesu nákupu (obecné vyhledávání, srovnávání a upřesnění, konečné rozhodnutí o koupi, nalezení prodejce). Je zajímavé, že kupci nových i použitých vozidel vykazují podobné používání i hodnocení role internetu při koupi auta.  

Online zdroje informací  (webové stránky výrobců, dealerů, prodejců) jsou používány více a hodnoceny lépe, než tradiční (offline) zdroje. Ti, kteří kupují nová auta, preferují stránky dealerů a výrobců, kupci ojetých aut zase vyhledávače a stránky specializované na prodej vozidel. Respondenti uvedli, že vyhledávače jim pomáhají rozšiřovat spotřebitelský výběr a ovlivňují jejich celkové rozhodování o koupi automobilu.  

 “Vyhledávač Google považují při koupi za nejužitečnější až tři čtvrtiny respondentů, a to hlavně při vyhledávání relevantních stránek, článků, videí a zároveň srovnávání vozidel. Výrobcům, dealerům i autobazarům se tak nabízí skvělá příležitost, jak navázat na poptávku po informací online reklamou ve vyhledávání ve službě AdWords,” říká Petr Sadílek, Senior Industry Analyst českého Googlu a dodává: “Zajímavé možnosti nabízí i největší video portál YouTube, který se nabídkou videí o automobilech stal důležitou součástí nákupního rozhodování a od letošního září nabízí široké portfolio reklamních formátů.” 

Důležitou roli při rozhodování o ná­kupu vozidla hrají online videa zejména u kupců nových vozidel.  Tato videa většinou sledují na serveru YouTube, stránkách výrobců či dealerů, případně specializovaných stránkách o vozidlech. Více než polovina lidí (55 %), kteří používají k výběru vozu internet, sledují také online videa. Respondenti chválí zejména praktičnost online videí a přejí si, aby jich výrobci vozidel nabízeli více.   

O auto-moto trhu: 

  • Z uživatelů internetu v České republice, kteří si v posledních 12 měsících koupili vozidlo, si 77 procent koupilo použité vozidlo.
  • Pouze polovina (55 %) kupců nových vozidel je jednoznačně rozhodnuta koupit si nové vozidlo na začátku procesu a pouze jedna třetina ví, jakou konkrétní značku či model chce.
  • Průměrný internetově gramotný kupec vozidla v České republice je muž ve věku 38 let s příjmem přesahujícím 350 000 Kč ročně. Kupci nových vozidel jsou starší a mají vyšší příjem než kupci použitých vozidel.
  • Mezi koupěmi nových vozidel představovaly 9 % luxusní značky (Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover (nebo Rover), Lexus, Mercedes, Porsche, Saab, Volvo).
  • Věrnost značce není velká – polovina kupců vozidel změnila dříve vlastněnou značku vozidla.
  • V průměru se kupci nových vozidel v České republice na začátku hledání rozhodují mezi třemi značkami, které zvažují.
  • Čeští uživatelé internetu nejpravděpodobněji zvažují a koupí vůz značky Škoda.
 

Vyhledávání  na Googlu  

Váš prohlížeč možná nepodporuje zobrazení této zprávy.  

Váš prohlížeč možná nepodporuje zobrazení této zprávy.  

Váš prohlížeč možná nepodporuje zobrazení této zprávy.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyh­ledávací  technologie společnosti Google umožňují každo­denní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na <a>www.google­.com. 

Google Česká re­publika 

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Doku­menty Google, Kalendář Google, Překladač Goo­gle, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google Ad­Sense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google A­nalytics, Goo­gle Trends, Sta­tistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). 

Společnost Go­ogle Česká re­publika uzavře­la desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enter­prise, nezisko­vý sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Go­ogle Certified Company. Více informací na <a>www.goo­gleblog.cz ne­bo media centru pro české novináře http://si­tes.pressatgo­ogle.com/cz 

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí  sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje. 

Technická  podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry  

z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).