„Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 29 tisíc e-mailů s poptávkami více než 31 000 aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí: ceny, dodacích podmínek a servisu,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Podle odborníků se přes B2B tržiště dají nakoupit pro firmy i domácí kutily veškeré potřebné komodity – počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, krby a schody přes veškeré stavební práce až přímo po domky na klíč. Meziročně poptávka po stavebních materiálech a ostatních komoditách stoupla až o 14 procent. V případě zájmu o bytové zařízení jde o osmiprocentní nárůst.
„Ze strany domácností registrujeme vysokou poptávku především po kuchyních. Velmi vysoká byla už loni, přesto meziročně stoupla ještě o tři procenta. A to od nákupu drobného kuchyňského vybavení po kompletní návrh a realizaci. Poptávají se skříně, postele a další nábytek s důrazem na nízkou cenu. Stejně jako nábytek z masivu či výroba kvalitního nábytku na zakázku,“ připustil Dukič.
Nabízející na tržišti dokážou bez problémů zprostředkovat nákup veškerých komodit. A to počínaje židlemi přes grily, pergoly, zahradní nábytek, vodovodní baterie nebo klimatizace až po matrace zdravého spaní.
Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Jde o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená, že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezonností. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je například nejvíc vidět u domácích spotřebičů a další elektroniky,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduchém kontaktování zahraničních partnerů. Klient si díky tomu z přehledného systému vybere maximálně vyhovující zakázku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet poptávek registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí, jako je Francie, Německo a Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod s Velkou Británii nebo Ruskem.