Hlavní navigace

Čechy na internetu láká multimediální obsah

[Tisková zpráva] Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum (SEKV) ukazuje, že mezi internetovými uživateli významně roste obliba sledování online televize a poslech online rádia. Z dalších multimediálních aktivit je populární také sdílení fotografií a videí. Nadále roste obliba účasti v komunitních sítích. Stabilní nárůst internetových uživatelů vykazuje také nakupování na internetu. Ve výzkumu bylo dotazováno 2 139 respondentů starších 10 let.

Sdílet

Šestá fáze výzkumu SEKV realizovaná v únoru a březnu 2010 společností MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu potvrzuje hlavní trendy v chování internetových uživatelů. Mezi jejich pravidelnými aktivitami na internetu nadále významně roste obliba multimediálních činností na síti. Již třetina internetových uživatelů z ČR uvedla, že sleduje online televizi a 31 % poslouchá internetová rádia. Stále více populární je také sdílení fotografií a videí, které na internet umísťují více než dvě pětiny internetových uživatelů (42 %). K nově dotazovanému sledování videí či ukázek na internetu (např. YouTube, Stream, iDnes, archivy TV stanic, apod.) se navíc kladně vyjádřilo 44 % internetových uživatelů.

Významně roste taktéž aktivní účast v komunitních sítích. Pro dvě pětiny internetových uživatelů jsou komunitní sítě již v podstatě běžnou součástí internetového brouzdání. Nezastavil se ani nárůst podílu uživatelů, kteří přes internet nakupují. Množství lidí, kteří uvedli, že pravidelně využívají výhod online nakupování, dosahuje téměř poloviny všech českých internetových uživatelů (48 %). Obliba online nákupů roste aktuálně především u starších uživatelů ve věku 55 a více let.

Čechy na internetu láká multimediální obsahg

V posledních dvou fázích výzkumu slabě klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost PC (26 %). Klesající trend vykazuje rovněž procento uživatelů, kteří mají pod kontrolou chod PC (24 %). Na druhou stranu však nadále roste procento uživatelů soukromých počítačů s nainstalovaným antispyware, který je aktualizován téměř denně (40 %). Zároveň klesá podíl uživatelů, kteří nevědí, o co jde (9 %), nebo žádný antispyware nainstalovaný nemají (2 %).

Čechy na internetu láká multimediální obsah

SEKV – Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum realizovaný společností MEDIARESEARCH k projektu měření návštěvnosti internetu v ČR. Zadavatelem je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Hlavním cílem projektu je popsat strukturu a chování internetových uživatelů na internetu a poskytnout data pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců. Sběr dat probíhá metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediarese­arch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. V současnosti rozbíhá svoji činnost také v Dánsku. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej.

Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor). SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).