Dokládají to i zkušenosti společnosti Barracuda Networks, která se může pochlubit širokou základnou čítající přes 50 tisíc zařízení Barracuda Spam Firewall, Barracuda Web Filter a Barracuda IM Firewall instalovaných ve více než 80 zemích po celém světě. Díky tomu má společnost Barracuda velmi dobrý přehled rovněž o nekalých aktivitách spojených s e-komercí, spamem, phishingem a podobně.
Jako konkrétní příklad může posloužit pátek 23. října loňského roku, který byl začátkem víkendu spojeného s americkým státním svátkem Den díkuvzdání, jenž je rovněž charakterizován velkou nákupní horečkou. Specialisté společnosti Barracuda Networks v této zachytili masivní nárůst útoků typu phishing, a to ve formě spamu i podvodných internetových stránek.
Tyto útoky se zaměřily především na internetové služby z oblasti e-komerce, jako jsou například oblíbené weby eBay, Amazon, PayPal a mnoho jiných. Společnost Barracuda sice eviduje určitý nárůst podobných nekalých aktivit každý víkend, avšak zmíněný „černý pátek“ znamenal více než desetinásobný nárůst podvodných phishing webových stránek a na ně navazující vlnu spamu s nejrůznějšími takzvaně výhodnými nabídkami k nákupu v e-shopech. Jistě nijak nepřekvapí, že podobný nárůst byl spojen rovněž s vánočními a novoročními svátky a jistě se dá očekávat, že situace nebude lepší ani s právě aktuálním Valentýnem.
Vzhledem k tomu, že e-komerce se již stala důležitým odvětvím ekonomiky, věnují jí také značnou pozornost příslušné orgány Evropské unie, které se prostřednictvím řady aktivit snaží posílit bezpečnost využívání Internetu. 12. říjen tak byl vyhlášen již popáté jako „Safer Internet Day“ a při této příležitosti zveřejnil statistický úřad Eurostat některé zajímavé údaje týkající se právě internetových obchodů, které získal rozsáhlým průzkumem mezi uživateli v členských zemích EU.
Z jeho výsledků vyplývá, že počet uživatelů, kteří si přes Internet objednali zboží nebo služby, vzrostl z 24% v roce 2005 na 30% v roce 2007. Nicméně plných 12% občanů uvedlo, že tyto služby nevyužívá z obavy před bezpečnostními riziky. Stejně tak plná čtvrtina uživatelů uvedla, že se v průběhu posledních dvanácti měsíců stala obětí útoku počítačových virů.
Výše uvedená čísla jen potvrzují nutnost aktivní obrany jak samotných uživatelů, tak i provozovatelů služeb z oblasti e-komerce. Řešením jsou právě produkty Barracuda Spam Firewall a Barracuda Web Filter, které jsou mimo jiné vybaveny sadou technologií s názvem Barracuda Real-Time Protection, díky nimž může reagovat na nové škodlivé kódy prakticky okamžitě. Barracuda Real-Time Protection je proto dalším významným obohacením funkčních možností produktů Barracuda, které se ve výsledku nechovají jen jako samostatná zařízení, ale tvoří globální inteligentní síť schopnou mnohem efektivněji bojovat s online hrozbami.
Jakmile některý z produktů Barracuda zachytí potenciálně nebezpečný nebo podezřelý kód, předá jej neprodleně do Barracuda Central, která s pomocí ostatních zařízení jinde ve světě shromáždí další podobné případy a rozhodne o typu a závažnosti hrozby představované spamem nebo jinou obdobnou nekalou aktivitou. Díky tomu Barracuda odstraňuje nevýhodu klasických antivirových a antispam řešení, kterou je relativně pomalá aktualizace databáze údajů o škodlivých kódech, takže v nejkritičtější době po objevení se nové hrozby není uživatel patřičně chráněn.
Barracuda Central však pracuje nepřetržitě 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, takže může zajistit praktiky okamžitou reakci na nově se objevivší hrozby, včetně zmíněného phishingu a spamu. Uživatelé produktů Barracuda Spam Firewall a Barracuda Web Filter tak mají vždy k dispozici nejvyšší dosažitelný stupeň úrovně bezpečnosti webových aplikací stejně jako antispam ochrany.