Praha 24. 2. 2010 Nejvíce použitých mobilů se prodává v kategorii do 1000 korun, z nich dvě třetiny stojí méně než 500 korun. Překvapivě vysoký podíl však mají i nejdražší přístroje nad 5000 korun, za tuto cenu lze pořídit každý osmý použitý telefon.
„V ceně do tisícikoruny je nabídka použitých mobilů nejširší, tvoří téměř 37 procent. V dražší kategorii od tisíce do tří tisíc korun však není počet prodávaných přístrojů o moc nižší, zaujímá více než třetinu, konkrétně přes 34 procent,“ vysvětluje Jan Mráz, produktový manažer internetového serveru Avízo.cz: Vysoký podíl v prodeji si však drží i mobily z nejvyšší cenové hladiny. Každý osmý inzerovaný telefon je označen cenovkou přesahující 5000 korun.
Mezi nejprodávanější značku dlouhodobě patří Nokia. U ní je podíl nejlevnějších telefonů i těch dražších do 3000 korun stejný, v obou nabídka tvoří 34 procent. Od tří do pěti tisíc korun je pak možno pořídit každý pátý použitý mobilní telefon Nokia. U dalších nejprodávanějších značek Sony Ericsson a Samsung se nejvíce prodávají právě nejlevnější přístroje – u obou značek lze pořídit do tisícikoruny více než 45 procent z celkové nabídky, v hodnotách nad pět tisíc se pak pohybuje kolem sedmi procent.
Jiná situace je u inzerovaných mobilů značky LG a Apple. Prodávající si své LG mobily nejčastěji cení od tisíce do tří tisíc korun, jejich podíl je 43 procent, nejnižší cenová kategorie je však druhou nejpočetnější (36 %). Mezi nejdražší v nabídce patří použité iPhony Apple, které se dají nejčastěji pořídit právě až za více než 7000 korun, takovou cenu má skoro každý druhý telefon, 36 procent z nich pak stojí od pěti do sedmi tisíc. Zbytek pak patří do kategorie do pěti tisíc.
Inzertní server AVÍZO.cz nabízí přehled o vývoji cen použitých mobilů v čase. Ceny v rubrice „mobilní telefony“ jsou zobrazovány v grafu a vypočítávají se v závislosti na konkrétní značce a modelu. Přístup k údajům je bezplatný. Server AVÍZO.cz tuto službu nabízí též u automobilů a připravuje rozšíření i na rubriky byty a motocykly. Inzertní server AVÍZO.cz navštíví měsíčně přibližně 250.000 reálných uživatelů, kteří si zobrazí téměř 12 miliónu stránek (NetMonitor, říjen 2009).