Hlavní navigace

Češi mohou v budoucnu upřednostňovat v posteli

[Tisková zpráva] Praha, 20. června 2006: Potvrzeno! Češi jsou skutečně mobiloví maniaci se vším všudy. Jsou tak spjatí se svým mobilním telefonem, jako málo který národ na světě. Pro některé Čechy může být téměř důležitější než vlastní partner. Více než 60 procent lidí má mobilní telefon stále u sebe a nevypíná ho ani na noc. Průzkum internetového vyhledávače www.srovname.cz spojený s dotazníkem a soutěží, do které ceny pro vylosované respondenty věnovala společnost Eurotel, potvrdil mobilní náruživost Čechů.

Sdílet

Výzkum se zaměřil na zjištění nákupního chování a zvyků lidí v souvislosti s mobilními telefony. Byl podpořený banerovou reklamní kampaní a proběhl v druhé polovině dubna 2006 na internetových stránkách srovname.cz. Motivací pro vyplnění krátkého dotazníku byla soutěž o věcné ceny od zadavatele a partnera výzkumu, společnosti Eurotel. Celkem se zúčastnilo 1328 návštěvníků internetové stránky.

Z výzkumu vyplynulo, že 62 procent dotazovaných má mobilní telefon stále u sebe a nevypíná ho ani na noc, 37 procent ho má většinou u sebe. Mobil se tedy stal přirozenou součástí života Čechů a často nad ním uživatelé nepřemýšlí ani jako o technickém přístroji, ale součástí sebe sama. Je to zkrátka věc, kterou je třeba mít neustále s sebou stejně jako klíče od bytu.

Vedle názorů na využívání mobilních telefonů výzkum hodnotil spokojenost respondentů se službami mobilních operátorů. Polovina dotazovaných považuje služby společnosti Eurotel za nejkomplexnější, 16 procent potom přikládá toto prvenství společnosti T-Mobil a jedenáct procent operátorovi Vodafon. 23 procent účastníků výzkumu nemá představu o rozdílech v poskytovaných službách. Tyto údaje do jisté míry kopírují možnost vyspělosti jednotlivých sítí podle doby působení na českém trhu.

Výzkum také zjistil, že 40 procent respondentů nakupuje nové telefonní přístroje od operátora a pouze o 4 % méně, tedy 36 procent využívá služeb internetových obchodů. 22 procent dotazovaných pořizuje mobilní přístroje v malých kamenných obchodech a pouhá 2 % ve velkých obchodních řetězcích.

83 procentům návštěvníků internetu nedělá problémy hledat a nacházet zde nabídky mobilních telefonů, z toho 58 procent bez jakýchkoliv výtek, 25 procent vyhledávání a srovnávání informací považuje za časově náročné. Pouhých 16 procent dotazovaných raději vybírá telefonní přístroje v kamenných obchodech, i když si informace na internetu najít dokáží. To je dáno pravděpodobně přetrvávající nedůvěrou a potřebou takříkajíc „osahat“ si věc před samotným nákupem.

Internet pronikl do našich nákupních zvyklostí natolik, že celých 88 procent dotazovaných nakupuje běžně na internetu. Z toho 19 procent si vybírá pouze velké e-shopy, 58 % volí jen prověřené a certifikované a pro 13 % je rozhodující cena nabízeného zboží. Výsledek je částečně zkreslený segmentem dotazovaných. Nemusíme se však bát brát ho velice vážně, protože trend nakupování přes internet neodiskutovatelně prožívá v posledních letech obrovský boom.

Vyhledávač srovname.cz považuje 75 % dotazovaných za dobrého pomocníka při shánění a porovnávání informací o spotřební elektronice, 25 % by dle vlastního názoru dokázalo službu zlepšit. V dnešním globalizovaném světě je k sehnání naprosto totožný produkt ze stejné továrny za velmi rozdílné ceny. „Naše stránky odhalují rozdíly, kdy například stejný digitální fotoaparát stojí v jednom obchodě 6 400 korun a v druhém neskutečných 13 800 korun,“ popisuje službu David Folprecht. Nyní můžete nově snadno a rychle zjišťovat nejlepší cenu i u skenerů a kapesních počítačů.

Výsledky průzkumu kopírují jasně znatelný směr vývoje českého obchodu na poli mobilních telefonů. Potvrzují všeobecnou rozvinutost elektronického obchodování v Česku a rychle narůstající důvěru kupujících ve virtuální obchody.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).