Hlavní navigace

Ceny použitých mobilů se drží vysoko

[Tisková zpráva] Avízo.cz: „Nejvíce použitých mobilů lze koupit do tisícikoruny, každý osmý ale stojí přes pět tisíc“

Sdílet

Praha 24. 2. 2010 Nejvíce použitých mobilů se prodává v kategorii do 1000 korun, z nich dvě třetiny stojí méně než 500 korun. Překvapivě vysoký podíl však mají i nejdražší přístroje nad 5000 korun, za tuto cenu lze pořídit každý osmý použitý telefon.

„V ceně do tisícikoruny je nabídka použitých mobilů nejširší, tvoří téměř 37 procent. V dražší kategorii od tisíce do tří tisíc korun však není počet prodávaných přístrojů o moc nižší, zaujímá více než třetinu, konkrétně přes 34 procent,“ vysvětluje Jan Mráz, produktový manažer internetového serveru Avízo.cz: Vysoký podíl v prodeji si však drží i mobily z nejvyšší cenové hladiny. Každý osmý inzerovaný telefon je označen cenovkou přesahující 5000 korun.

Mezi nejprodávanější značku dlouhodobě patří Nokia. U ní je podíl nejlevnějších telefonů i těch dražších do 3000 korun stejný, v obou nabídka tvoří 34 procent. Od tří do pěti tisíc korun je pak možno pořídit každý pátý použitý mobilní telefon Nokia. U dalších nejprodávanějších značek Sony Ericsson a Samsung se nejvíce prodávají právě nejlevnější přístroje – u obou značek lze pořídit do tisícikoruny více než 45 procent z celkové nabídky, v hodnotách nad pět tisíc se pak pohybuje kolem sedmi procent.

Jiná situace je u inzerovaných mobilů značky LG a Apple. Prodávající si své LG mobily nejčastěji cení od tisíce do tří tisíc korun, jejich podíl je 43 procent, nejnižší cenová kategorie je však druhou nejpočetnější (36 %). Mezi nejdražší v nabídce patří použité iPhony Apple, které se dají nejčastěji pořídit právě až za více než 7000 korun, takovou cenu má skoro každý druhý telefon, 36 procent z nich pak stojí od pěti do sedmi tisíc. Zbytek pak patří do kategorie do pěti tisíc.

Inzertní server AVÍZO.cz nabízí přehled o vývoji cen použitých mobilů v čase. Ceny v rubrice „mobilní telefony“ jsou zobrazovány v grafu a vypočítávají se v závislosti na konkrétní značce a modelu. Přístup k údajům je bezplatný. Server AVÍZO.cz tuto službu nabízí též u automobilů a připravuje rozšíření i na rubriky byty a motocykly. Inzertní server AVÍZO.cz navštíví měsíčně přibližně 250.000 reálných uživatelů, kteří si zobrazí téměř 12 miliónu stránek (NetMonitor, říjen 2009).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).