Basking Ridge, New Jersey, USA – 22. listopadu 2007 – Společnost Avaya Inc., přední světový dodavatel firemních komunikačních aplikací, softwaru a služeb, dnes oznámila, že aplikace Avaya one-X™ Mobile bude podporovat Apple iPhone. Společnost ohlásila také dostupnost řešení Avaya one-X™ Mobile pro mobilní zařízení na platformě RIM, Palm, Java a WAP. Avaya je první společnost, která oznámila přístup k firemním komunikacím z telefonů iPhone, a rozšiřuje tak nyní tento přístup na v současnosti nejširší škálu mobilních zařízení od libovolného výrobce v oboru firemních komunikací.
Avaya one-X Mobile umožňuje podnikům a zaměstnancům rozšířit využití sjednocených komunikací – Unified Communications – společností Avaya i Cisco. Aplikace Avaya one-X Mobile sjednocuje firemní a mobilní sítě, umožňuje jejich efektivnější spolupráci a zvyšuje tak užitnou hodnotu dosavadních investic do komunikační infrastruktury.
Díky Avaya one-X Mobile lze pomocí stáhnutelného a snadno použitelného rozhraní přeměnit mobilní zařízení od společností RIM, Palm, Motorola, LG, Nokia, Samsung, Sanyo, Sony Ericsson a mnoha jiných na další koncový bod firemní sítě. Také z telefonů iPhone budou mít uživatelé optimalizovaný přístup k rozhraní Avaya one-X Mobile, které jim umožní využít iPhone jako osobní dálkový ovladač firemních komunikací.
„Skutečností je, že mnoho podniků má mobilní pracovní síly, které používají různá zařízení od různých výrobců. Firemní řešení, která podporují mnoho mobilních operačních systémů a referenčních projektů pro smartphony a jiné funkcemi vybavené telefony, mají nespornou výhodu v tom, že se stávají univerzálními nástroji pro zvýšení produktivity,“ říká Sean Ryan, analytik výzkumu řešení firemních mobilních zařízení v IDC. „Zatímco organizace usilují o udržení kontroly nad čísly a typy firemních zařízení, mobilní pracovníci a podnikoví manažeři jdou opačným směrem.“
Hlavní přednosti a funkce pro podniky a zaměstnance
Aplikace one-X Mobile směruje obchodní hovory přes firemní síť a umožňuje podnikům a organizacím zlepšit odezvu zaměstnanců na požadavky zákazníků, produktivitu pracovníků a kontinuitu obchodování, a zároveň snížit náklady na mobilní volání a zajistit dodržování příslušných předpisů. Zaměstnanci jsou dostupní pro zákazníky a kolegy přes jediné číslo bez ohledu na místo, kde se zrovna nacházejí, a mohou být stále k dispozici pro případ nečekané události nebo při plánovaných výjezdech. Společnosti, které podléhají určitým zákonným předpisům, mohou nahrávat příchozí nebo odchozí hovory uskutečněné prostřednictvím mobilních zařízení a používat jediný systém pro záznamy hovorů.
Pracovníci mohou nyní používat funkce svého stolního telefonu na svém mobilu a navíc zlepšit kontrolu nad svým časem a dostupností. Hovory přicházející do firemní ústředny mohou aktivovat současné vyzvánění až na pěti určených koncových bodech, takže je možné převzít hovor na libovolném místě – v kanceláři nebo mimo ni, na cestě nebo doma. Zároveň je možné použít filtr pro ochranu soukromí a nastavit parametry, jaké hovory a kdy budou přijímány. Kromě toho s one-X Mobile mohou zaměstnanci:
- vizuálně prohlížet přehled hlasových zpráv a vybírat, kterou z nich přehrát přímo na svém přístroji, aniž by se museli zvlášť připojovat do firemního systému hlasových zpráv,
- prohledávat firemní adresář, osobní telefonní seznam, procházet záznamy o volání a dálkově inicializovat volání nebo zpětné volání přes firemní ústřednu a přitom uchovat v tajnosti soukromé číslo svého mobilního telefonu,
- odstranit potřebu mobilního mailboxu (je-li to žádoucí) a pomoci zajistit, že žádná zpráva nezůstane nepovšimnuta,
- plynule přepínat během hovoru z mobilního zařízení na stolní telefon pouhým stisknutím tlačítka,
- nastavit speciální pravidla pro zpracování hovoru v závislosti na GPS pozici, denní době apod.
Skutečné multiplatformové řešení pro maximální flexibilitu
Avaya one-X Mobile je serverové softwarové řešení, které podporuje aplikace Avaya Communication Manager a Modular Messaging a také Cisco CallManager a Unity messaging. Umožňuje podnikům konzistentně podporovat mobilní zařízení i v prostředí smíšených technologií. Navíc poskytuje toto řešení přístup k adresářům Microsoft Active Directory a LDAP.
Řešení je dostupné jako součást Avaya Unified Communications Standard Edition. Avaya Unified Communications Standard Edition je sada aplikací, která poskytuje firemní telefonní, konferenční a mobilní řešení pro podporu zaměstnanců všude, kde potřebují pracovat, a umožňuje jim přístup prostřednictvím klientů Avaya, webových portálů a aplikací Microsoft Office Communicator nebo IBM Lotus Sametime. Avaya one-X Mobile je možné koupit také samostatně.
Avaya one-X Mobile pro RIM, Palm OS, Java, WAP, Symbian a Windows Mobile je již k dostání v Severní Americe prostřednictvím přímého prodeje společnosti Avaya a jejích autorizovaných prodejních partnerů. Na evropském trhu bude dostupný počátkem roku 2008. Řešení Avaya one-X Mobile pro iPhone bude k dispozici v Severní Americe počátkem roku 2008 a bude poskytováno automaticky novým uživatelům one-X Mobile. V Evropě bude řešení pro iPhone dostupné v průběhu roku 2008.
Western Kentucky University „mobilizuje“ pomocí Avaya one-X Mobile
Pro Western Kentucky University (WKU), rozsáhlou a rychle rostoucí instituci s několika vzdálenými kampusy, je Avaya one-X Mobile díky svojí flexibilitě, snadnosti použití a uživatelské kontrole velmi vhodným a spolehlivým řešením. Studenti, personál a fakulty mohou být připojeni k univerzitní síti pomocí mobilních zařízení, která si sami zvolí. Podle Edwina Crafta, ředitele telekomunikací na WKU, uživatelské rozhraní a webový klient značně usnadňují přístup k funkcím a nastavování parametrů. Například pro změnu místa pobytu, přesměrování hovoru nebo směrování důležitých volání. To dokáže nalákat k použití i ty, kteří jinak velmi neochotně přijímají nové technologie. Craft uvažuje také nad plány do budoucna: „Jedním z největších problémů, kterým univerzity čelí, je zajištění komunikace se studenty. Studenti dnes používají mobilní telefony a jiná mobilní zařízení namísto telefonů na kolejích. Tyto mobilní telefony si často přinášejí z domu a školy o nich nemusí mít přesné informace. Pokud nejsou údaje aktualizovány, univerzita musí někdy platit poplatky za hovor na velké vzdálenosti, když se snaží kontaktovat studenta, který je v kampusu, a hovor je přitom směrován na číslo předvolby jeho bydliště.“
Craft chce využít one-X Mobile a přiřadit každému studentovi číslo, které mu zůstane po celou dobu studia na škole. Studenti budou moci stále používat zařízení, které jim vyhovuje, a dokonce si zachovat číslo předvolby svého bydliště, ale budou přitom neustále dosažitelní přes čtyř nebo pětimístné číslo v rámci univerzitní sítě bez ohledu na to, zda jsou v kampusu nebo ne. Univerzita pak může snadno posílat hlasové zprávy a upozornění, předávat informace a zlepšit tak život a bezpečnost univerzitní komunity.